Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fortis verloor in half jaar 10% op spaarboekjes

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
34 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

Re: Fortis verloor in half jaar 10% op spaarboekjes

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 16 mei 2009, 11:04

Misterv schreef:
Pieterjan schreef:

Particuliere klanten komen beetje bij beetje terug naar Fortis. Het zijn vooral de bedrijven die naar andere banken gaan. En terecht, Belgische bedrijven moeten deze bank de rug toekeren.
En als randopmerking: Dexia is sinds het aftreden van Miller net zo Frans als BNP Paribas Fortis.
Het ontslag van Miller was een spijtige zaak, hoewel hij als Belg liever het hoofdkwartier in Parijs zag staan. Marianni wil het hoofdkwartier van Dexia in Brussel houden. Ten tweede is de voorzitter van de raad van bestuur Dehaene, hem kennende zal hij zich niet laten doen door Marianni. Voorts is Marianni tijdelijk, meestal gaat een CEO niet zo lang mee. De volgende kan evengoed een Belg zijn.
Ten tweede pretendeer je veel van de sector af te weten, blijkbaar ben je niet op de hoogte dat: de Belgen evenveel bestuurders hebben dan de Fransen.
Ten tweede de aandeelhouderstructuur van Dexia Belgisch is en slechts in kleine mate Frans. Ruw geschat is 45% Belgisch (Federale staat, regionale overheden, Gemeentelijke holding, Arcofin en Ethias) 26,3% is Frans (CDC, Franse staat en CNP assurance, rest is free float en 2% zit bij medewerkers. Dat CDC nu de grootste aandeelhouder is, is jammer, de Belgische staat zal spijtig genoeg geen beleid op poten zetten om de Fransen uit te kopen.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 16 mei 2009, 11:13

Misterv schreef:
Pieterjan schreef:

Particuliere klanten komen beetje bij beetje terug naar Fortis. Het zijn vooral de bedrijven die naar andere banken gaan. En terecht, Belgische bedrijven moeten deze bank de rug toekeren.
Beste Pieterjan,

U doet zich hier altijd voor als een kenner van de financiële markten, maar gelooft u nu werkelijk wat u zegt? Bedrijven zijn echt niet geïnteresseerd in wie of wat hun bank is, ze gaan gewoon daar waar ze de service en de leningen krijgen die ze willen. En geloof dat nu of niet, maar het internationale netwerk van Fortis Bank en BNP Paribas heeft veel meer know-how dan KBC en Dexia samen. Ik raadt u even aan om bijvoorbeeld eens te gaan nakijken wie bijv. hoofdbankier is van ABInbev bijvoorbeeld: Inderdaad Fortis Bank en BNP Paribas samen... En wat KBC betreft: denkt u dat Melexis en Van De Velde het leuk vinden dat KBC hen voor miljoenen EURO's aan CDO's heeft verkocht? Ik denk het niet.

Ik werk zelf NIET bij een bank, maar ken de sector zeer goed, en mijn raad aan u: controleer aub u bronnen beter, want op elk topic dat ik hier open zit jij van die indianenverhalen te vertellen die van geen kanten kloppen. Uw Vlaamse bank KBC heeft haar handen net zo vuil gemaakt aan het beliegen van haar klanten als alle andere Belgische grootbanken. Alleen al oproepen op geld op KBC of Dexia te zetten geeft aan dat u niet ECONOMISCH denkt, maar ENORM SUBJECTIEF.

Uw visie is uw visie, geen probleem, maar verstrooi toch geen onwaardheden, over geen enkele bank! Als ik u zeg dat ik de kans zeer groot acht dat KBC tussen dit en 5 jaar zal worden overgenomen door Rabobank. Dan is dan mijn visie, MAAR HET IS WEL GEEN WAARHEID.

Dus controleer EERST je bronnen, en begin dan pas moord en brand te roepen!
Ik dacht dat je niet meer wilde antwoorden op het forum?
Of dat INBEV bij fortis zit, maakt op zich weinig uit. Dat bedrijven wegtrekken uit Fortis stond in De Standaard en De Tijd. Een heugelijke zaak, ingegeven door het feit dat de gehele economische en academische top van het land tegen de verkoop van de bank was.

