Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Federale Arizona-regering

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5630 berichten
  • Pagina 366 van 376
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 364
  • 365
  • 366
  • 367
  • 368
  • …
  • 376
  • Volgende
chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

Re: Federale Arizona-regering

• Citeer

Bericht door chesini » 26 februari 2026, 12:25

VincentVega schreef: ↑26 februari 2026, 12:21
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 12:17
We zijn weeral aan het vitten op details. Niet op de inhoud.
Mijn opinie zegt mij dat jouw opinie over het boek van Bart De Wever nogal rammelt aan meerdere kanten. Bij deze. ;D
Dat denk jij. Maar ik zie géén inhoudelijke argumentatie van uw kant. Ik zeg dat het essay van Bart De Wever langs alle kanten rammelt. Ik geef er mijn argumentatie bij. U zegt dat die argumentatie rammelt maar zonder enige inhoud. Dat is wel een heel pover beestje.

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 26 februari 2026, 13:16

over welvaart (ISBN 9789496499553). Hfdst. Smith versus Marx.
“”
In de twintigste eeuw werd dit theoretisch debat uiteindelijk naar de praktijk gebracht. Het vrijemarktdenken van Smith en het communisme van Marx kwamen tegenover elkaar te staan. Deze epische clash tussen vrijheid en gelijkheid zou duren tot begin jaren 90. Na decennia van Koude Oorlog werd finaal beslecht welke van de twee visies het best functioneert voor een samenleving. Het bleek het vrijemarktdenken te zijn. Game, set, match, forfaitscore.
“”

Hoewel het vrijemarktdenken de "match" won, is de praktijk vandaag de dag veel complexer dan een simpele overwinning:
1. Geen zuivere Smith. De meeste succesvolle westerse landen zijn geen pure vrijemarkteconomieën zoals Smith ze oorspronkelijk omschreef. Het zijn mengvormen (sociale markteconomieën) waarbij de overheid ingrijpt om uitwassen te voorkomen, precies om de gelijkheid waar Marx op hamerde deels te waarborgen.

2. De opkomst van China. China hanteert een uniek model: politiek autoritair (communistisch in naam), maar economisch een hybride van staatscontrole en kapitalisme. Dit daagt de stelling uit dat het debat in de jaren 90 definitief "beslecht" werd.

3. Nieuwe uitdagingen. Sinds de financiële crisis van 2008 en de toenemende ongelijkheid, is de kritiek op het ongebreidelde vrijemarktdenken weer toegenomen. Marx wordt in academische kringen nog steeds gelezen, niet om zijn staatsmodel, maar om zijn analyses van de inherente instabiliteit van het kapitalisme.

Waarom de term "game, set, match, forfaitscore" gebruiken als de werkelijkheid veel genuanceerder is? Van een historicus mag meer context en objectiviteit verwacht worden.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 26 februari 2026, 13:23

chesini schreef: ↑26 februari 2026, 12:25
VincentVega schreef: ↑26 februari 2026, 12:21

Mijn opinie zegt mij dat jouw opinie over het boek van Bart De Wever nogal rammelt aan meerdere kanten. Bij deze. ;D
Dat denk jij. Maar ik zie géén inhoudelijke argumentatie van uw kant. Ik zeg dat het essay van Bart De Wever langs alle kanten rammelt. Ik geef er mijn argumentatie bij. U zegt dat die argumentatie rammelt maar zonder enige inhoud. Dat is wel een heel pover beestje.
Een opinie is een mening en geenszins de waarheid. Het is een (subjectieve) mening, niks meer of minder.

Sommigen schrijven ellenlange teksten als motivatie of argumentatie omdat ze dan denken dat ze dan gelijk hebben of omdat ze menen dat kwantiteit gelijk staat aan kwaliteit.
Anderen zijn beknopt en geven enkel hun conclusie, al dan niet onderbouwd met een beknopte argumentatie.
En mijn conclusie is dat jouw argumentatie en opinie op niks trekken maar heel subjectief zijn, niks bijbrengen aan het geheel en enkel getuigt van een zekere vooringenomenheid of betweterigheid.

