Fondsen kopen bij Argenta ?
TIP
Re: Fondsen kopen bij Argenta ?
Je kan het fonds ook kopen als belegging . Wel quasi volledig Europees gericht. Maar mooie rendementen de voorbije jaren. Niet iedereen heeft zin of tijd om elke dag aandelen te zitten opvolgen . Met dat mooie weer zijn er leukere dingen te doen 

Het gelijkaardige DYN ALLOCATION K is ook een aanrader 

Herinner mij de nasleep van het jaar 2000 nog.Zowat alle fondsen mee met de markt de dieperik in.Eén van de weinige die nauwelijks averij opliep toen,was het franse carmignac p.Daar hadden ze zich niet laten meeslepen in de "dot.com" gekte!
Daardoor kreeg carmignac naambekendheid,waar het zelfs nu (mijn inziens totaal ten onrechte)nog op teert.
Jaaaren heb ik de vraag gekregen van vrienden, moet ik mijn verlies nemen op mijn KBC ,Belfius,Argenta....ect fondsen en switchen naar carmignac? Velen hebben het toen zelfs gedaan !!
En toen ,in die tijd, heeft Uwen Argenta het carmignac fonds verpakt in een huisfonds en velen helpen switchen ...kassa,kassa
Tja,die mannen zijn geslepen,hoor.Terwijl vele klanten maar het geheugen hebben van een fruitvlieg!
Daardoor kreeg carmignac naambekendheid,waar het zelfs nu (mijn inziens totaal ten onrechte)nog op teert.
Jaaaren heb ik de vraag gekregen van vrienden, moet ik mijn verlies nemen op mijn KBC ,Belfius,Argenta....ect fondsen en switchen naar carmignac? Velen hebben het toen zelfs gedaan !!
En toen ,in die tijd, heeft Uwen Argenta het carmignac fonds verpakt in een huisfonds en velen helpen switchen ...kassa,kassa
Tja,die mannen zijn geslepen,hoor.Terwijl vele klanten maar het geheugen hebben van een fruitvlieg!
Herinnering niet helemaal goed. Ging niet over 2000 maar 2008. Ging niet over dit.com maar over kredietcrisis. Maar uw verhaal klopt wel: carmugnac werd door alle banken hemel ingeprezen en verkocht en verpakt dat het een lieve lust was. Advies van banken? Misdadig misleidend.
Volgens mij is dit van Argenta het pensioenspaarfonds, maar dan zonder fiscaal voordeel:
ISIN BE0946551257 - Argenta DP - Dynamic Allocation - B
Bij pensioensparen heb je geen instapkosten, maar ik denk in dit fonds wel.
Zo staat toch vermeld op de productfiche:
https://www.argenta.be/nl/beleggen/bele ... ion-b.html
ISIN BE0946551257 - Argenta DP - Dynamic Allocation - B
Bij pensioensparen heb je geen instapkosten, maar ik denk in dit fonds wel.
Zo staat toch vermeld op de productfiche:
https://www.argenta.be/nl/beleggen/bele ... ion-b.html
We hebben beiden gelijk,Bantsee.Zowel de "dot.com" bubbel als de kredietcrissis werden beiden ontweken.Neem er maar eens de grafiek erbij.Speelt hier nu weinig rol aan de boodschap van het verhaal.... Ze draaien mee met de wind,als een windhaan op een kerktoren !
Is er bij Argenta eigenlijk de mogelijkheid om zelf een portefeuille samen te stellen? Dat je zelf de ISIN-codes bijeenraapt en dan aan de beleggingsadviseur doorgeeft dat hij die mag aankopen (met een verdeling uiteraard) en het inlegbedrag?
Enkel nog eigen huisfondsen bij Argenta.
Waarom zou je fondsen kopen bij Argenta? Via een tussenpersoon dus bemoeienis van iemand die je wil ompraten. Koop ze bij MeDirect.
- geen kosten bij aankoop, bewaring of verkoop
- grote keuze
- volledige vrijheid in de samenstelling van je portefeuille
Wij hebben een minderjarige zoon en zijn centjes staan op een spaarrekening bij Argenta maar ik moet jullie ook niet vertellen dat de inflatie gewoon dat kapitaal wegvreet.
Mijn vrouw vindt beleggen met zijn geld te risicovol en wil niet dat er 'gespeeld' wordt. Bovendien is het ook niet mogelijk om bij MeDirect of DeGiro een rekening te openen op zijn naam (minderjarig).
Mijn voorstel was dan om gewoon bij Argenta een fonds op te zetten waar ik de deelbewijzen van mijn keuze kan selecteren. Maar ik vreesde al dat Argenta vooral haar eigen producten door de strot zou duwen.
Want op zich kan ik wel gewoon een beleggersrekening openen bij Argenta maar dan zit ik vast aan hun huisfondsen.
Mijn vrouw vindt beleggen met zijn geld te risicovol en wil niet dat er 'gespeeld' wordt. Bovendien is het ook niet mogelijk om bij MeDirect of DeGiro een rekening te openen op zijn naam (minderjarig).
Mijn voorstel was dan om gewoon bij Argenta een fonds op te zetten waar ik de deelbewijzen van mijn keuze kan selecteren. Maar ik vreesde al dat Argenta vooral haar eigen producten door de strot zou duwen.
Want op zich kan ik wel gewoon een beleggersrekening openen bij Argenta maar dan zit ik vast aan hun huisfondsen.
Wie zegt dat hun huisfondsen slecht zijn?
Je kan daar ook in vele sectoren beleggen en de beheerskosten betaal je voor elk fonds.
Ik vraag me ook af waarom moet het op zijn naam staan? Ik heb bij MeDirect onder mijn account twee beleggersrekeningen voor de kinderen lopen.
Je kan daar ook in vele sectoren beleggen en de beheerskosten betaal je voor elk fonds.
Ik vraag me ook af waarom moet het op zijn naam staan? Ik heb bij MeDirect onder mijn account twee beleggersrekeningen voor de kinderen lopen.
Als de centjes op de naam van het kind staan bij Argenta en dan bij Me direct op eigen naam.
Succes als er later problemen opduiken met kinderen.
Natuurlijk de traditionele banken spelen het leuk met iets op naam te plaatsen wat wettelijk niet toegelaten is.
Een bank die de wettelijke weg volgt .....zoals Me.
Blijft over als centjes bij Argenta op naam staat van kind dit wettelijk zo is.
Indien legaal is het afblijven als niet legaal zijn het uw centjes.
Wat ik wel weet de dag na de 18 verjaardag zijn het de centen van kind.
Estate Guru believer.
Deze veralgemeningen zou ik toch eens wat meer feitelijk/mathematisch benaderen. Enkele procenten minder winst of meer kosten maken na een lange rit écht wel een substantieel verschil.
Ieder bepaalt natuurlijk voor zich wanneer hij of zij vrede neemt met een deel van het potentieel rendement.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be