Economie is niet louter rationeel maar ook emotioneel. Gelovend dat er enkel economische belangen meespelen is de naïeviteit waar dit land aan kapot gaat. Het is trouwens gewoon een liberale theorie die stelt dat door de wereld economisch met elkaar te verstrengelen er geen oorlog meer zou gevoerd worden, en geen absolute waarheid. Er is naast een economisch belang ook een nationaal belang. Kijk maar naar Frankrijk. Sarkozy is naar London getrokken om daar talent op te halen om in Parijs te komen werken. De Nederlanders doen dat ook met hun Holland Financial Center.

Dat Melexis die CDO's gekocht heeft, tja, geen compassie met Duchatelet, hij bleert altijd dat je als consument zelf goed op de hoogte moet zijn (dat heeft hij eens tegen een slachteroffer gezegd van de Kaupthing zaak, ze moesten maar een rechtzaak tegen de boekskes beginnen en de politici met rust laten). Dat hij zelf in de problemen raakt door zijn roekeloos? gedrag, daar moet dan heel België compassie mee hebben? KBC dwingt Melexis niet, maar adviseert, de uiteindelijke beslissing ligt bij hem.
Maar dat Fortis bank als een roofdier kleine beleggers quasi dwong om een lening aan te gaan om zo hun junk aandelen te kopen, terwijl de holding/bank ter zelfder tijd samen met de regering zat om het boeltje te verpatsen, daar kijk je niet naar?

U herinnert zich nog wel rechter Blondeel? Weet je hoe hij recht spreekt? Kleine mensen moeten minder hard aangepakt worden en om de volgende redenen: ze hebben minder toegang tot de nodige informatie, minder middelen en vooral bedrijven hebben een batterij aan fiscale advocaten en adviseurs. Volgens Blondeel moet men meer compassie hebben met de kleine garnaal dan met de grote reus omdat de kleine garnaal meestal in de zak gezet wordt omdat hij niet genoeg marktkracht heeft om de grote reus van zich af te houden. Als een kleine garnaal slachtoffer is van praktijken van Fortis bank met de leningen, is omdat Fortis bank misbruikt maakt van vertrouwen en vanuit hun machtspositie mensen intimideren, dat maakt het erg. Als Melexis zo debiel geweest is om dergelijke producten te kopen, is omdat ze gewoon roekeloos waren en verblind waren door de winsten. Ze waren op de hoogte van al de risico's en deden alles volstrekt intentioneel. Geen compassie er mee, zou rechter Blondeel zeggen, eigen schuld dikke bult.

Of dat KBC overgenomen wordt door Rabobank? Ik ben daar zeker tegen, iedereen is daar tegen (Coene NBB "meer dan 1 bank verkopen is onverstandig"). Vlaamse overheid "Vlaanderen stapt mee in het kapitaal omdat KBC te belangrijk is voor de Vlaamse economie". Na de verpatsing, diefstal en georganiseerde roof door Fortis en van Fortis aan BNP Paribas, is de kans dat de Vlaamse/Belgische politici de enige onafhankelijke en mono nationale bank verkopen aan het buitenland geslonken. Hopelijk staan ze klaar met een dos gifpillen om rabobank af te houden.
Laatst gewijzigd door Pieterjan op 16 mei 2009, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Campzie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Campzie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Campzie » 16 mei 2009, 11:26

Misterv schreef:
Pieterjan schreef:

En als randopmerking: Dexia is sinds het aftreden van Miller net zo Frans als BNP Paribas Fortis.

