Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Nadat ze een taks op amputatiegereedschap hebben ingevoerd.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ik apprecieer de inspanningen van de Heer Bouchez om de spilzieke coalitiepartners in te tomen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ook met minder dan een miljoen op mijn rekening mag ik zeker niet klagen over mijn schouders. Ik reken ze bij de sterkere.
Ik lees in de Tijd dit over de centenindex :
Wat een klucht zeg, en vooral, hoe gaan ze dat op de lange termijn weer allemaal administratief bijhouden? Voor een werknemer die in dienst was op het moment van de toepassing hiervan, zal er dus gedurende heel de loopbaan een echt brutoloon zijn, en een fictief brutoloon voor de berekening van de belastingen. En wat als die werknemer dan nadien opslag krijgt, of deeltijds gaat werken?
Dus wie een loon van pakweg 6.000€ Bruto heeft, zal 2/3 van de loonindexering in zijn brutoloon zien, terwijl de werkgever wel 5/6 van de loonindexering zal moeten betalen, en de fiscus evenveel extra int alsof het loon volledig is geindexeerd.Het begrotingsakkoord bepaalt dat bedrijven de indexering van de lonen van meer dan 4.000 euro wel degelijk moeten betalen, maar dan slechts de helft van het bedrag dat ze normaal extra hadden moeten geven. Dat bedrag vloeit niet naar de werknemers, maar naar de staatskas. De andere helft hoeven de bedrijven niet te geven.
Wat een klucht zeg, en vooral, hoe gaan ze dat op de lange termijn weer allemaal administratief bijhouden? Voor een werknemer die in dienst was op het moment van de toepassing hiervan, zal er dus gedurende heel de loopbaan een echt brutoloon zijn, en een fictief brutoloon voor de berekening van de belastingen. En wat als die werknemer dan nadien opslag krijgt, of deeltijds gaat werken?
En met al dat rekenen en de extra ambtenaren die daarvoor nodig zijn levert het uiteindelijk weer niets op om het begrotingsgat te dichten.Nipo schreef: ↑24 november 2025, 12:58 Ik lees in de Tijd dit over de centenindex :
Dus wie een loon van pakweg 6.000€ Bruto heeft, zal 2/3 van de loonindexering in zijn brutoloon zien, terwijl de werkgever wel 5/6 van de loonindexering zal moeten betalen, en de fiscus evenveel extra int alsof het loon volledig is geindexeerd.Het begrotingsakkoord bepaalt dat bedrijven de indexering van de lonen van meer dan 4.000 euro wel degelijk moeten betalen, maar dan slechts de helft van het bedrag dat ze normaal extra hadden moeten geven. Dat bedrag vloeit niet naar de werknemers, maar naar de staatskas. De andere helft hoeven de bedrijven niet te geven.
En vanaf 2029 zou het dan beter moeten gaan als alles zou kloppen. Nou dat zijn dan zeker 2 dingen, die op deze manier met al die koterijen en extra werk, zeker NIET gaan gebeuren.
Eigenlijk zouden er eens wat drones boven de Wetstraat mogen vliegen.
Ook mijn maandelijks bezoek aan het puntzakske wordt duurder en zelfs dat heb ik er voor over. Door zelf de drank , River cola , mee te nemen beperk ik de meerkost.
Nog een besparingstip : koop je frisdrank in promotie bij Albert Heyn en lever het leeggoed in in Nederland (25 cent/fles).
Nog een besparingstip : koop je frisdrank in promotie bij Albert Heyn en lever het leeggoed in in Nederland (25 cent/fles).
Dat laatste is frauderen!Brembos schreef: ↑24 november 2025, 13:24 Ook mijn maandelijks bezoek aan het puntzakske wordt duurder en zelfs dat heb ik er voor over. Door zelf de drank , River cola , mee te nemen beperk ik de meerkost.
Waanzin inderdaad. Ze hadden evengoed aan de belastingschijven kunnen sleutelen in plaats van de werknemer een derde van de index te ontzeggen, en aan de loonsubsidies in plaats van de werkgever een zesde niet te laten doorstorten.Nipo schreef: ↑24 november 2025, 12:58 Ik lees in de Tijd dit over de centenindex :
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Er is toch niets administratief te regelen en bij te houden? Er is geen fictief loon. Er is alleen een echt loon. Dat fictief loon is nergens voor nodig.Nipo schreef: ↑24 november 2025, 12:58 Wat een klucht zeg, en vooral, hoe gaan ze dat op de lange termijn weer allemaal administratief bijhouden? Voor een werknemer die in dienst was op het moment van de toepassing hiervan, zal er dus gedurende heel de loopbaan een echt brutoloon zijn, en een fictief brutoloon voor de berekening van de belastingen. En wat als die werknemer dan nadien opslag krijgt, of deeltijds gaat werken?
Iemand die 8.000 bruto per maand verdient, zou bijvoorbeeld 3% indexatie krijgen (240 euro) en krijgt er maar 100. Zijn echt loon is vanaf dan 8.100.
Op die 8.100 betaalt hij belastingen.
Dat hij anders 8.240 zou gehad hebben, moet voor niets bijgehouden worden.
Aangezien zowel links als rechts tegen is lijkt me dit een goed akkoord.
- VincentVega
- Hero Member

Waanzin ... een klucht ... echt brutoloon vs. fictief brutoloon.Moneyking schreef: ↑24 november 2025, 14:33Waanzin inderdaad. Ze hadden evengoed aan de belastingschijven kunnen sleutelen in plaats van de werknemer een derde van de index te ontzeggen, en aan de loonsubsidies in plaats van de werkgever een zesde niet te laten doorstorten.Nipo schreef: ↑24 november 2025, 12:58 Ik lees in de Tijd dit over de centenindex :
Dus wie een loon van pakweg 6.000€ Bruto heeft, zal 2/3 van de loonindexering in zijn brutoloon zien, terwijl de werkgever wel 5/6 van de loonindexering zal moeten betalen, en de fiscus evenveel extra int alsof het loon volledig is geindexeerd.
Het enige wat waanzinnig is en een klucht zijn jullie commentaren. Jullie maken het nodeloos ingewikkeld. Er is maar 1 brutoloon (het echte brutoloon) en dat zal voor diegenen die meer dan 4.000 euro bruto per maand verdienen minder dan 2% stijgen bij een indexering want de stijging zal geplanneerd worden op 80 euro (of 2% op 4.000 euro). Wie 6.000 euro bruto verdient zal dus zijn loon zien stijgen tot 6.080 euro ipv 6.120 euro. En dat laatste is het nieuwe (echte) brutoloon.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
- VincentVega
- Hero Member

Klopt, voor 1 keer ben ik het eens (al zal iemand die 8.000 euro bruto verdient bij een indexatie van 3% er 120 euro (of 3% van 4.000 euro) bij krijgen).KleineSpaarder schreef: ↑24 november 2025, 15:14Er is toch niets administratief te regelen en bij te houden? Er is geen fictief loon. Er is alleen een echt loon. Dat fictief loon is nergens voor nodig.Nipo schreef: ↑24 november 2025, 12:58 Wat een klucht zeg, en vooral, hoe gaan ze dat op de lange termijn weer allemaal administratief bijhouden? Voor een werknemer die in dienst was op het moment van de toepassing hiervan, zal er dus gedurende heel de loopbaan een echt brutoloon zijn, en een fictief brutoloon voor de berekening van de belastingen. En wat als die werknemer dan nadien opslag krijgt, of deeltijds gaat werken?
Iemand die 8.000 bruto per maand verdient, zou bijvoorbeeld 3% indexatie krijgen (240 euro) en krijgt er maar 100. Zijn echt loon is vanaf dan 8.100.
Op die 8.100 betaalt hij belastingen.
Dat hij anders 8.240 zou gehad hebben, moet voor niets bijgehouden worden.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
De VVPR-bis stijgt wel naar 18%. Goed om gewoon het tarief op te trekken. Een plafond had toch weer de managementvennootschappen gespaard.