Fiber : uitrol met vertraging
Re: Fiber : uitrol met vertraging
Zo gaan ze wel nog vaker bot vangenNatal schreef: ↑24 april 2025, 00:08 Uit ervaring van een appartement in de buurt willen ze de Fiber binnen brengen via de gevel. Fiberklaar heeft geen nood aan een technische schacht. Liever alles op de buitengevel en dan door de muur naar binnen. Voor hun het makkelijkste, voor de eigenaars een NoGo. Besluit, er komt geen fiber binnen.

Hoeveel verdiepingen / appartementen zijn er daar ongeveer ?
Ik zie ze dat in van die blokken (genre Aemelinckx) van 15 verdiepingen nog niet te doen op die manier.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Blok is 2 tot 3 verdiepingen hoog, en telt in totaal een 30 appartementen. Dus niet hoog maar wel veel gevelbreedte. Is ook voor die blok geen haalbare oplossing aangezien er zowel flats aan de straat zijn, als flats aan de achterkant van het gebouw.
Het lijkt me gewoon het plan van snel veel leidingen binnen te brengen met minimale inspanningen. Low budget werk maw.
Het lijkt me gewoon het plan van snel veel leidingen binnen te brengen met minimale inspanningen. Low budget werk maw.
Voordeel is dat je met een oplossing via de gevel altijd op dezelfde manier kan werken. Stel dat je via de technische ruimte zou gaan, dan moet je eerst al met de "hoofdfiber" in die ruimte raken, kijken of er wachtbuizen naar elk appartement zijn, fiber in die buizen blazen (wat niet altijd lukt, zeker niet bij veel bochten), ... Voor het volume aan fiber dat ze willen installeren heb je nu eenmaal een soort standaard oplossing nodig en zo weinig mogelijk maatwerk. Die standaard oplossing is zeker niet altijd goedkoper...