fondebeheerder Flossbach Von Storch
TIP
Re: fondebeheerder Flossbach Von Storch
Ik kan U bevestigen dat de instapkost volledig wegvalt als je periodiek belegt. Meer zelfs, i.p.v. 1% (normale instapkost bedraagt 5% als ik mij niet vergis)te betalen, krijg je 1% terugbetaald. (zie actie op de site van DB).
Per lijn betaal je inderdaad 8 EUR. doch beperkt tot 80 EUR. per jaar. Ga eens naar een grootbank en kijk wat je daar betaalt.
Ik heb dit fonds aangekocht over een peroide van 3 maanden.
Per lijn betaal je inderdaad 8 EUR. doch beperkt tot 80 EUR. per jaar. Ga eens naar een grootbank en kijk wat je daar betaalt.
Ik heb dit fonds aangekocht over een peroide van 3 maanden.
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Het flossbach von storch-fonds zou een gemeenschappelijk beleggingsfonds zijn, die je dus zelf in je belastingaangifte moet inbrengen.
Weet iemand of er reeds een calculator bestaat zoals dit het geval is voor Carmignac Patri en ethna aktiv E?
Weet iemand of er reeds een calculator bestaat zoals dit het geval is voor Carmignac Patri en ethna aktiv E?
In de periode mei-juni krijg ik jaarlijks een brief van Deutsche Bank waarin ze mij doorverwijzen naar de websites van Ethena en Carmignac met daarbij enige toelichting.
Ik heb het fonds van Flossbach von Storch nog maar sinds 2014. Ik verwacht dat ze in hun jaarlijks brief ook zullen meedelen waar ik de calculator vind voor dat fonds. ik hou je op de hoogte.
Ik heb het fonds van Flossbach von Storch nog maar sinds 2014. Ik verwacht dat ze in hun jaarlijks brief ook zullen meedelen waar ik de calculator vind voor dat fonds. ik hou je op de hoogte.
Volgens Morningstar is dit fonds inderdaad een FCP (fond commun de placement), geen SICAV. (zie "management" tab, juridische structuur)
Maar ook bij Keytrade wordt voor dit fonds niets vermeld ivm belastingaangifte, terwijl dat voor bv. Ethna en Carmignac fondsen wel het geval is; er staat een link naar de respectievelijke calculators.
Op de website van de fondsbeheerder staat een pagina met info specifiek voor Belgische beleggers, maar ook daar wordt niets vermeld.
Maar ook bij Keytrade wordt voor dit fonds niets vermeld ivm belastingaangifte, terwijl dat voor bv. Ethna en Carmignac fondsen wel het geval is; er staat een link naar de respectievelijke calculators.
Op de website van de fondsbeheerder staat een pagina met info specifiek voor Belgische beleggers, maar ook daar wordt niets vermeld.
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
stany schreef:In de periode mei-juni krijg ik jaarlijks een brief van Deutsche Bank waarin ze mij doorverwijzen naar de websites van Ethena en Carmignac met daarbij enige toelichting.
Ok bedankt. Vanmorgen kreeg ik bevestiging van de bank dat je inkomsten (dividenden) uit dit fonds ook zelf in je belastingaangifte dient aan te geven. Hopelijk stelt de fondsbeheerder nu snel calculator ter beschikking...
De RT variant is wel de kapitaliserende versie, dus geen dividend. Is die belastingaangifte dan wel van toepassing?
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
De kapitalisatievariant van Carmignac Patrimoine en Ehtna Aktiv E moeten ook worden ingebracht, dus dat zal denk ik ook het geval zijn voor de kapitalisatievariant van Flossbach von Storch..
De II RT-variant werd speciaal voorzien voor de Belgische markt, aangezien er in België een verbod is om rechtstreeks in grondstoffen (en dus ook in goud, hetgeen dit fonds aan boord heeft) te beleggen. Om deze beperking te omzeilen, belegt de II RT-variant in een goudtracker. De II RT-variant heeft een distributieakkoord in België, het originele fonds niet... De RT-variant is inderdaad kapitaliserend en volgens mij moet je dit niet aangeven in je belastingsaangift. Voor het originele fonds, dat normaal niet mag verdeeld worden in België, zou je bank/broker het nodige moeten doen, zodat je ook niets in je belastingsaangifte dient te vermelden... tenminste als je met een Belgische broker werkt...
De aangifte in de belastingen van Gemeenschappelijke BeleggingsFondsen (GBF) heeft niets te maken met door het fonds uitgekeerde dividenden en bijgevolg ook niets met kapitalisatie/distributie.
Fondsen moeten zelf ook belastingen betalen op de inkomsten (dividenden uit aandelen e.d.) die ze verwerven. Bij SICAVs doet de fondsbeheerder daar het nodige, vandaar dat je voor het merendeel van de fondsen daar nooit mee geconfronteerd wordt.
Bij een GBF moet je dat echter zelf doen. De calculator berekent dus hoeveel inkomsten het fonds zelf heeft ontvangen en dat moet je vervolgens aangeven.
Het is dus ook niet zo dat SICAVs deze belasting niet betalen, je ziet het alleen niet.
Wanneer de tijd rijp is zullen wij op de gekende plaats de nodige informatie zetten over hoe dit in zijn werk gaat bij Flossbach.
Fondsen moeten zelf ook belastingen betalen op de inkomsten (dividenden uit aandelen e.d.) die ze verwerven. Bij SICAVs doet de fondsbeheerder daar het nodige, vandaar dat je voor het merendeel van de fondsen daar nooit mee geconfronteerd wordt.
Bij een GBF moet je dat echter zelf doen. De calculator berekent dus hoeveel inkomsten het fonds zelf heeft ontvangen en dat moet je vervolgens aangeven.
Het is dus ook niet zo dat SICAVs deze belasting niet betalen, je ziet het alleen niet.
Wanneer de tijd rijp is zullen wij op de gekende plaats de nodige informatie zetten over hoe dit in zijn werk gaat bij Flossbach.