Fondsen
Re: Fondsen
Ik heb al meegemaakt dat sommige fondsen zich niet meer herstellen na een crash zoals in 2000 met de technologiecrisis. Sommige fondsen waren toen met 90% gedaald en uiteindelijk doekt men het fonds op en wordt vervangen door een ander fonds. Zo had bijvoorbeeld ING een Easdaq fonds met Lernout & Hauspie als voornaamste positie.
Als de fondsen stijgen verkoop ik vanaf een bepaald procent, als ze dalen koop ik bij vanaf een bepaald procent in het rood om zo de gemiddelde aankoopprijs te doen dalen, maar verkopen in het rood zal ik nooit doen
. Ieder heeft zijn eigen strategie en maakt voor zichzelf uit waar hij zich goed bij voelt.

er zitten toch maar 3 mixfondsen te koop bij rabo van de 12 bij mijnkapitaal
Ik beleg mijn kapitaal naar eigen inzicht, niet volgens wat de zelfverklaarde financieel experten van Mijnkapitaal dicteren. Niet dat ik het beter weet maar ik voel me tenminste fier en vrij.
klopt, maar nergens staat geschreven dat je verplicht alles bij rabobank moet kopen, KBC en MEDIRECT hebben er bijvoorbeeld andere van die 12,jlb1 schreef:er zitten toch maar 3 mixfondsen te koop bij rabo van de 12 bij mijnkapitaal
Wat een zure post, Yaris. Maar geen nood, Rabo biedt ze toch niet aan.
Zou graag fondsen kopen maar MeDirect biedt niet aan waar ik naar op zoek ben 
En RaboBank, tja... Heb er mijn twijfels ook wat bij.
Keytrade vind ik tot nu toe de meest ideale. Je hebt je maandelijks bedrag en het systeem spreid gewoon netjes over het aantal fondsen in je portefeuille.

En RaboBank, tja... Heb er mijn twijfels ook wat bij.
Keytrade vind ik tot nu toe de meest ideale. Je hebt je maandelijks bedrag en het systeem spreid gewoon netjes over het aantal fondsen in je portefeuille.
Vanwaar de twijfels over Rabobank ?
Het feit dat er maar 3 goeie fondsen zijn die ook aangeraden worden door Mijnkapitaal.Stofke schreef:Vanwaar de twijfels over Rabobank ?
Daarnaast dat ik een account moet aanmaken voor dit ene product, maar misschien neem ik er dan wel het pensioensparen. Maar dan moet ik me wel gaan haasten.
Maar het spijtige is is dat het systeem niet kan spreiden. Je moet echt zelf storten in een fonds.
Door zelf te storten heb je ook een beter overzicht, en maar 3 goede fondsen aangeraden door mijn kapitaal ? Er zitten er wel meerdere in hoor, ik heb alleszins een mooi jaar achter de rug, 30 aandeelfondsen in portefeuille waarvan 9 verschillende fondshuizen, beetje zelf op onderzoek uitgaan, niet altijd afgaan op wat ze schrijven...
Rabobank biedt meer dan honderd fondsen aan. Uiteraard zijn enkel de drie die Mijnkapitaal aanraadt daarvan goed, al de rest is rommel. Een fonds kopen dat niet door Mijnkapitaal aangeraden wordt, stel je voor.
@Yaris: 

2014 is/was een jaar om in aandelenfondsen te beleggen.
Mix fondsen vermijd ik omdat de kosten te hoog zijn, net zoals bij obligatiefondsen.
Bij verkoop verlies je heel veel.
Persoonlijk ben ik bereid om wat extra risico te nemen en het ineens vol te doen.
Maw zoek ook eens in de andere Rabo aandeel fondsen
Mix fondsen vermijd ik omdat de kosten te hoog zijn, net zoals bij obligatiefondsen.
Bij verkoop verlies je heel veel.
Persoonlijk ben ik bereid om wat extra risico te nemen en het ineens vol te doen.
Maw zoek ook eens in de andere Rabo aandeel fondsen
Yaris, de fondsen in MijnKapitaal Mixerfonds zijn wel tot en met gescreend en dat geeft mij veel vertrouwen !Yaris schreef:Rabobank biedt meer dan honderd fondsen aan. Uiteraard zijn enkel de drie die Mijnkapitaal aanraadt daarvan goed, al de rest is rommel. Een fonds kopen dat niet door Mijnkapitaal aangeraden wordt, stel je voor.
Als jij en andere mensen je goed voelen met de adviezen op die site dan is dat jullie gegund, evita. Ik heb persoonlijk minder aangename ervaringen met die twee heren van in de tijd toen ze nog op Spaargids actief waren. Maar ik ga daar niet verder over uitweiden.