Fondsen bij Deutsche Bank: kosten / lijn
TIP
Fondsen bij Deutsche Bank: kosten / lijn
Deutsche Bank rekent 8 EUR per lijn aan per fonds als jaarlijkse beheerskost. Stel nu dat je een fonds nu aankoopt en terug verkoopt in bvb november. Moet je dan ook die 8 EUR op het einde van het jaar betalen? Of wordt gewoon op het einde van het jaar een meting gedaan van welke fondsen je allemaal op dat moment in portefeuille hebt. En wordt de tarifering dan daarop bepaalt?
Re: Fondsen bij Deutsche Bank: kosten / lijn
Bij mijn weten kijken ze inderdaad naar de portefeuille ergens in het begin of einde van het jaar. Maar helemaal zeker ben ik niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Fondsen bij Deutsche Bank: kosten / lijn
Ik stelde mij ook die vraag. Net is er 8 € van mijn rekening afgegaan . Dat is dan voor één fonds dat ik nu meer dan jaar bezit. Voor de twee anderen, die ik nog maar net heb, werd nog niets aangerekend. Ik vermoed dat ze pas na 1 jaar aanrekenen, maar zeker weet ik het ook niet.
Re: Fondsen bij Deutsche Bank: kosten / lijn
Ik meen toch te weten dat bij DB het bewaarloon wordt berekend op basis van de inhoud van je portefeuille op 31 december van elk jaar !
Met moves, ik bedoel erin en eruit , binnen één kalenderjaar ontsnap je dus aan die kosten
!
Met moves, ik bedoel erin en eruit , binnen één kalenderjaar ontsnap je dus aan die kosten
Re: Fondsen bij Deutsche Bank: kosten / lijn
In hun tarievenbijlage staat het volgende:
' De tarieven zijn op jaarbasis. De aanrekening gebeurt jaarlijks per lijn, per effectencode en dit steeds voor het daaropvolgende jaar.'
Dat laatste vind ik dus raar, omdat die andere fondsen die ik onlangs kocht, nog niet werden aangerekend.
' De tarieven zijn op jaarbasis. De aanrekening gebeurt jaarlijks per lijn, per effectencode en dit steeds voor het daaropvolgende jaar.'
Dat laatste vind ik dus raar, omdat die andere fondsen die ik onlangs kocht, nog niet werden aangerekend.
Re: Fondsen bij Deutsche Bank: kosten / lijn
Daar klopt ergens iets niet ! Slechte zinsconstructie ? Minder gelukte vertaling uit het Duits ?
Ze bedoelen wellicht dat de tarief per lijn voor het komende jaar vastligt !
Ik kan het moeilijk controleren, want ik betaal reeds het maximum!
Ze bedoelen wellicht dat de tarief per lijn voor het komende jaar vastligt !
Ik kan het moeilijk controleren, want ik betaal reeds het maximum!
- WebsterMC
- Sr. Member

- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Fondsen bij Deutsche Bank: kosten / lijn
Dju toch,
vanavond mijn rekeningen nakijken bij DB. Er staat immers 0 euro op deze rekeningen. Als ze daar nu het geld afhalen voor het bewaren van de beleggingen sta ik negatief en moet ik negatieve intrest betalen.
vanavond mijn rekeningen nakijken bij DB. Er staat immers 0 euro op deze rekeningen. Als ze daar nu het geld afhalen voor het bewaren van de beleggingen sta ik negatief en moet ik negatieve intrest betalen.