Wat is dat nu voor zever. Het hoofdkantoor van Dexia is in Brussel. Dexia is hoofdzakelijk Belgisch en een gedeelte Frans. Staat duidelijk op de Dexia aandeelhouders website.
Ik ben zelf heel blij dat ik in oktober mijn geld weggehaald heb bij Fortis en naar Dexia heb gebracht. Ik heb in dat half jaar tijd méér service gekregen dan in heel mijn leven bij Fortis. Met oplichters zoals Fortis wil ik niets meer te maken hebben en zeer veel mensen in mijn omgeving denken daar ook zo over. Veel van die mensen zitten nog vast aan deze bank maar hebben ondertussen al rekeningen geopend bij andere banken om in stapjes over te stappen. Fortis heeft het grote geluk dat veel mensen er nog beleggingen lopen hebben op lange termijn, want anders waren er al veel meer klanten weg.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 16 mei 2009, 11:40

Campzie schreef:
Misterv schreef:

Wat is dat nu voor zever. Het hoofdkantoor van Dexia is in Brussel. Dexia is hoofdzakelijk Belgisch en een gedeelte Frans. Staat duidelijk op de Dexia aandeelhouders website.
Ik ben zelf heel blij dat ik in oktober mijn geld weggehaald heb bij Fortis en naar Dexia heb gebracht. Ik heb in dat half jaar tijd méér service gekregen dan in heel mijn leven bij Fortis. Met oplichters zoals Fortis wil ik niets meer te maken hebben en zeer veel mensen in mijn omgeving denken daar ook zo over. Veel van die mensen zitten nog vast aan deze bank maar hebben ondertussen al rekeningen geopend bij andere banken om in stapjes over te stappen. Fortis heeft het grote geluk dat veel mensen er nog beleggingen lopen hebben op lange termijn, want anders waren er al veel meer klanten weg.
Inderdaad, Dexia Local de France heeft niet eens een retailnetwerk in Frankrijk. Toch raar voor een bank die volgens misterv zogenaamd Frans is, maar wel zegt dat haar kernactiviteiten RETAIL en publieke overheden is?
In De Standaard staat trouwens een mooi artikel van Lannoo, die zegt: Belgische wordt een provincie. Verontrustend, hij stelt: maak je geen illusies, Fortis is frans en het beslissingcentrum is reeds naar Parijs vertrokken. OF Blondeel moet terugkomen en de beslissing van de AH vernietigen. Dan kan BNP Paribas de bank (nog)  niet integreren.

Misterv
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Misterv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Misterv » 16 mei 2009, 13:46

Pieterjan schreef:
Misterv schreef:

Beste Pieterjan,

U doet zich hier altijd voor als een kenner van de financiële markten, maar gelooft u nu werkelijk wat u zegt? Bedrijven zijn echt niet geïnteresseerd in wie of wat hun bank is, ze gaan gewoon daar waar ze de service en de leningen krijgen die ze willen. En geloof dat nu of niet, maar het internationale netwerk van Fortis Bank en BNP Paribas heeft veel meer know-how dan KBC en Dexia samen. Ik raadt u even aan om bijvoorbeeld eens te gaan nakijken wie bijv. hoofdbankier is van ABInbev bijvoorbeeld: Inderdaad Fortis Bank en BNP Paribas samen... En wat KBC betreft: denkt u dat Melexis en Van De Velde het leuk vinden dat KBC hen voor miljoenen EURO's aan CDO's heeft verkocht? Ik denk het niet.

Ik werk zelf NIET bij een bank, maar ken de sector zeer goed, en mijn raad aan u: controleer aub u bronnen beter, want op elk topic dat ik hier open zit jij van die indianenverhalen te vertellen die van geen kanten kloppen. Uw Vlaamse bank KBC heeft haar handen net zo vuil gemaakt aan het beliegen van haar klanten als alle andere Belgische grootbanken. Alleen al oproepen op geld op KBC of Dexia te zetten geeft aan dat u niet ECONOMISCH denkt, maar ENORM SUBJECTIEF.

Uw visie is uw visie, geen probleem, maar verstrooi toch geen onwaardheden, over geen enkele bank! Als ik u zeg dat ik de kans zeer groot acht dat KBC tussen dit en 5 jaar zal worden overgenomen door Rabobank. Dan is dan mijn visie, MAAR HET IS WEL GEEN WAARHEID.

Dus controleer EERST je bronnen, en begin dan pas moord en brand te roepen!
Ik dacht dat je niet meer wilde antwoorden op het forum?
Of dat INBEV bij fortis zit, maakt op zich weinig uit. Dat bedrijven wegtrekken uit Fortis stond in De Standaard en De Tijd. Een heugelijke zaak, ingegeven door het feit dat de gehele economische en academische top van het land tegen de verkoop van de bank was.

Economie is niet louter rationeel maar ook emotioneel. Gelovend dat er enkel economische belangen meespelen is de naïeviteit waar dit land aan kapot gaat. Het is trouwens gewoon een liberale theorie die stelt dat door de wereld economisch met elkaar te verstrengelen er geen oorlog meer zou gevoerd worden, en geen absolute waarheid. Er is naast een economisch belang ook een nationaal belang. Kijk maar naar Frankrijk. Sarkozy is naar London getrokken om daar talent op te halen om in Parijs te komen werken. De Nederlanders doen dat ook met hun Holland Financial Center.

Dat Melexis die CDO's gekocht heeft, tja, geen compassie met Duchatelet, hij bleert altijd dat je als consument zelf goed op de hoogte moet zijn (dat heeft hij eens tegen een slachteroffer gezegd van de Kaupthing zaak, ze moesten maar een rechtzaak tegen de boekskes beginnen en de politici met rust laten). Dat hij zelf in de problemen raakt door zijn roekeloos? gedrag, daar moet dan heel België compassie mee hebben? KBC dwingt Melexis niet, maar adviseert, de uiteindelijke beslissing ligt bij hem.
Maar dat Fortis bank als een roofdier kleine beleggers quasi dwong om een lening aan te gaan om zo hun junk aandelen te kopen, terwijl de holding/bank ter zelfder tijd samen met de regering zat om het boeltje te verpatsen, daar kijk je niet naar?

U herinnert zich nog wel rechter Blondeel? Weet je hoe hij recht spreekt? Kleine mensen moeten minder hard aangepakt worden en om de volgende redenen: ze hebben minder toegang tot de nodige informatie, minder middelen en vooral bedrijven hebben een batterij aan fiscale advocaten en adviseurs. Volgens Blondeel moet men meer compassie hebben met de kleine garnaal dan met de grote reus omdat de kleine garnaal meestal in de zak gezet wordt omdat hij niet genoeg marktkracht heeft om de grote reus van zich af te houden. Als een kleine garnaal slachtoffer is van praktijken van Fortis bank met de leningen, is omdat Fortis bank misbruikt maakt van vertrouwen en vanuit hun machtspositie mensen intimideren, dat maakt het erg. Als Melexis zo debiel geweest is om dergelijke producten te kopen, is omdat ze gewoon roekeloos waren en verblind waren door de winsten. Ze waren op de hoogte van al de risico's en deden alles volstrekt intentioneel. Geen compassie er mee, zou rechter Blondeel zeggen, eigen schuld dikke bult.

Of dat KBC overgenomen wordt door Rabobank? Ik ben daar zeker tegen, iedereen is daar tegen (Coene NBB "meer dan 1 bank verkopen is onverstandig"). Vlaamse overheid "Vlaanderen stapt mee in het kapitaal omdat KBC te belangrijk is voor de Vlaamse economie". Na de verpatsing, diefstal en georganiseerde roof door Fortis en van Fortis aan BNP Paribas, is de kans dat de Vlaamse/Belgische politici de enige onafhankelijke en mono nationale bank verkopen aan het buitenland geslonken. Hopelijk staan ze klaar met een dos gifpillen om rabobank af te houden.
Maar man toch, hou u oogkleppen op en droom verder. Als Sarko in Frankrijk met de vingers knipt, dan moet Dexia springen, niet meer, niet minder.

En uw zinnetje dat "heel de economische en academische wereld" zich tegen die overname heeft gekant... Dat wil lukken, ik zit in de economisch-academische wereld en dat wil toc wel lukken dat er door veel het wel de beste zaak vinden. Denk je nu echt dat ons apenland 3 grootbanken kan rechthouden? Bij Dexia hebben ze al voor 100 MILJARD staatswaarborgen gegeven. Bij KBC zitten ze nu met bijna 20 MILJARD risico. En Fortis Bank is veel groter dan KBC en Dexia. Kom kom, serieus blijven.

Ik pretendeer inderdaad dat ik iets ken van economie, en alleen al aan u reactie voel dat bevestigd!

Alleen al uw zin "in De Standaard en De Tijd staat dat..." geeft aan dat u alles gelooft wat de pers schrijf. Wel als u zo graag naar de "academische wereld verwijst" waartoe u zelf niet behoort, wel daar is regel numer 1: GELOOF GEEN DAGBLADEN, OF NEEM HET MET VELE KORRELS ZOUT.

En dat ik niet meer ging antwoorde, dat is correct, alleen erger me ik aan uw zeer laag gefundeerder en incorrecte reacties op dit forum. Het is trouwens niet aan u om me hieraan te herinneren.

@ Camzie: dat u tevreden bent dat u wegbent bij Fortis Bank, wel dat is uw goed recht, maar uw teerbeminde Dexia heeft haar klanten net zo zwaar voorgelogen als Fortis Bank en KBC... En Dexia zadelt de staat momenteel op met 100 miljard aan staatswaarborgen. Maar dat vindt u blijkbaar maar normaal...
Laatst gewijzigd door Misterv op 16 mei 2009, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Misterv
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Misterv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Misterv » 16 mei 2009, 13:59

Campzie schreef:
Misterv schreef:

NOG EENS: DEXIA HEEFT NET ZO VEEL OPGELICHT ALS FORTIS BANK. En wat uw omgeving betreft: ik hoor net dat veel klanten nu alles bij BNP Paribas Fortis veel veiliger is dan KBC en Dexia, ze terug geld van die twee naar BNP Paribas Fortis aan het zetten zijn. Is toch wel anders dan u beweert.

De waarheid is vaak iets heel anders dan je denkt te weten "Uit uw omgeving..."

Campzie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Campzie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Campzie » 16 mei 2009, 14:46

U hebt wellicht zeer veel aandelen van BNP Paribas, als je ziet hoe u het hier voor hen opneemt. Fortis bank is voor eeuwig beklad door de pers. Wie wil hier nu nog een rekening openen? Wat mijn familie het voorbije jaar als "service" heeft moeten verdragen bij Fortis Bank, is niet te vatten. Afspraak maken met je adviseur om eens te horen hoe het komt dat er zoveel verlies is op je beleggingen. Is er plots iemand anders op deze afspraak, die er dan ook nog eens niets van af wist. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe dan ook is dat hoofdstuk voor ons afgesloten. Alle banken zijn uit op winstbejag (logisch) en dan vertrouw ik mijn geld toch liever toe aan Belgische banken. Al heb ik me ook al laten verleiden door de prima condities die DB aanbiedt.

De aandeelhouders van Dexia en KBC hebben de "kans" om ooit hun geld terug te zien. De aandeelhouders van Fortis zullen hun geld nooit meer terugzien. Maar dit terzijde. Over de staatswaarborgen dan. Dexia maakte in het eerste kwartaal 251 miljoen euro winst. Momenteel is de overheid dus geld aan het "verdienen" zonder een deel van hun waarborg te moeten uitkeren. Dan vraag ik me toch af wat Dexia fout doet? Deze bank is op de goede weg en laten we hopen dat het zo blijft. Hetzelfde hoop ik voor KBC.
Laatst gewijzigd door Campzie op 16 mei 2009, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 16 mei 2009, 18:53

Inderdaad Campzie, blijkbaar staat misterv niet bij stil dat Dexia op dit ogenblik winst maakt en dat de vooruitzichten van de bank voorzichtig positief zijn. KBC, tja, spijtige zaak dat ze opnieuw bij de overheid moeten gaan aankloppen. Blijkbaar is Misterv zijn Frans zo erbarmelijk slecht dat hij geen Franse krant leest want dan zou hij gelezen hebben dat BNP Paribas ook 2 keer langs de kassa is moeten passeren. De Franse staat is evengoed garant voor BNP Paribas. Als het slecht afloopt bij die bank, doet de Franse staat krak hetzelfde.

Over Sarkozy, tja maar dat heeft weinig te maken met het feit dat DEXIA BELGISCH is. Dat heeft eerder te maken met de zwakte van de Belgische politiek. Die graag naar de pijpen dansen van de Fransen. Eigenlijk zou je moeten zeggen tegen Sarko dat hij terug op Carla moet gaan kruipen. Spijtig dat er geen Belgische politici zijn, die dat durven.
Voorts geef je toe dat het belangrijk is om banken hier te laten, juist om te vermijden dat Sarko ons kan bevelen.

IK ben er 100% van overtuigd dat de overheid de leningen die Dexia is aangegaan, nooit moet garanderen. Net zoals ik er 100% van overtuigd ben dat KBC nu orde op zaken zal stellen en dat het zwaar zal snijden in de activiteiten in Oost-Europa. KBC zal volgend jaar terug winstgevend zijn.

Voor de rest blijf ik er bij dat er een politiek gevoerd moet worden dat in staat stelt om Fortis terug in Belgische handen te krijgen. Het Nederlandse voorbeeld waarbij Nederlandse bedrijven aangespoord werden om het geld weg te trekken bij Fortis, is een goede vonst. Als BNP Paribas moet bloeden om Fortis drijvende te houden, zullen ze de bank snel van de hand doen. Voorts hoop ik dat Prot en Bonnafé wanneer ze terug een voet in België zetten, gelyncht worden door een woedende meute.

Je bent zo een van die Belgen die onmiddellijk de witte vlag uithangen wanneer de Fransen komen. Naïef geloof in Europa, de Europese droom etc etc etc... Deze crisis zal op het niveau van de staten worden opgelost. Het Europees niveau is zinloos.

Dexia heeft naar mijn weten geen waardeloze aandelen aan de man proberen te brengen, actief op een criminele manier.

De Standaard en De Tijd zijn inderdaad de pers maar feiten zijn feiten. Dat 10% van de totale deposito's zijn weggetrokken en dat dit vooral bedrijven zijn geweest, is toegegeven door Prot himself. Wie ben jij om te twijfelen aan de woorden van mister BNP Paribas himself?

Dat de quasi de gehele academische wereld + bedrijfswereld zijn ongerustheid uitte over de verkoop van de bank is algemeen bekend. Als je dat niet weet, ben je comateus geweest de afgelopen 2 maanden. De enige verdedigers van de deal waren Reynders, Coene en de slaafjes van het VFB (wiens topman mooi in het bestuur van Fortis zit nu).

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 16 mei 2009, 19:42

Pieterjan schreef: IK ben er 100% van overtuigd dat de overheid de leningen die Dexia is aangegaan, nooit moet garanderen. Net zoals ik er 100% van overtuigd ben dat KBC nu orde op zaken zal stellen en dat het zwaar zal snijden in de activiteiten in Oost-Europa. KBC zal volgend jaar terug winstgevend zijn.
Wat Dexia betreft, de overheidsgaranties zijn reeds in voege, daar heb ik de weddenschap reeds op voorhand gewonnen.

Al de winstcijfers die de banken wereldwijd nu publiceren zijn nog steeds geen echte winst.  Het kan pas echte winst worden als ze het overheids Tier 1 kapitaal hebben terugbetaald en geen gebruik meer moeten maken van overheidsgaranties.  Dit is simplistisch uitgelegd maar daar komt het au fond op neer. 
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 16 mei 2009, 20:16

Stier schreef:
Pieterjan schreef: IK ben er 100% van overtuigd dat de overheid de leningen die Dexia is aangegaan, nooit moet garanderen. Net zoals ik er 100% van overtuigd ben dat KBC nu orde op zaken zal stellen en dat het zwaar zal snijden in de activiteiten in Oost-Europa. KBC zal volgend jaar terug winstgevend zijn.
Wat Dexia betreft, de overheidsgaranties zijn reeds in voege, daar heb ik de weddenschap reeds op voorhand gewonnen.

Al de winstcijfers die de banken wereldwijd nu publiceren zijn nog steeds geen echte winst.  Het kan pas echte winst worden als ze het overheids Tier 1 kapitaal hebben terugbetaald en geen gebruik meer moeten maken van overheidsgaranties.  Dit is simplistisch uitgelegd maar daar komt het au fond op neer. 
Niet te geloven maar ik ben het hier volledig mee eens.

Banken die kunstmatig door de overheid in leven worden gehouden verdienen niet om langer onze economie te bevuilen.
De toekomst is aan de banken die deze crisis doorkomen zonder staatsteun/ waarborgen en zonder hun aandeelhouders/ klanten in de zak te zetten.

Moest kbc bv. overgenomen worden door een rabobank zou het hun verdiende loon zijn, zou enkel hopen dat rabobank er dan niet zo'n grootheidswaanzin-kater aan zal overhouden dan bij fortis het geval was.

Tussen fortis, dexia en kbc is er maar één verschil. Alle 3 hebben ze hun aandeelhouders bedot, maar in het geval van fortis heeft de staat de aandeelhouders ook nog eens bestolen waarddor ze NOOIT meer van een mogelijk herstel kunnen genieten. Voor de rest hebben ze alledrie zware fouten gemaakt waardoor ze eigenlijk elke geloofwaardigheid voor altijd kwijt zijn.
Ze hebben geluk dat we in een zeer conservatief land leven, anders hadden ze nu geen klanten meer en dat zou hun verdiende loon zijn.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 16 mei 2009, 20:22

Stier,

Daar ben ik het nu es 100% mee eens, met wat je zegt.

En hoe spijtig ook, maar Fortis is in veilige handen - alleen spijtig dat ze mijn geld hebben afgenomen. Maar soms is het beter geen Don Quichote te blijven spelen, Modrikamen moet nu zijn nederlaag toegeven. En wij moeten trachten een deel van dat verloren geld terug te winnen.

Dat betekent niet dat Fortis Belgie geen noten meer te kraken zal hebben, ongetwijfeld, maar de Fransen zullen wel overeind blijven (dus koop BNP aan 40, dan win je meer en vlugger dan de aandeelhouders van de Holding, die maar mogen meedelen vanaf 68).

KBC en Dexia hebben nog geen sterke broer. Daar kunnen mi nog zware problemen komen. Per slot van rekening zouden er nog pakken ongekende risicokredieten in de markt zitten, alleen, niemand weet waar...

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 16 mei 2009, 20:23

Stier schreef:

Dexia kan deze door de staat gegarandeerde leningen gewoon terugbetalen. Ik denk niet dat er een accident op komst is. Ten tweede zijn deze banken gezond te maken.
Ik ben er niet mee eens dat rabobank KBC mag overnemen. Of dat het verdiende loon van KBC is, is niet belangrijk. Wat belangrijk is dat het algemeen belang, zijnde de kredietverstrekking in België in Belgische handen blijft. De miljarden die men in de banken steekt is nog te begrijpen. Ik vind het erger dat men 300 miljoen euro wilt geven aan Volvo en 300 miljoen aan Opel. Dat is weggegooid geld, kan men beter in KBC steken.
Wat voor Fortis geldt, geldt ook voor KBC en Dexia, buitenlandse banken buiten houden. Ik ben niet Europa minded en de bankensector zie ik het liefst afgeschermd. Van mijn part mag men zelfs banken als DB, Rabobank etc... verbieden om te opereren op de Belgische markt. Ik weet dat ik daar alleen sta in dat standpunt maar ik zou er geen probleem mee hebben.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 16 mei 2009, 20:33

rob schreef: Stier,

Daar ben ik het nu es 100% mee eens, met wat je zegt.

En hoe spijtig ook, maar Fortis is in veilige handen - alleen spijtig dat ze mijn geld hebben afgenomen. Maar soms is het beter geen Don Quichote te blijven spelen, Modrikamen moet nu zijn nederlaag toegeven. En wij moeten trachten een deel van dat verloren geld terug te winnen.

Dat betekent niet dat Fortis Belgie geen noten meer te kraken zal hebben, ongetwijfeld, maar de Fransen zullen wel overeind blijven (dus koop BNP aan 40, dan win je meer en vlugger dan de aandeelhouders van de Holding, die maar mogen meedelen vanaf 68).

KBC en Dexia hebben nog geen sterke broer. Daar kunnen mi nog zware problemen komen. Per slot van rekening zouden er nog pakken ongekende risicokredieten in de markt zitten, alleen, niemand weet waar...
Fortis had evengoed in veilige handen kunnen zijn bij de Belgische staat. Een nederlaag geef je pas toe wanneer de strijd volledig gestreden is. Zolang er nog een lichtpuntje is, blijf je doorvechten.

KBC en Dexia hebben geen sterke broer nodig. Het zijn grote groepen, die de concurentie met andere banken aankunnen. BNP Paribas heeft zich evengoed gelaafd aan het staatsmanna, KBC en Dexia hiervoor met de vinger wijzen is niet eerlijk.

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 17 mei 2009, 01:31

@ Pieterjan

Ik denk niet dat ik KBC en Dexia met de vinger wijs in hun "zich laven aan het staatsmanna"! Ik zeg enkel maar dat de overheden (ook de Vlaamse) zeer snel kwamen toegelopen als beide banken in moeilijkheden kwamen. Dat was en is trouwens de plicht van de overheid, zoals voor alle banken met hun respectievelijke overheden, ook bv BNP. Tot daar geen probleem. Waar ik het echter moeilijk mee had en heb, is dat andere maatstaven werden gehanteerd in de Fortissaga. Klaarblijkelijk speelden hier andere belangen, belangen die zo sterk waren dat het oa het aandelengeld van sommige ingezetenen van dit land geen enkele waarde meer had (als het te negatief werd gespeeld, zal de toekomst het wel uitwijzen, ge weet wel "al loopt de leugen nog zo snel,..."). Dat België te klein was om 3 banken te redden, geloof ik niet. Of nog anders gesteld, als dat het enig criterium was, dan red je toch je BESTE bank, of niet?

Ik betreur het ten zeerste dat Fortis niet in Belgische handen is gebleven met behoud van toekomstperspectieven voor de aandeelhouders (zoals voor KBC en Dexia). Maar ik ben anderzijds realistisch genoeg om te beseffen dat Modrikamen geen poot meer heeft om op te staan. Ik bedoel, de verkoop van Fortis aan Nederland en aan BNP zal nooit meer teruggedraaid worden. Wel is het mogelijk dat onze advocaat nog een paar gevechten in de marge en eventueel een paar eurocentjes voor zijn klanten wint (evenzo De Gier).

Dit gezegd zijnde, verkies ik mij te orienteren naar de manier waarop ik mijn verloren fortiscentjes (deels) kan terugwinnen :
- van trouwe aandeelhouder ben ik op de kar van de "winstpakkers" gesprongen. bv mijn aankoop van Bekaert heeft me op minder dan 1.5 maand een dikke 40%, echte winst opgeleverd. Er zijn nog zo'n koopjes, alleen vraagt het wel wat studiewerk;
- als BNP aan 40 noteert (intussen al een 43) en anderzijds een element van vergoeding in de uitgewerkte versie van "schadeloosstelling" van de aandeelhouders van de Holding door ons befaamd duo YL en DR de eventuële meerwaarde boven 68 is, dan is mijn besluit dat BNP aan een 40 in portefeuille nemen niet zo slecht is;
- en intussen maar hopen dat binnen zoveel jaar mijn fortisaandelen nog iets gestegen zijn!

Anderzijds nog dit : wat brengt ons de toekomst? Hoeveel risico is al gekend en verrekend in de boeken, en nog belangrijker hoeveel risico wordt echt verlies? Ik weet het niet. Wat ik wel weet dat in de worst case scenario enkel de grootste banken kunnen overleven. BNP is er zo één. In België zie ik er geen.

lila
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer lila
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lila » 17 mei 2009, 02:35

Campzie schreef: Fortis Bank heeft de laatste zes maanden 10 procent van de deposito's verloren.
Hoe zou dat komen ;)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

34 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy