Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Haha, alweer het extreme veralgemenen. Een militair met een actieve dienst is doorgaans geen hoog geschoolde, die beginnen hun loopbaan doorgaans tussen 18 en 20 jaar, tel daar 42 loopbaan jaren bij en je kunt net als een bouwvakker of wegenwerker op 60, 61 of 62 op pensioen. Daarnaast lopen echt niet alle politie agenten en militairen interventies, daar zijn ook jobs die minder fysiek zwaar zijn. Kortom wat minder aanstellerij, militairen en politie agenten hebben echt geen uitzonderlijk beroep, in tal van jobs worden er fysieke en mentale inspanningen gevraagd en in tal van jobs kan niet elke persoon hetzelfde werk tot zijn pensioen blijven doen, een andere job, minder uren,... liefst binnen hetzelfde bedrijf of dienst is dan een oplossing. Kortom geen argument om uitzonderingen voor militairen, agenten, spoorpersoneel, leerkrachten, enz.. te behouden.
Daar zit een logica in die ik zou kunnen volgen of achter staanvortex schreef: ↑Vandaag 11:41Wie 20 of 30 jaar in een of ander stelsel heeft gewerkt, behoudt voor die periode natuurlijk de opgebouwde rechten. Voor het vervolg van die loopbaan kan een overgangsregeling worden uitgewerkt maar behoudt van huidige regeling tot pensioen is geen noodzaak, verworvenheid of recht of wat dan ook.KV schreef: ↑Vandaag 09:42 Wat mij betreft kan je niet anders dan dat enkel bij nieuwe contracten te laten starten.
Het is gewoon incorrect mensen die 20-30jaar in dat bepaalde stelsel zitten , dit met bepaalde perspectieven die gelijk zijn aan dat stelsel hun dat ineens éénzijdig te ontnemen.
(Hoewel natuurlijk dat wel typische streken zijn dat bepaalde politici zonder schroom durven toe te passen)
(betrokkene zal vanaf dan natuurlijk wel begrijpelijk eisen en opperen dat hij ook rechten zoals privé kan opbouwen vb. pensioen 2de pijler)
Het mag duidelijk zijn dat "
Her eigenlijk gewoon op jezelf slaat
Wat wordt er weer allemaal neergepend.
Iedereen zou alleen zijn eigen voordelen willen veiligstellen. Wat een onzin.
Gepensioneerden, of diegenen die dicht voor hun pensioen staan ondervinden weinig tot niets van de pensioenhervorming. Die gaan echt niet klagen uit eigenbelang.
Gepensioneerden, of diegenen die dicht voor hun pensioen staan ondervinden weinig tot niets van de pensioenhervorming. Die gaan echt niet klagen uit eigenbelang.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Schijnt vandaag van tafel te zijn.spaarfreakje schreef: ↑16 november 2025, 22:32De Wever wil persé een BTW verhoging van 21% naar 22%: dat kan Bouchez nooit maken, want dan wordt Wallonië terug een PS-staat.Moneyking schreef: ↑16 november 2025, 18:22 https://www.hln.be/vtm-nieuws/tien-dage ... ~a0c4e3fe/
Ze hebben precies nog veeeeel tijd!
Ik begrijp trouwens niet dat Rousseau daarmee akkoord kan gaan...
Sammy Mahdi ziet het alvast ook niet zitten...
Geen algemene BTW-verhoging van 21% naar 22% dus.
Inderdaad. Gelet op mijn leeftijd en loopbaan zal het voor mij 0.0 verschil maken. Ik zal geen euro minder hebben en geen dag langer moeten werken.Moneyking schreef: ↑Vandaag 12:35 Wat wordt er weer allemaal neergepend.
Moest ik een egoïst zijn zou ik mij dat allemaal niet aantrekken.
Voor diegenen die na mij komen zal het een aardig verschil maken. De jongeren hier op het forum zullen het na verloop van tijd waarschijnlijk wel beseffen dat ze genaaid worden waar ze bij staan.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik doe nog een 2de voorspelling:
Fiscaliteit van eenmans-vennootschappen wordt hervormd volgens Duits model:
0% vennootschapsbelasting maar de winsten worden bij het inkomen van de eigenaar van de vennootschap geteld en samen in diens personenbelasting getaxeerd.
Fiscaliteit van eenmans-vennootschappen wordt hervormd volgens Duits model:
0% vennootschapsbelasting maar de winsten worden bij het inkomen van de eigenaar van de vennootschap geteld en samen in diens personenbelasting getaxeerd.