Federale regering zomerakkoord
TIP
Re: Federale regering zomerakkoord
EarthNvstr1 schreef: ↑25 juli 2025, 20:31Wellicht/hopelijk wel, dat is dan ook het punt ... of dat dan "premie" noemt of gewoon "loon" maakt mij verder weinig uit.![]()

Pleiten jullie nu voor iets waar nu in het recente zomerakkoord zwaar aan geraakt wordt door NVA (onder druk van VOKA)
(Tijdsvenster nachtarbeid verplaatsen van initieel 20h tot 06h naar 0h tot5h….. zodat je minder vergoed wordt ….
(Binnen een paar jaar geklaag door datzelfde VOKA dat minder en minder mensen het er nog voor over om nachtarbeid te verrichten …

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En Voorheen zijn lezing klopt ….EarthNvstr1 schreef: ↑25 juli 2025, 21:14Dat is dan jouw lezing.voorheenCP1234 schreef: ↑25 juli 2025, 21:05 Dankzij Bartje Quisling wordt die premie nu wel heel hard ingeperkt !
Ik heb eerder begrepen dat de uren die als nachtarbeid aanzien worden veranderen.
De uren veranderen waardoor de uren nachtarbeid anders gedefinieerd worden met als direct gevolg = minder verdienen voor exact hetzelfde te doen
Een dikke middenvinger van Bartje quisling naar de werkende Vlaming waar hij zegt voor te staan.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens onze trol wordt de vergoeding zelfs niet "ingeperkt," neen dat doen ze niet bij de NVA van Bartje Quisling; de vergoeding voor nachtarbeid blijft behouden, we schaffen alleen de "nacht" grotendeels af ...KV schreef: ↑25 juli 2025, 21:16EarthNvstr1 schreef: ↑25 juli 2025, 20:31
Wellicht/hopelijk wel, dat is dan ook het punt ... of dat dan "premie" noemt of gewoon "loon" maakt mij verder weinig uit.![]()
![]()
![]()
Pleiten jullie nu voor iets waar nu in het recente zomerakkoord zwaar aan geraakt wordt door NVA (onder druk van VOKA)
(Tijdsvenster nachtarbeid verplaatsen van initieel 20h tot 06h naar 0h tot5h….. zodat je minder vergoed wordt ….
(Binnen een paar jaar geklaag door datzelfde VOKA dat minder en minder mensen het er nog voor over om nachtarbeid te verrichten …)
Bedrijven waren trouwens geen vragende partij voor de nacht in te korten of minder premies te geven, wel dat men nachtwerk kon implementeren zonder eerst een lijdensweg van aanvragen en goedkeuringen te doorlopen.
Als de NVA de economie natuurlijk verder blijft kapot maken zal het geen probleem zijn om mensen te vinden die nachtwerk zullen gaan doen; gaat de economie echter weer aantrekken, veel geluk om er da. nog te vinden. Bij het bedrijf waar ik tewerkgesteld ben betalen ze al aanzienlijk meer dan bij andere bedrijven omdat ze geen niet genoeg mensen vonden voor de nacht. Met deze maatregel gaan bedrijven de nachtpremie tussen middernacht en 5U mogen verdubbelen om nog werknemers te vinden, wat een kroterij hebben ze hier toch weer gemaakt ... Ipv gewoon de restrictie op nachtarbeid af te schaffen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Je was me voor in mijn antwoord ...KV schreef: ↑25 juli 2025, 21:24En Voorheen zijn lezing klopt ….EarthNvstr1 schreef: ↑25 juli 2025, 21:14
Dat is dan jouw lezing.
Ik heb eerder begrepen dat de uren die als nachtarbeid aanzien worden veranderen.
De uren veranderen waardoor de uren nachtarbeid anders gedefinieerd worden met als direct gevolg = minder verdienen voor exact hetzelfde te doen
Een dikke middenvinger van Bartje quisling naar de werkende Vlaming waar hij zegt voor te staan.
Dat is NVA logica, we perken niets in, we veranderen het gewoon zo dat het er niet meer is maar we hebben het niet ingeperkt ...
Kan Theo Quisling dat ook niet met het Navo budget doen, stellen dat geen 2% eigenlijk 5% is, dan halen we het meteen zonder één cent extra uit te geven ...
Re:
Een ´nachttoeslag’ wordt toegekend op het ‘aantal uren’ nachtprestaties …
Bart Quisling heeft samen met Voka bedisseld om op slinkse wijze een aantal uren in de nacht ‘plots’ niet meer als uren nachtarbeid te definiëren.
Het lijkt er dat Quisling met zijn gevolg werkende mensen als idioten aanschouwt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk. Ieders lezing klopt.KV schreef: ↑25 juli 2025, 21:24En Voorheen zijn lezing klopt ….EarthNvstr1 schreef: ↑25 juli 2025, 21:14 Dat is dan jouw lezing.

