Foreign withholding tax US Reits/CEF/BDC
TIP
Foreign withholding tax US Reits/CEF/BDC
Beste,
Ik lees verschillende soorten informatie en vroeg me af of hier iemand is die weet of er wel of geen foreign withholding tax is op US REITS, CEF's en BDC's... Ik las dat wanneer meer dan 90% wordt uitbesteed als dividenden/distributions... er geen foreign withholding tax zou zijn? Dus dat we enkel onze 30% rv hierop betalen, iemand die hier meer over weet?
Allesinds erg bedankt
Ik lees verschillende soorten informatie en vroeg me af of hier iemand is die weet of er wel of geen foreign withholding tax is op US REITS, CEF's en BDC's... Ik las dat wanneer meer dan 90% wordt uitbesteed als dividenden/distributions... er geen foreign withholding tax zou zijn? Dus dat we enkel onze 30% rv hierop betalen, iemand die hier meer over weet?
Allesinds erg bedankt
Re: Foreign withholding tax US Reits/CEF/BDC
Ik las het volgende:
The US generally does not tax capital gains for NRAs, except for real estate under FIRPTA. So for ETFs holding stocks or bonds, capital gains is a US tax non-issue. Maybe not so for REITs though. Sigh. Worth noting that FIRPTA taxes capital gains made by NRAs at generally unfavourable US income tax rates.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb enkele REITs, CEFs and BDCs in bezit. De dividenden worden belast zoals alle US aandelen in mijn bezit aan 15% US taks (volgens de tax agreement tussen de VS en België) en vervolgens nogmaals aan de Belgische RV.
De enige beleggingen die niet aan belastingen onderhevig zijn voor Belgen in de VS zijn de interesten van US obligaties (ook volgens de tax agreement tussen de VS en België). Dit wordt ook zo uitgevoerd voor de Amerikaanse obligaties die ik bezit: enkel Belgische RV is schuldig.
De enige beleggingen die niet aan belastingen onderhevig zijn voor Belgen in de VS zijn de interesten van US obligaties (ook volgens de tax agreement tussen de VS en België). Dit wordt ook zo uitgevoerd voor de Amerikaanse obligaties die ik bezit: enkel Belgische RV is schuldig.
Bij het begin van het jaar wordt de US withholding tax die in het vorige jaar teveel aangerekend is, terugbetaald door de CEF, BDC, ETF of REIT. Immers de bedrijven maken slechts op het einde van het jaar de definitieve classificatie van de inkomsten die ze ontvangen en uitbetaald hebben (dividenden, interesten, LT capital gains, ST capital gains). Zijmoeten deze indeling maken omdat deze verschillende inkomsten op een verschillende manieren getaxeerd worden in de US.
Voor ons als Belg zijn er maar 2 categorieën: dividenden die aan 15% belast worden in de US en interesten die niet in de US belast worden. Als de bedrijven dus meer uitbetalingen als interest catalogeren, zal de US voorheffing voor die inkomsten terugbetaald worden op jouw broker account.
Voor ons als Belg zijn er maar 2 categorieën: dividenden die aan 15% belast worden in de US en interesten die niet in de US belast worden. Als de bedrijven dus meer uitbetalingen als interest catalogeren, zal de US voorheffing voor die inkomsten terugbetaald worden op jouw broker account.
Toch even vermelden dat de taks in V.S.A. 30 % bedraagt en niet 15 %.Door het verdrag tussen V.S. en België wordt deze Amerikaanse taks terug gebracht tot 15 % op voorwaarde dat men éénmalig het document hiervoor heeft ondertekent. Men kan dit ontvangen van de bank en na ondertekening terug bezorgen aan de bank.Als dit niet is gebeurt dan zijn alle banken in België verplicht 15% extra af te houden bij uitbetaling onder vermelding "bijkomende Amerikaanse taks". Ook op cheques die men uit Amerika ontvangt voor betaling div. moet de bank die tweede 15 % afhouden, indien niet voldaan aan de voorwaarden.