Voila, nu heb je meteen ook meteen de argumentatie voor mijn opinie. ;D
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 26 februari 2026, 13:41

VincentVega schreef: ↑26 februari 2026, 13:23
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 12:25
Een opinie is een mening en geenszins de waarheid. Het is een (subjectieve) mening, niks meer of minder.

Sommigen schrijven ellenlange teksten als motivatie of argumentatie omdat ze dan denken dat ze dan gelijk hebben of omdat ze menen dat kwantiteit gelijk staat aan kwaliteit.
Anderen zijn beknopt en geven enkel hun conclusie, al dan niet onderbouwd met een beknopte argumentatie.
En mijn conclusie is dat jouw argumentatie en opinie op niks trekken maar heel subjectief zijn, niks bijbrengen aan het geheel en enkel getuigt van een zekere vooringenomenheid of betweterigheid.

Je stelt dat een opinie subjectief is en niets bijdraagt, om vervolgens zelf een subjectieve opinie te geven die niets bijdraagt. Dat is een cirkelredenering, geen tegenargument.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 26 februari 2026, 13:53

chesini schreef: ↑26 februari 2026, 13:41
VincentVega schreef: ↑26 februari 2026, 13:23

Je stelt dat een opinie subjectief is en niets bijdraagt, om vervolgens zelf een subjectieve opinie te geven die niets bijdraagt. Dat is een cirkelredenering, geen tegenargument.
Neen, leren lezen ... ik stel enkel dat JOUW opinie en argumentatie op niks trekken, subjectief zijn en niks bijbrengen aan het geheel. ;D

--KNIP--

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 26 februari 2026, 13:59

VincentVega schreef: ↑26 februari 2026, 13:53
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 13:41
Neen, leren lezen ... ik stel enkel dat JOUW opinie en argumentatie op niks trekken, subjectief zijn en niks bijbrengen aan het geheel. ;D

Je bent gestopt met het nummeren van de hoofdstukken van het boek. Omdat je bij hoofdstuk 1 al in de fout ging, misschien? O0
Nee, het voorwoord heeft geen nummer zie je.

Voorwoord
1 Welvaart en welzijn doorheen de geschiedenis
2 De industriële revolutie
3 Smith versus Marx

Blijf maar vitten over details, je zal mij echter niet beletten mijn opinie weer te geven, mét argumenten.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 26 februari 2026, 14:49

chesini schreef: ↑26 februari 2026, 13:41 Je stelt dat een opinie subjectief is en niets bijdraagt, om vervolgens zelf een subjectieve opinie te geven die niets bijdraagt. Dat is een cirkelredenering, geen tegenargument.
Het is een maatschappelijk aanvaarde stijl van discussiëren geworden ondertussen.
Net zoals de straatstenen uit de aarde liegen (cfr D. Trump).
Als je er maar een uitleg aan geeft (cfr. VV) is het altijd ok.
Dat die uitleg geen steek houdt vinden ze aan die kant een te verwaarlozen detail. ;D

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 26 februari 2026, 14:50

chesini schreef: ↑26 februari 2026, 13:59
VincentVega schreef: ↑26 februari 2026, 13:53

Je bent gestopt met het nummeren van de hoofdstukken van het boek. Omdat je bij hoofdstuk 1 al in de fout ging, misschien? O0

Voorwoord
3 Smith versus Marx

Blijf maar vitten over details, je zal mij echter niet beletten mijn opinie weer te geven, mét argumenten.
Het gaat niet om het voorwoord maar over de hoofdstukken ::) ::) ::)
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 12:20 over welvaart (ISBN 9789496499553). Hfdst. De Industriële Revolutie.

“”
De arbeid van Vlamingen maakte de door Franstaligen gedomineerde industrie rijk, maar hun taal en cultuur kregen weinig erkenning. Dit duale onrecht van armoede en culturele marginalisering voedde de opkomst van de Vlaamse Beweging. Schrijvers en intellectuelen zoals Hendrik Conscience, Jan Frans Willems en Jan Baptist David probeerden de Vlaming bewust te maken van zijn identiteit, zijn taal te verheffen en culturele trots te combineren met pleidooien voor sociale rechtvaardigheid.
“”
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 13:16 over welvaart (ISBN 9789496499553). Hfdst. Smith versus Marx.
“”
In de twintigste eeuw werd dit theoretisch debat uiteindelijk naar de praktijk gebracht. Het vrijemarktdenken van Smith en het communisme van Marx kwamen tegenover elkaar te staan. Deze epische clash tussen vrijheid en gelijkheid zou duren tot begin jaren 90. Na decennia van Koude Oorlog werd finaal beslecht welke van de twee visies het best functioneert voor een samenleving. Het bleek het vrijemarktdenken te zijn. Game, set, match, forfaitscore.
“”
Wie zich bezighoudt met vervalstingen van quotes om zo zijn fouten uit eerder berichten te camoufleren ...
Wie hoofdstukken niet correct kan nummeren ....

Wie zo slordig te werk gaat, die ondergraaft zijn eigen geloofwaardigheid :D

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 26 februari 2026, 14:51

haelewyn schreef: ↑26 februari 2026, 14:49
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 13:41 Je stelt dat een opinie subjectief is en niets bijdraagt, om vervolgens zelf een subjectieve opinie te geven die niets bijdraagt. Dat is een cirkelredenering, geen tegenargument.
Het is een maatschappelijk aanvaarde stijl van discussiëren geworden ondertussen.
Net zoals de straatstenen uit de aarde liegen (cfr D. Trump).
Als je er maar een uitleg aan geeft (cfr. VV) is het altijd ok.
Dat die uitleg geen steek houdt vinden ze aan die kant een te verwaarlozen detail. ;D
Leuk dat ook jij vindt dat de uitleg van chesini geen steek houdt O0

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 26 februari 2026, 15:02

VincentVega schreef: ↑26 februari 2026, 14:50
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 13:59

Voorwoord
3 Smith versus Marx

Het gaat niet om het voorwoord maar over de hoofdstukken ::) ::) ::)
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 12:20 over welvaart (ISBN 9789496499553). Hfdst. De Industriële Revolutie.

“”
De arbeid van Vlamingen maakte de door Franstaligen gedomineerde industrie rijk, maar hun taal en cultuur kregen weinig erkenning. Dit duale onrecht van armoede en culturele marginalisering voedde de opkomst van de Vlaamse Beweging. Schrijvers en intellectuelen zoals Hendrik Conscience, Jan Frans Willems en Jan Baptist David probeerden de Vlaming bewust te maken van zijn identiteit, zijn taal te verheffen en culturele trots te combineren met pleidooien voor sociale rechtvaardigheid.
“”
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 13:16 over welvaart (ISBN 9789496499553). Hfdst. Smith versus Marx.
“”
“”
Wie zich bezighoudt met vervalstingen van quotes om zo zijn fouten uit eerder berichten te camoufleren ...
Wie hoofdstukken niet correct kan nummeren ....

Wie zo slordig te werk gaat, die ondergraaft zijn eigen geloofwaardigheid :D
Jij bent het die steeds opnieuw probeert anderen te ondergraven. Ik heb niemendal niets vervalst. Ik denk dat je nu echt begint te hallucineren.

“” Dit is Hfdst. De Industriële revolutie. Blz 34.
“”

“” Dit is Hfdst. Smith versus Max. Blz 44.
“”

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 26 februari 2026, 15:18

Geen vervalsen van quotes? Een kleine opfrissing ...

Op mijn vraag of je geen opmerkingen had op hoofdstuk 1 reageerde je met:
chesini schreef: ↑26 februari 2026, 11:18
VincentVega schreef: ↑26 februari 2026, 07:55 Geen opmerkingen over hoofdstuk 1? :D :D
Zie:
chesini schreef: ↑25 februari 2026, 17:47 over welvaart (ISBN 9789496499553). Voorwoord.
chesini schreef: ↑25 februari 2026, 23:49 over welvaart (ISBN 9789496499553). Hfdst1. Welvaart en welzijn doorheen de geschiedenis.
Terwijl in je vorige berichten je sprong van voorwoord naar hfst 2. Vandaar mijn opmerking: geen opmerkingen over hoofdstuk 1?
Blijkbaar is nummeren tot 2 voor sommigen al een hele opgave ... :D
En proberen ze hun fouten recht te zetten door zichzelf te quoten en in hun quote wat aanpassingen te doen :P
chesini schreef: ↑25 februari 2026, 23:49 over welvaart (ISBN 9789496499553). Hfdst2. Welvaart en welzijn doorheen de geschiedenis.

""
Doorheen het gros van de geschiedenis zien we dus dat er wel werd nagedacht over solidariteit met zwakkeren, maar dat leidde zelden tot een doorgedreven systemische aanpak. Het is weliswaar gemakkelijk om met de ogen van vandaag het gebrek aan sociale voorzieningen in het verleden te veroordelen. De waarheid is dat de mensheid tot voor kort twee cruciale elementen miste om op een structurele en kwalitatieve manier te kunnen voorzien in het welzijn van de zwakkeren onder ons: enerzijds een overvloed aan welvaart die voldoende ruimte laat voor herverdeling, anderzijds de natiestaat om die herverdeling ordentelijk te organiseren. Pas in de negentiende eeuw zouden overvloed en orde elkaar eindelijk beginnen vinden en de geboorte van de moderne welvaartstaat mogelijk maken.
""

Is dat wel de waarheid?

Mijn inzien is dat de elite (adel, kerk, koningshuizen, keizers) de bevolking uitbuitten en elk mogelijk welvaartsoverschot zichzelf toe-eigenden, oa voor de bouw van kastelen, kathedralen, kerken, voor het in stand houden van hun legers, voor hun dertigjarige, tachtigjarige, honderdjarige oorlogen, etc etc. Als je elk welvaartoverschot in beslag neemt voor jezelf en nog eens verkwanselt aan oorlogen, dan is er uiteraard niets meer te herverdelen. De elite kon wel de uitbuiting van de landbouwgemeenschap georganiseerd krijgen, maar de herverdeling van de welvaart dus niet. Dat is ook raar. De natiestaat bestond dus wel om welvaart in beslag te nemen, maar niet om te herverdelen.

Ook raar is het gegeven dat een agrarische samenleving geen welvaart voor iedereen zou kunnen creëren. Ook een agrarische samenleving kan je goed organiseren, met welvaart en welzijn voor iedereen. Je hebt daar niet per sé stoommachines voor nodig. Wat je nodig hebt zijn intelligente en integere leiders en respect voor iedereen.

Ook raar is het feit dat men voor de elite spreekt over welvaart (geld, kapitaal, overvloed), en voor de zwakkeren over welzijn (overlevingszorg). Twee maten en twee gewichten.

Ook Hfdst2 rammelt langs alle kanten.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 26 februari 2026, 15:25, 4 keer totaal gewijzigd.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 26 februari 2026, 15:21

“”
“”

Hoewel het vrijemarktdenken de "match" won, is de praktijk vandaag de dag veel complexer dan een simpele overwinning:
1. Geen zuivere Smith. De meeste succesvolle westerse landen zijn geen pure vrijemarkteconomieën zoals Smith ze oorspronkelijk omschreef. Het zijn mengvormen (sociale markteconomieën) waarbij de overheid ingrijpt om uitwassen te voorkomen, precies om de gelijkheid waar Marx op hamerde deels te waarborgen.

2. De opkomst van China. China hanteert een uniek model: politiek autoritair (communistisch in naam), maar economisch een hybride van staatscontrole en kapitalisme. Dit daagt de stelling uit dat het debat in de jaren 90 definitief "beslecht" werd.

3. Nieuwe uitdagingen. Sinds de financiële crisis van 2008 en de toenemende ongelijkheid, is de kritiek op het ongebreidelde vrijemarktdenken weer toegenomen. Marx wordt in academische kringen nog steeds gelezen, niet om zijn staatsmodel, maar om zijn analyses van de inherente instabiliteit van het kapitalisme.

Waarom de term "game, set, match, forfaitscore" gebruiken als de werkelijkheid veel genuanceerder is? Van een historicus mag meer context en objectiviteit verwacht worden.
1. Natuurlijk zijn westerse democratieën een gereguleerde vorm van kapitalisme, alleen zo is sociale herverdeling gegarandeerd en zijn er regels voor van alles en nog wat, het draait niet enkel om kapitalistisch eigen gewin. Onze bestuurssystemen zijn de beste, je hebt vrijheid, democratie, welvaart creatie en sociale herverdeling.

2. China is geen communistisch systeem, hooguit de machtsstructuur van de staat. Kwestie van sociale herverdeling of gelijkheid is het totaal geen communistisch land, je hebt daar juist heel grote ongelijkheid tussen rijk en arm en voor sociale zekerheid en vrijheid van meningsuiting moet je er ook niet zijn.

3. Juist daarom hebben onze democratieën scheiding der machten, zelfs in een zeer kapitalistisch Amerika zijn er voldoende checks and balances om een Trump in te perken.

Communisme is faliekant mislukt, daar waar het nog bestaat heersen autoritaire leiders, is er geen vrijheid en leeft de bevolking in doffe armoede. Wij hebben echt geen nood aan een ander bestuurssysteem en al zeker niet aan een communistisch systeem.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 26 februari 2026, 15:32

Geef me 1 voorbeeld waar communisme al zijn deugdelijkheid heeft bewezen en de bevolking er beter aan toe is dan in een "Westerse variant".

Vergelijk Noord-Korea met Zuid-Korea ...
Kijk naar Oost-Duitsland en West-Duitsland ...

Pas op, ik ben geen voorstander van zuiver kapitalisme maar van een markteconomie met privaat ondernemerschap en sociale zekerheid.
De westerse sociale markteconomie (ook "sociaal kapitalisme" genoemd) is een economisch systeem dat de voordelen van de vrije markteconomie combineert met sociale zekerheid en een zekere mate van overheidsregulering.

KleineSpaarder
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer KleineSpaarder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KleineSpaarder » 26 februari 2026, 16:38

“”
“”
Is het een boek voor 11-jarigen? Dergelijk propagandistisch en simplistisch betoog over de onderdrukking en bewustvorming van Den Vlaeming kun je toch moeilijk au sérieux nemen?

"Zijn taal verheffen", "zijn culturele trots": hier moet je toch van lachen?

Dat die Vlaeming dan zelf volkeren in Afrika onderdrukt heeft, en hun rijkdom gestolen heeft, komt niet ter sprake. Het was niet Leopold II die eigenhandig de handen van de bevolking afhakte.

Dat was de gemakkelijkste en snelste manier om Welvaert te crëeren, toch voor een klein groepje mensen. De VOKA avant-la-lettre, en de soortgelijke franstaligen ook natuurlijk.

Dat creëren van Welvaert voor een klein groepje bestaat nog steeds.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 26 februari 2026, 18:38

Bart de Wever stuurt ENKEL zijn kat, Maxime naar een heel lastig vragenuurtje.

https://www.hln.be/binnenland/oppositie ... ?slug_rd=1

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

5630 berichten
  • Pagina 366 van 376
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 364
  • 365
  • 366
  • 367
  • 368
  • …
  • 376
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy