Fonds vervangen door ETF
TIP
Fonds vervangen door ETF
Ik ben al enkele jaren in het bezit van een petercam fonds BE0058187841. Als ik dit vergelijk met ETF D5BK zie ik dat dit grotendeels gelijk loopt. Met andere woorden … ik zou dit fonds perfect kunnen verkopen en vervangen door de ETF. Lopende kosten van de ETF zijn lager dan het fonds, Enige bedenking …. Is het sop de kool waard ?
De ETF zou ik via Saxo kunnen aankopen op Xetra.
Ik vrees dat het sop de kool niet waard gaat zijn en dat het redelijk wat tijd gaat duren eer ik de kosten voor deze wissel terug verdiend ga hebben.
Ik vrees dat het sop de kool niet waard gaat zijn en dat het redelijk wat tijd gaat duren eer ik de kosten voor deze wissel terug verdiend ga hebben.
Re: Fonds vervangen door ETF
Hangt ervan af of en in welke mate de etf beter presteert dan het fonds. Als ze gelijk lopen moet je inderdaad niet veranderen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom specifiek Developed Europe Real estate?Natal schreef: ↑29 januari 2023, 14:10 Ik ben al enkele jaren in het bezit van een petercam fonds BE0058187841. Als ik dit vergelijk met ETF D5BK zie ik dat dit grotendeels gelijk loopt. Met andere woorden … ik zou dit fonds perfect kunnen verkopen en vervangen door de ETF. Lopende kosten van de ETF zijn lager dan het fonds, Enige bedenking …. Is het sop de kool waard ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat zijn de jaarlijkse kosten voor fonds resp. ETF en wat is de kost van de wissel ?Natal schreef: ↑29 januari 2023, 14:10 Ik ben al enkele jaren in het bezit van een petercam fonds BE0058187841. Als ik dit vergelijk met ETF D5BK zie ik dat dit grotendeels gelijk loopt. Met andere woorden … ik zou dit fonds perfect kunnen verkopen en vervangen door de ETF. Lopende kosten van de ETF zijn lager dan het fonds, Enige bedenking …. Is het sop de kool waard ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik vermoed dat je de evolutie van de NIW vergelijkt of de resultaten. Als de resultaten van beide zowat gelijk lopen dan ga je met een wissel geen verschil maken;
De kosten zijn dan al verrekend zodat de resultaten dezelfde blijven en zullen blijven gelijk lopen.
De kosten zijn dan al verrekend zodat de resultaten dezelfde blijven en zullen blijven gelijk lopen.
Waarom dit fonds …. Dat zit al 10 jaar in mijn effectenrekening, kleine fractie. Heeft zijn ups en downs maar blijft winstgevend. Daarom dat ik de positie wil aanhouden. Hoe ik er bij gekomen ben …. Spreiding destijds.
Ter van het fonds is 1,76 dacht ik, ETF ergens rond 0,30.
Wissel is 9,75 euro aankoopkosten en mogelijks een fractie taksen bij de verkoop.
Ter van het fonds is 1,76 dacht ik, ETF ergens rond 0,30.
Wissel is 9,75 euro aankoopkosten en mogelijks een fractie taksen bij de verkoop.