flexibel spaargeld
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
flexibel spaargeld
Dag allemaal,
Ik ben al enige tijd een fervente bezoeker van deze site en dankzij jullie heb ik al enkele financiële beslissingen durven nemen.
Wat ik me nu afvraag ( zonder indiscreet te willen zijn ) is met welk bedrag de mensen flexibel willen zijn. Geld dat ze altijd beschikbaar willen houden voor onvoorziene omstandigheden. Ik weet ook dat dit afhankelijk is van tal van factoren maar toch. Wij zijn een redelijk jong gezin die een lening lopen hebben. We kunnen redelijk goed sparen maar wanneer kan je de stap zetten naar spaarmogelijkheden zoals termijnrekeningen ed?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
mvg,
dave
Ik ben al enige tijd een fervente bezoeker van deze site en dankzij jullie heb ik al enkele financiële beslissingen durven nemen.
Wat ik me nu afvraag ( zonder indiscreet te willen zijn ) is met welk bedrag de mensen flexibel willen zijn. Geld dat ze altijd beschikbaar willen houden voor onvoorziene omstandigheden. Ik weet ook dat dit afhankelijk is van tal van factoren maar toch. Wij zijn een redelijk jong gezin die een lening lopen hebben. We kunnen redelijk goed sparen maar wanneer kan je de stap zetten naar spaarmogelijkheden zoals termijnrekeningen ed?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
mvg,
dave
-
steven$
Re: flexibel spaargeld
ik zou zolang de rentes hoog blijven het spaarboekje handteren zijn de verworven intresten hoger dan 1660euro neem je best ook een termijnrekening
ikzelf heb een termijn bij credit europe voor 2 jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
goede keus.steven$ schreef: ik zou zolang de rentes hoog blijven het spaarboekje handteren zijn de verworven intresten hoger dan 1660euro neem je best ook een termijnrekening
Als je je geld maar één jaar kan missen is een termijnrekening bij CE ook aan te raden (6%, wordt niet geafficheerd op de website)
Met de nieuwe spaarregeling zal "flexibel spaargeld" veel minder opbrengen
Nu brengt dat 4,25 euro op.
In het beste geval zal dat vanaf 1 april 3% zijn.
Waiting for the financial meltdown...
Nooit alle eieren in 1 mandje leggen zou ik er nog aan willen toevoegen.
Wat de spaarrekening betreft kunt u een gezamenlijke rekening openen zodat de fiscale vrijstelling verdubbeld.
Heb ooit van mijn leraar economie geleerd steeds 6 keer het maandinkomen te voorzien als bedrag dat steeds beschikbaar zou moeten zijn.
De rest kan eventueel gebruikt worden voor beleggingen
Wat de spaarrekening betreft kunt u een gezamenlijke rekening openen zodat de fiscale vrijstelling verdubbeld.
Heb ooit van mijn leraar economie geleerd steeds 6 keer het maandinkomen te voorzien als bedrag dat steeds beschikbaar zou moeten zijn.
De rest kan eventueel gebruikt worden voor beleggingen
Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd. Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 %* p.a. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden is de rente zelfsRoeland schreef:Als je je geld maar één jaar kan missen is een termijnrekening bij CE ook aan te raden (6%, wordt niet geafficheerd op de website)steven$ schreef: ik zou zolang de rentes hoog blijven het spaarboekje handteren zijn de verworven intresten hoger dan 1660euro neem je best ook een termijnrekening
6.0 %*p.a. Deze tijdelijke aanbieding is alleen voor bestaande klanten en is geldig t/m 30 november 2008.
Als je als bestaande klant een termijnrekening op 1 jaar opent staat er wel nog altijd 6% ipv 5,5%. Dus volgens mij is het nog altijd mogelijk een termijnrekening aan 6% (1 jaar)te openen.ZeeW schreef:Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd. Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 %* p.a. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden is de rente zelfsRoeland schreef:
Als je je geld maar één jaar kan missen is een termijnrekening bij CE ook aan te raden (6%, wordt niet geafficheerd op de website)
6.0 %*p.a. Deze tijdelijke aanbieding is alleen voor bestaande klanten en is geldig t/m 30 november 2008.
Voor de andere termijnen is de rente zoals vermeld op de site.
idd.Bartd schreef:Als je als bestaande klant een termijnrekening op 1 jaar opent staat er wel nog altijd 6% ipv 5,5%. Dus volgens mij is het nog altijd mogelijk een termijnrekening aan 6% (1 jaar)te openen.ZeeW schreef:
Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd. Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 %* p.a. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden is de rente zelfs
Voor de andere termijnen is de rente zoals vermeld op de site.
Maar ik zou ervoor kiezen om minstens een deel aan 5,75% gedurende 2 jaar te zetten.
Het ziet er niet naar uit dat de rente snel zal stijgen...
Is al te zien:centjessparen schreef: De actie voor 6% voor bestaande klanten op termijndepositos is afgelopen is voor iedereen 5.25%. Heb ervoor gebeld. Er werd mij welv erteld dat je nu op een spaarrekening 6% krijgt. Maar als ik dan ga kijken op hun website is het enkel voor nieuwe klanten en staat er "onder voorwaarden" en die zijn nergens op hun site terug te vinden. Wat zou nuh et intressantste zijn 6% spaarrekening, allé 4.25 en 1.75 of termijnrekening 6 of 9m aan 5.25% bruto.
als je je geld een jaar laat staan zal je 4,5 ontvangen vanaf april (spaarregeling wordt gewijzigd)
de termijnrekening brengt 4,46¨% netto op. Dus voor een kortere termijn heb je toch een mooie intrest (als je vergelijkt met de nieuwe rentes binnenkort)