Bon, je hebt dezelfde mening hierover als voorheenCP1234 dus.
Dat laatste hoeft niet per se zo te zijn.
Op verdraaide naamgeving wens ik gewoonweg niet te reageren. Zegt volgens mij meer over jou dan over je onderwerp.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Re:
Ai, straks krijg je van Vivi ook bericht na bericht vol met afbeeldingen van het Vlaams Blok of de info over de Noorse landsverrader ...KV schreef: ↑25 juli 2025, 21:30Een ´nachttoeslag’ wordt toegekend op het ‘aantal uren’ nachtprestaties …
Bart Quisling heeft samen met Voka bedisseld om op slinkse wijze een aantal uren in de nacht ‘plots’ niet meer als uren nachtarbeid te definiëren.
Het lijkt er dat Quisling met zijn gevolg werkende mensen als idioten aanschouwt.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Don't feed the "troll" ! Was de eerste account op mijn negeerlijst ...KV schreef: ↑25 juli 2025, 21:30Een ´nachttoeslag’ wordt toegekend op het ‘aantal uren’ nachtprestaties …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedrijven willen gewoon "bedrijven" (vandaar de naam wellicht).voorheenCP1234 schreef: ↑25 juli 2025, 21:25 Bedrijven waren trouwens geen vragende partij voor de nacht in te korten of minder premies te geven, wel dat men nachtwerk kon implementeren zonder eerst een lijdensweg van aanvragen en goedkeuringen te doorlopen.
Als het het interessants is "bedrijfsmating" om tijdens de niet-dag uren "bedrijvig" te zijn, dan willen ze daarvoor gaan zonder zinloze tegenwerkingen en zijn ze daar volgens mij ook voor bereid extra te vergoeden qua loon. Als ze dat laatste niet willen hebben ze geen personeel en dus ook geen "bedrijvigheid".
Voila ...voorheenCP1234 schreef: ↑25 juli 2025, 21:25 Bij het bedrijf waar ik tewerkgesteld ben betalen ze al aanzienlijk meer dan bij andere bedrijven omdat ze geen niet genoeg mensen vonden voor de nacht. Met deze maatregel gaan bedrijven de nachtpremie tussen middernacht en 5U mogen verdubbelen om nog werknemers te vinden, wat een kroterij hebben ze hier toch weer gemaakt ... Ipv gewoon de restrictie op nachtarbeid af te schaffen ...
EarthNvstr1 schreef: ↑25 juli 2025, 21:31Tuurlijk. Ieders lezing klopt.![]()
Bon, je hebt dezelfde mening hierover als voorheenCP1234 dus.
Dat laatste hoeft niet per se zo te zijn.
Op verdraaide naamgeving wens ik gewoonweg niet te reageren. Zegt volgens mij meer over jou dan over je onderwerp.
Je kan ook gewoon toegeven dat het klopt wat we zeggen.
Frappant dat dergelijke beslissing is gekomen net van de partij die zo hard heeft gehamerd te staan voor werkende Vlamingen
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
… of BDW heeft er voor gezorgd dat bedrijven zoals DHL niet langer willen uitwijken naar de ons omringende landen omdat de loonkosten daar lager is.KV schreef: ↑25 juli 2025, 21:30Een ´nachttoeslag’ wordt toegekend op het ‘aantal uren’ nachtprestaties …

Het is maar hoe je het bekijkt.

Het gaat trouwens niet enkel over de verloning maar ook over het toelaten van nachtarbeid. Tot op heden was dit strikt beperkt tot enkele sectoren en nu kan dit in alle sectoren. Het kan de werkgelegenheid en onze concurrentiepositie alleen maar ten goede komen.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat men dan "avondtoeslag" en "ochtendtoeslag" vraagt hé.
Als ze daar toch toe bereid zijn …EarthNvstr1 schreef: ↑25 juli 2025, 21:36
Bedrijven willen gewoon "bedrijven" (vandaar de naam wellicht).
Als het het interessants is "bedrijfsmating" om tijdens de niet-dag uren "bedrijvig" te zijn, dan willen ze daarvoor gaan zonder zinloze tegenwerkingen en zijn ze daar volgens mij ook voor bereid extra te vergoeden qua loon. Als ze dat laatste niet willen hebben ze geen personeel en dus ook geen "bedrijvigheid".

Waarom dan dergelijk concept laten opzetten door VOKA
Sorry , maar ik denk dat je wat naïef bent of het wat rooskleurig wilt komen voorstellen zoals NVA dat vaak probeert.
De gevolgen van de maatregelen zijn heel simpel.
Je doet hetzelfde werk als vroeger in de dezelfde tijds vensters
Maar door deze NVA maatregel zal je daar minder voor vergoed worden.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
+1.EarthNvstr1 schreef: ↑25 juli 2025, 21:31Op verdraaide naamgeving wens ik gewoonweg niet te reageren. Zegt volgens mij meer over jou dan over je onderwerp.
Of bij Ceepee maak ik hem diets dat die Quisling meer gemeen heeft met VB figuren zoals Flipke den Chinees, Gerolf Baardemans of Tom Den Griek.
Opvallend ook dat extreem-links (kV) en extreem-rechts (Ceepee) wederom meer met elkaar gemeen hebben dan dat wij denken …

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid