Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Wist je Platin, dat je in Duitland op de dag van de wedstrijd gratis het openbaar vervoer kan gebruiken met je voetbalticket? Schrijf je je in voor de (halve) marathon van bvb Keulen, dan mag je samen met een partner ( die niet deelneemt, maar mee reist) het hele weekend gratis reizen in die stad. Een voetbalticket heb je er al voor 15€, een ticket voor de marathon van Keulen is net iets duurder ... Het is dus niet gratis, want je moet een ticket voor de wedstrijd kopen. Het is een geweldig concept, maar het openbaar vervoer wordt er extra door belast. Wat dan ook weer een nadeel is voor de betalende reiziger ... En zo is het dus nooit goed, hé.platin schreef: ↑Vandaag 15:03Haha in het Groothertogdom Luxemburg vanaf de grens over is alle openbaar vervoer gratis. (voor jan en alleman lees ook Belgen)
Zullen ook weer linksen zijn daar aan de knoppen.En uw salaris wagen wordt ook door Elke belasting betaler betaald.
Maar ja uw eigen ikke de rest moet maar stikken rechts verhaal.
Alles voor mij niks voor een ander.
Dat ouderen in de problemen komen om bijv te gaan winkelen, niet belangrijk.
Hoe wereld vreemd rechts toch kan zijn, ikke (mijn salaris wagen) de rest kan stikken.
En hopelijk weer geen vertaalmachine nodig.
Enkel maar meegedeeld dat het wel kan.
Heb niet om gratis gevraagd.
Estate Guru believer.
Natuurlijk moet 'gratis' ook betaald worden.mondeo17 schreef: ↑Vandaag 08:30https://www.hln.be/binnenland/gratis-bu ... ~a1275076/
Als het toch allemaal zo mooi is, waarom heeft bvb Hasselt het dan afgeschaft?
Zal ik je helpen? Misschien is het toch niet zo "gratis".
Dat weten de linksen en extreem-linksen ook wel. En het past wel in een maatschappij van herverdeling.
Maar dat laatste past niet in de visie van rechtsen en extreem-rechtsen.
NVA en Open-VLD hebben dat dan afgeschaft.
Trouwens De Lijn is net gelijk 'rupsje nooit genoeg', ik zou het openbaar vervoer afschaffen want het kost nog altijd veel te veel geld van de belastingbetaler.
Zo. Altijd over extreem-linksen zeveren.
Volgens mij ligt het probleem ook aan de leerlingen die gewoon te lui zijn geworden om te studeren. Het is bon ton om zo weinig mogelijk te werken, zoveel mogelijk de held uit te hangen op de sociale media, op de trein, op de bus, op de GSM, in de klas ea. En leraars en leraressen te pesten en bij straf direct een klacht in te dienen bij de directie wegens machtsmisbruik. Mijn inziens gaat de jeugd qua ijver en inzet en werkethiek ook in vijfde versnelling achteruit.MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 08:47Natuurlijk. Het duurt een hele tijd tegen dat de negatieve effecten meetbaar zijn in de resultaten. Dqt duurt minstens 6 jaar, en sommige effecten duren een hele schoolcarriere. Wanneer we erin slagen de onderwijskwaliteit te verbeteren in de kleuterklas, dan kunnen sommigee effecten pas meetbaar zijn tegen dat die kinderen in het middelbaar zitten.
Het wordt tijd dat je beseft dat de agglomeratie Duinkerke het gratis openbaar vervoer in Duinkerke betaalt. Dat is een beleidsbeslissing.
De agglomeratie heeft oa ipv voor een evenementenhal van 60 milj EUR gekozen voor gratis openbaar vervoer. Duinkerke beschikt vandaag dan niet over een arena met 10.000 zitplaatsen om Rihanna te kunnen ontvangen, maar wel over gratis openbaar vervoer.
Het jaarbudget van Duinkerke is 500 milj EUR/jaar. De kost van het gratis openbaar vervoer is 17 milj EUR/jaar. Maar het is een beleidsbeslissing.
In Frankrijk zijn er 49 steden met gratis openbaar vervoer. 60% daarvan heeft een links bestuur, 40% een centrum- of rechts bestuur.
Ik begrijp niet dat je zulke commentaren post zonder ook maar enig opzoekwerk te doen. Jesus christ.
- VincentVega
- VIP member

Natuurlijk is het een beleidskeuzechesini schreef: ↑Vandaag 19:48Het wordt tijd dat je beseft dat de agglomeratie Duinkerke het gratis openbaar vervoer in Duinkerke betaalt. Dat is een beleidsbeslissing.
De agglomeratie heeft oa ipv voor een evenementenhal van 60 milj EUR gekozen voor gratis openbaar vervoer. Duinkerke beschikt vandaag dan niet over een arena met 10.000 zitplaatsen om Rihanna te kunnen ontvangen, maar wel over gratis openbaar vervoer.
Het jaarbudget van Duinkerke is 500 milj EUR/jaar. De kost van het gratis openbaar vervoer is 17 milj EUR/jaar. Maar het is een beleidsbeslissing.
In Frankrijk zijn er 49 steden met gratis openbaar vervoer. 60% daarvan heeft een links bestuur, 40% een centrum- of rechts bestuur.
Ik begrijp niet dat je zulke commentaren post zonder ook maar enig opzoekwerk te doen. Jesus christ.
Trivium zegt toch juist dat het niet gratis is maar dat de overheid betaalt
De vraag is of de overheid dat loet aanbieden en of je budgettaire ruimte hebt voor dergelijke maatregelen (ik denk niet dat veel steden in België er financieel goed voor staan). En indien ja, of dat dan de grootste prioriteit kent voor een stad of regio …
Wat echter GEEN beleidskeuze is, is de renovatie van de AFAS Dome. Dat is een privé-initiatief en dus NIET gefinancierd met middelen van de stad Antwerpen of Vlaanderen.
Waarom je dan toch de vergelijking wil maken tussen de renovatie van de AFAS Dome (privé) en gratis openbaar vervoer (overheid) alsof het in beide gevallen gaat om beleidskeuzes is voor mij raadsel. Enig opzoekingswerk van jouw kant had dit kunnen voorkomen maar blijkbaar was dat te veel gevraagd. Jezus Christus …
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen