Fondsen portefuille spreiding
TIP
Fondsen portefuille spreiding
SSgA Index Funds - SSgA Germany Index Equity Fund - P (alleen Duitse aandelen)
Robeco Capital Growth Funds - Robeco BP Global Premium Equities - D EUR
Julius Baer Multipartner - RobecoSAM Sustainable Healthy Living Fund - B EUR
Petercam B - Equities World Sustainable - B
Goede spreiding?
Robeco Capital Growth Funds - Robeco BP Global Premium Equities - D EUR
Julius Baer Multipartner - RobecoSAM Sustainable Healthy Living Fund - B EUR
Petercam B - Equities World Sustainable - B
Goede spreiding?
Re: Fondsen portefuille spreiding
Aan welke verhouding had je gedacht ? 
En ik neem aan dat je het plan hebt zuiver voor aandelen te gaan, juist ? En dat je bewust kiest voor fondsen die in EURO noteren ?
Carl
En ik neem aan dat je het plan hebt zuiver voor aandelen te gaan, juist ? En dat je bewust kiest voor fondsen die in EURO noteren ?
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
97% aandelen
50% europa
40% america
10% azie
60% licht tot cyclische sectoren
Als je een jonge vent/vrouw bent met geld dat je een langere periode kan missen en je graag wat meer risico neemt voor een hoger rendement en vooral gokt op de europese markt is het de perfecte spreiding
let wel op dat de 2 robeco's wat overlap hebben
50% europa
40% america
10% azie
60% licht tot cyclische sectoren
Als je een jonge vent/vrouw bent met geld dat je een langere periode kan missen en je graag wat meer risico neemt voor een hoger rendement en vooral gokt op de europese markt is het de perfecte spreiding
let wel op dat de 2 robeco's wat overlap hebben
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ja aandelenfondsen met kapitalisatie en die in euro genoteerd zijn had ik gedacht.Boompie schreef:Aan welke verhouding had je gedacht ?
Carl
De vraag zal zijn bij een crash hoeveel uw portefeuille zal dalen. Ik zou toch wat cash overhouden om bij te kunnen kopen of gespreid beleggen per maand.
Akkoord met Luc en Henkie.
Als je er nog maar pas aan begint, zou ik 'rustigaan' instappen. Dan nog wat bijkopen wanneer er zich correcties voordoen, en zeker niet in paniek slaan als je portefeuille plots bergaf zou gaan (tenzij er dan tekenen aan de wand zouden zijn dat we echt richting crash gaan - gebruik je gezond verstand en laat je niet opjagen door wilde persberichten).
En inderdaad ook wat VS in de mix nemen.
Daarnaast staat het, afhankelijk van je kapitaal, zeker niet slecht om ook een klein gedeelte in Emerging Markets te investeren. Of healthcare, en zelfs biotech, als je erop vertrouwt dat die markten goed zullen blijven boeren.
Voor dit jaar verwacht ik persoonlijk een terugkomst van Small Caps in de V.S., maar neem dat zeker niet als advies...
Succes !
Carl
Als je er nog maar pas aan begint, zou ik 'rustigaan' instappen. Dan nog wat bijkopen wanneer er zich correcties voordoen, en zeker niet in paniek slaan als je portefeuille plots bergaf zou gaan (tenzij er dan tekenen aan de wand zouden zijn dat we echt richting crash gaan - gebruik je gezond verstand en laat je niet opjagen door wilde persberichten).
En inderdaad ook wat VS in de mix nemen.
Daarnaast staat het, afhankelijk van je kapitaal, zeker niet slecht om ook een klein gedeelte in Emerging Markets te investeren. Of healthcare, en zelfs biotech, als je erop vertrouwt dat die markten goed zullen blijven boeren.
Voor dit jaar verwacht ik persoonlijk een terugkomst van Small Caps in de V.S., maar neem dat zeker niet als advies...
Succes !
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Bij Mijnkapitaal.be heb je het defensieve mixerfonds (een fonds met relatief veilige fondsen), daarnaast zijn ze ook bezig met het Flexerfonds die iets volatieler is.
Misschien moet je eens kijken naar hun Flexerfonds?
Misschien moet je eens kijken naar hun Flexerfonds?