Fire-beweging
TIP
Re: Fire-beweging
Oh, maar die stakkers zitten overal, op you tube, kanaaltje beginnen met de hoop rijk te worden door het vol reclame en zo te steken, tik tok en instagram is nog zoiets.Tiziano schreef: ↑13 april 2021, 15:54Hi ik ben de beheerder van www.debelgischebelegger.be, moet zeggen dat ik 'stakkers' wel een beetje jammer verwoord vind. Ik doe erg mijn best om de website up to date te houden met kwalitatieve en leerzame content ook al werk ik full time. En ja inderdaad ik probeer er een klein centje aan te verdienen met ads en de boekenwebshop. Niet veel overigens, net genoeg om de kosten te betalen is oké. Als ik iets kleins overhoud dan is dat mooi meegenomen.Jhn schreef: ↑13 april 2021, 07:58 Voor mij was FIRE een jaar of 5 geleden hot!
Veel buss en mega veel bloggers!
Sommigen maakten echt geld met hun blogs, door hun financiële hebben en houden op het www te zwieren.
Wel heel vaak zochten die stakkers naar inkomsten via hun blog!!
Reclame voor brokers, budget tool, click baits, etc ...
Gasten als dough roller hebben er veel geld mee verdiend!
In benelux zijn ze ook zo dingen beginnen nadoen, met matig succes!
Zeker na corona zijn die actieve en passieve FIRE gasten meer en meer uitgedoofd.
Want hun eigen theorieën waren ineens geen waarheden meer!
Vele blogs zijn dus of weg of blijven hangen in 2020!
Jammer dat je er zo neerbuigend over spreekt. Ik heb de afgelopen jaren enorm veel tijd geïnvesteerd in mijn blog en hoofdzakelijk was dat om beginners op weg te helpen met beleggen.
Niettegenstaande apprecieer ik uw inzet doorzettingsvermogen om door te zetten.
Volhouden en nog veel succes.
Ik moet wel zeggen dat mijn website zich niet echt richt op de FIRE beweging.. ik probeer tools, informatie en bronnen beschikbaar te maken voor beginnende beleggers.
Reden daarvoor is dat ik het, toen ik begon, allemaal zelf heb moeten opzoeken en eventueel vertalen enzovoort.
Er is ook veel wat ik hier heb opgestoken. Dus de insteek was om alle kennis die ik bij mekaar gesprokkeld had te centraliseren op mijn website zodat beginners op één plaats dezelfde info vinden als die wat ik overal gezocht heb. Dusja..
Langs de andere kant snap ik je punt wel. Er is het laatste jaar echt een enorme influx geweest van de 'social media' beleggers. Iedereen is een 'expert' tegenwoordig. Ik snap dat dat er eigenlijk best onnozel uit ziet voor de meer ervaren beleggers en het stoort me soms ook want kwalitatieve content is nog moeilijk te vinden door de massale shitposts.
Dus ik snap je standpunt maar vond het alleen een beetje sneu aangezien ik er toch wel wat tijd in steek en om dan samen op die hoop gesmeten te worden.
Reden daarvoor is dat ik het, toen ik begon, allemaal zelf heb moeten opzoeken en eventueel vertalen enzovoort.
Er is ook veel wat ik hier heb opgestoken. Dus de insteek was om alle kennis die ik bij mekaar gesprokkeld had te centraliseren op mijn website zodat beginners op één plaats dezelfde info vinden als die wat ik overal gezocht heb. Dusja..
Langs de andere kant snap ik je punt wel. Er is het laatste jaar echt een enorme influx geweest van de 'social media' beleggers. Iedereen is een 'expert' tegenwoordig. Ik snap dat dat er eigenlijk best onnozel uit ziet voor de meer ervaren beleggers en het stoort me soms ook want kwalitatieve content is nog moeilijk te vinden door de massale shitposts.
Dus ik snap je standpunt maar vond het alleen een beetje sneu aangezien ik er toch wel wat tijd in steek en om dan samen op die hoop gesmeten te worden.
-
Roadtriptofire
- Newbie

- Contacteer:
Ik snap de link met Corona niet, het enige verschil is dat je een jaar niet kan reizen, maar ik zou denken dat voor de rest alles overeind is gebleven.Jhn schreef: ↑13 april 2021, 07:58 Voor mij was FIRE een jaar of 5 geleden hot!
Sommigen maakten echt geld met hun blogs, door hun financiële hebben en houden op het www te zwieren.
Zeker na corona zijn die actieve en passieve FIRE gasten meer en meer uitgedoofd.
De markt is 30-40% gedaald, maar is op recordtijd hersteld.
Ik zou juist denken dat de Corona crisis FIRE belangrijker dan ooit heeft gemaakt, omdat wanneer je FIRE bent je juist financieel minder kwetsbaar bent, want zoals we hebben gezien kunnen volledige sectoren uitgeroeid worden (toerisme, events, horeca, contactberoepen) door een onverwachts event.
Wat voor sommige sectoren werkloosheid betekende betekende dan voor andere een overrompeling van werk, ook daar zou je toch meer dan ooit FIRE willen zijn.
Wel leuk dat er nog eens wat aandacht gegeven wordt aan de FIRE beweging. Ik probeer zelf wekelijks te bloggen (welk blog mag je raden aan mijn naam
Heel leuk, je mag me altijd uw blog eens doorsturen ik zal u met plezier opvolgen.Roadtriptofire schreef: ↑26 april 2021, 19:46Ik snap de link met Corona niet, het enige verschil is dat je een jaar niet kan reizen, maar ik zou denken dat voor de rest alles overeind is gebleven.Jhn schreef: ↑13 april 2021, 07:58 Voor mij was FIRE een jaar of 5 geleden hot!
De markt is 30-40% gedaald, maar is op recordtijd hersteld.
Ik zou juist denken dat de Corona crisis FIRE belangrijker dan ooit heeft gemaakt, omdat wanneer je FIRE bent je juist financieel minder kwetsbaar bent, want zoals we hebben gezien kunnen volledige sectoren uitgeroeid worden (toerisme, events, horeca, contactberoepen) door een onverwachts event.
Wat voor sommige sectoren werkloosheid betekende betekende dan voor andere een overrompeling van werk, ook daar zou je toch meer dan ooit FIRE willen zijn.
Wel leuk dat er nog eens wat aandacht gegeven wordt aan de FIRE beweging. Ik probeer zelf wekelijks te bloggen (welk blog mag je raden aan mijn naam), en ik doe dit echt omdat ik graag schrijf en vooral graag over FIRE en investeren in het algemeen praat.
ik denk dat het deze is : https://roadtriptofire.com/
Hier nog ene in Nederland:
https://www.financieelonafhankelijkblog ... elijkheid/
https://www.financieelonafhankelijkblog ... elijkheid/
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.