Fidelity India Focus Fund
TIP
fid509 schreef:Deze blijft maar dalen. Is er soms iets aan de hand in India dat ik nog niet weet?woutervm schreef:Ik heb een vraagje dat hier van ver een beetje op aansluit. Volgende fondsen zakten de laatste dagen/week vrij sterk :
Ik vraag me af of en hoe dit te verklaren valt. Ligt dit zuiver aan de resultaten van die fondsen hun beleggingen in die regio's of spelen er andere redenen een niet te onderschatten rol ?
Ik denk dan aan de zeer recente appreciatie van de euro in de eerste plaats, maar misschien ook aan het recent veel instappen in aandelenfondsen zoals Robokat opmerkte.
Of zoek ik het veel te ver en zijn het normale schommelingen ?
Wouter
- Fidelity India Focus Fund is dit jaar met ruim 15% gedaald.
- Dit is een fonds in US dollar. De dollar is pakweg 7% gedaald, dus dat verklaart al een stuk.
- Lees de commentaar over dit fonds maar eens op Morningstar: Het treurige verhaal van dit fonds is redelijk duidelijk: Op kalenderjaarbasis, heeft het nooit zijn mediaan verslagen...
- De index is ook flink gedaald en het ziet er fundamenteel niet goed uit voor India beleggingen, mogelijks dus nog flinke dalingen in aantocht:
http://cash.rnews.be/nl/geld-en-beurs/n ... 928336.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog eens het bewijs dat landenspecifieke EM fondsen gevaarlijk speelgoed zijn, met markten die je van dichtbij moet opvolgen. Je zit een stuk veiliger met een wereldwijd EM fonds, tenzij je weet wat je doet.
Laatst gewijzigd door robokat op 3 februari 2011, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fidelity India Focus Fund
analyse morningstar is een beetje gedateerd, sinds de aanstelling van een nieuwe beheerder doet het fonds het wel beter dan de index.robokat schreef: - Lees de commentaar over dit fonds maar eens op Morningstar: Het treurige verhaal van dit fonds is redelijk duidelijk: Op kalenderjaarbasis, heeft het nooit zijn mediaan verslagen...
heb dat fonds al een tijdje en gekocht als aanvulling omdat aziefondsen india links lieten liggen. Maar misshien wel tijd om te verkopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Fidelity India Focus Fund
Bedankt voor de inlichtingen.
Ik heb vandaag iets meer dan de helft van mijn portefeuille in dit fonds verkocht om +- break-even te komen met wat ik er initieel had ingestoken. Wat overblijft is dus "winst" en laat ik even gedijen. Hopelijk trekt in de toekomst de markt in India, of de dollar, weer aan.
Ik heb vandaag iets meer dan de helft van mijn portefeuille in dit fonds verkocht om +- break-even te komen met wat ik er initieel had ingestoken. Wat overblijft is dus "winst" en laat ik even gedijen. Hopelijk trekt in de toekomst de markt in India, of de dollar, weer aan.