Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Dat zou je ook prima kunnen bereiken door dat deel terug te storten aan de staat. Dus daar heeft het niks mee te maken. Ze hebben het geld gewoon zelf nodig. Tiktok moet betaald worden.KV schreef: ↑16 december 2025, 13:45 Telkens als Hedebouw die opmerking / vraag voorgeschoteld krijgt hoor ik hem toch telkens zeggen :
"onze mandatarissen weten op die manier hoe het is om te leven met het loon van een gewone werknemer, wat alleen maar kan doen bijdragen in het nemen politieke besluiten. Geen probleem om al die dotaties naar beneden te trekken, al jaren vragende partij daarvoor. Maar dan voor het gehele politieke speelveld"
En dan blijft het telkens muisstil in het parlement.
Ik weet niet wat daar hypocriet aan zou zijn. ... ?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Hangt ervan af hoe je "goed doel" definieert, maar ik doe mee.VincentVega schreef: ↑16 december 2025, 13:50 Ik wil elk jaar 10.000 euro doneren aan goede doelen MAAR … enkel en alleen als alle Belgen dat doen.
Niet dus …![]()
Gudrun schreef: ↑16 december 2025, 14:33Dat zou je ook prima kunnen bereiken door dat deel terug te storten aan de staat. Dus daar heeft het niks mee te maken. Ze hebben het geld gewoon zelf nodig. Tiktok moet betaald worden.KV schreef: ↑16 december 2025, 13:45 Telkens als Hedebouw die opmerking / vraag voorgeschoteld krijgt hoor ik hem toch telkens zeggen :
"onze mandatarissen weten op die manier hoe het is om te leven met het loon van een gewone werknemer, wat alleen maar kan doen bijdragen in het nemen politieke besluiten. Geen probleem om al die dotaties naar beneden te trekken, al jaren vragende partij daarvoor. Maar dan voor het gehele politieke speelveld"
En dan blijft het telkens muisstil in het parlement.
Ik weet niet wat daar hypocriet aan zou zijn. ... ?
Het is dat dat in hun redenering niet hetzelfde is : "strijden met gelijke wapens in het politiek parlement"
Ik ben pro hun redenering. Dat het maar herzien wordt , het geheel van vergoedingen dat politiek voor zichzelf heeft bewerkstelligt.
Zeker als je ziet wat de burger er voor in de plaats krijgt.
Vandaag gemerkt dat er 15-jarigen al aan de kerstvakantie begonnen zijn. We zijn 16 december. Maar ja, als Demir het aantal vrije dagen terug wil dringen, is ze een slechte minister. Kom dan ook niet zeuren dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 13:25Jij vindt dat normaal. Ikzelf val achterover.VincentVega schreef: ↑15 december 2025, 19:48LOL
Conclusie : alle VLAAMSE ministers van Onderwijs zijn Vlamingen
LOL
![]()
Aangezien:
- het Vlaams Onderwijs al jaren pijlsnel de dieperik induikt
- de Vlaams-Nationalisten beweren dat Vlaanderen alles zo goed doet
... veronderstelde ik dat er geen Vlamingen minister van Vlaams Onderwijs geweest waren (behalve onderbroek-man Weyts en niet-veel-beter Demir).
In dit onderwerp sta ik volledig achter haar intenties. Het is de afgelopen jaren de spuigaten beginnen uitlopen.mondeo17 schreef: ↑16 december 2025, 15:51Vandaag gemerkt dat er 15-jarigen al aan de kerstvakantie begonnen zijn. We zijn 16 december. Maar ja, als Demir het aantal vrije dagen terug wil dringen, is ze een slechte minister. Kom dan ook niet zeuren dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 13:25
Jij vindt dat normaal. Ikzelf val achterover.
Aangezien:
... veronderstelde ik dat er geen Vlamingen minister van Vlaams Onderwijs geweest waren (behalve onderbroek-man Weyts en niet-veel-beter Demir).
Ik heb hier ook dochters die einde hun secundair zijn.
Vorig jaar : 13juni , voila laatste examen, en dan hoefden ze nog 1 keertje terug te keren naar school voor een halve dag, dat was dan 30juni voor de rapporten.
i.p.v. 8weken zomervakantie zijn dat eigenlijk 10weken zomervakantie.
Idem vandaag : Laatste examens, vanaf 10u , 11u is het richting huiswaarts en begint de vakantie
Maar ze zal wel in dialoog moeten gaan met de scholen en de vakbonden om te zien hoe dit aan te pakken, want ik denk niet dat die leerlingen een week / 2weken vrij krijgt omdat de leerkrachten ook vroeger aan hun vakantie willen beginnen ....
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Het Vlaams Onderwijs is al 45 jaar een Vlaamse bevoegdheid.mondeo17 schreef: ↑16 december 2025, 15:51Vandaag gemerkt dat er 15-jarigen al aan de kerstvakantie begonnen zijn. We zijn 16 december. Maar ja, als Demir het aantal vrije dagen terug wil dringen, is ze een slechte minister. Kom dan ook niet zeuren dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 13:25
Jij vindt dat normaal. Ikzelf val achterover.
Aangezien:
45 jaar ...
In die 45 jaar is Vlaanderen er niet in geslaagd een bekwame minister van Onderwijs te vinden.
Weyts in zijn onderbroek. Demir die niet beter is.
Demir is beter dan Weyts op 1 punt: ze weet dat ze niet in onderbroek in een klas moet gaan zitten. Voor de rest: geen visie. Alleen wat populistisch geroep. Maar dat is nu eenmaal het kiespubliek van NVA: de simpele zielen die zich laten overbluffen door grote woorden.
Als je met gelijke wapens wilt strijden, dan volstaat het om de uitgaven aan verkiezingen wettelijk te plafonneren. Nu zijn het ongelijke wapens omdat PVDA een ook een deel van hun dotaties inzet als propaganda.
En ze weten natuurlijk donders goed dat ze die dotaties niet willen afgeschaft zien. Partijen zouden dan afhankelijk worden van giften en verkoop van partijkaarten, iets wat bij hun kiespubliek niet goed zal werken.
Pardon, ze zijn al met vakantie van eind vorige week, evenals hun leerkrachten! Sommigen zitten al 3 dagen in een warm land. Veel bewondering voor onze onderwijsminister.mondeo17 schreef: ↑16 december 2025, 15:51 Vandaag gemerkt dat er 15-jarigen al aan de kerstvakantie begonnen zijn. We zijn 16 december. Maar ja, als Demir het aantal vrije dagen terug wil dringen, is ze een slechte minister. Kom dan ook niet zeuren dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Op welke planeet buiten dit zonnestelsel ben jij geboren? NVA, CD&V, ... gebruiken dit geld niet voor propaganda?
En hoe lang bestaat het Vlaams parlement al?KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 16:44 Het Vlaams Onderwijs is al 45 jaar een Vlaamse bevoegdheid.
Ik herinner mij onderwijsminister Luc van Den Bossche nog. Die hese vent met zijn vieze tanden. De man die met 1 pennetrek het hele onderwijs in een eenheidsworst veranderde. Gedaan met vrijheid en autonomie voor scholen, voortaan was er nog maar 1 onderwijssysteem dat men de creatieve en vrolijke naam gaf: "het eenheidssysteem". Communistischer kan het haast niet. Vanaf dan is de onderwijskwaliteit beginnen zakken. Kijk naar alle rapporten en internationale vergelijkingen. De neergang werd versterkt door het GOK. Een kentering is pas recent ingezet, denk eraan dat de effecten van onderwijshervormingen minimaal 6 jaar op zich laten wachten.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 16:44 45 jaar ...
In die 45 jaar is Vlaanderen er niet in geslaagd een bekwame minister van Onderwijs te vinden.
Veel respect voor een ministers als Weyts die op de pyamadag ter ere van Bednet zich op een kwetsbare manier met kledij die aangepast is aan de situatie en met empathie zich tussen de leerlingen begeeft. Het feit dat je mond er van overloopt geeft aan dat zijn interventie niet onopgemerkt voorbijgegaan is.
(En nog meer respect voor Demir, die geboren is in een Koerdisch gastarbeidersgezin en zich opwerkte tot minister door keihard te studeren en te werken).
Laatst gewijzigd door Gudrun op 16 december 2025, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het over de dotaties voor de personen, de parlementairen, de medewerkers etc.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 17:19 Op welke planeet buiten dit zonnestelsel ben jij geboren? NVA, CD&V, ... gebruiken dit geld niet voor propaganda?
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
OK. En wat geeft dat als je de partijen naast elkaar zet?Gudrun schreef: ↑16 december 2025, 17:33Ik heb het over de dotaties voor de personen, de parlementairen, de medewerkers etc.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 17:19 Op welke planeet buiten dit zonnestelsel ben jij geboren? NVA, CD&V, ... gebruiken dit geld niet voor propaganda?
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Dus uit 45 jaar Vlaamse ministers van Onderwijs herinner je je geen enkele bekwame Vlaamse minister van Onderwijs?Gudrun schreef: ↑16 december 2025, 17:30En hoe lang bestaat het Vlaams parlement al?KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 16:44 Het Vlaams Onderwijs is al 45 jaar een Vlaamse bevoegdheid.
Ik herinner mij onderwijsminister Luc van Den Bossche nog.KleineSpaarder schreef: ↑16 december 2025, 16:44 45 jaar ...
Wat is jouw punt? Ik herinner er mij ook geen enkele.
Ik ben geen boomer zoals jij, ik ken alleen maar Weyts en Demir. Maar gezien de neergang van het Vlaams Onderwijs kunnen er voor mijn tijd weinig bekwame geweest zijn.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Dit is toch echt om kotsmisselijk van te worden?
Vlaanderen? De perfectie zelve volgens NVA?
Vlaanderen dat aan de wereld zou tonen hoe je een land bestuurt, volgens NVA?
Uit de cijfers die het Rekenhof midden november publiceerde, blijkt dat de Vlaamse schuld stijgt van 56,6 miljard euro in 2026 naar 74,6 miljard euro in 2030. Door die stijging zal de Vlaamse schuld vanaf 2028 al meer dan 100 procent van de Vlaamse ontvangsten bedragen, terwijl de ambitie is om de schuld onder de 65 procent van de ontvangsten te houden. Volgend jaar loopt de schuld al op tot 92,7 procent van de Vlaamse ontvangsten.
Vlaanderen? De perfectie zelve volgens NVA?
Vlaanderen dat aan de wereld zou tonen hoe je een land bestuurt, volgens NVA?
Uit de cijfers die het Rekenhof midden november publiceerde, blijkt dat de Vlaamse schuld stijgt van 56,6 miljard euro in 2026 naar 74,6 miljard euro in 2030. Door die stijging zal de Vlaamse schuld vanaf 2028 al meer dan 100 procent van de Vlaamse ontvangsten bedragen, terwijl de ambitie is om de schuld onder de 65 procent van de ontvangsten te houden. Volgend jaar loopt de schuld al op tot 92,7 procent van de Vlaamse ontvangsten.