Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
TIP
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
Zijn er die sedert 23 september nog iets ontvangen hebben of is er niks meer te verwachten voor het eind van dit jaar ? Mijn claim werd heel vroeg ingediend.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Sorry, ik bedoelde natuurlijk 23 DECEMBER.
-
MikeCastar
- Newbie

- Contacteer:
Reeds ingediend op 24/08/2018 en direct een claim-ID ontvangen.
Sedert dan geen nieuws meer.
Sedert dan geen nieuws meer.
-
anonymous8
Nog altijd niks gehoord rond terugbetaling... Ze nemen hun tijd...
Ik heb de 31ste bericht ontvangen dat ik omstreeks 1 februari de 'Netto Vroege Uitkering' ging ontvangen. En die heb ik ook ontvangen.
Het bericht bevatte de berekening van het bedrag. De 'Netto Vroege Uitkering', nu ontvangen is definitief. De rest van het bedrag is onder voorbehoud en kan nog dalen of stijgen, naargelang hoeveel mensen een claim indienen.
Het is maar een fractie van het waardeverlies maar 10-jaar later ben ik er wel blij mee. Dit zal meer zijn dan wat ik van ARCO zal krijgen.
Aanvulling; het bericht kwam van claims@fortiseffect.nl , ben daar ook aangesloten.
Het bericht bevatte de berekening van het bedrag. De 'Netto Vroege Uitkering', nu ontvangen is definitief. De rest van het bedrag is onder voorbehoud en kan nog dalen of stijgen, naargelang hoeveel mensen een claim indienen.
Het is maar een fractie van het waardeverlies maar 10-jaar later ben ik er wel blij mee. Dit zal meer zijn dan wat ik van ARCO zal krijgen.
Aanvulling; het bericht kwam van claims@fortiseffect.nl , ben daar ook aangesloten.
Eind augustus ingediend. Dossiernummer ontvangen. Sindsdien niks meer gehoord of gezien. Waarom krijgen sommige mensen een vervroegde uitkering en anderen niks?
Zou het niet kunnen dat 'actieve claimers', degene die bij een van de organisaties zijn aangesloten, voorrang krijgen?
Alles kan,
en aan dossiers waar ze wat aan twijfelen is de kans groter dat ze die wat meer van onder leggen.
Hoe dan ook dossiers die VOOR 31-12-2018 werden ingediend genieten een aantal " voorrechten"
en aan dossiers waar ze wat aan twijfelen is de kans groter dat ze die wat meer van onder leggen.
Hoe dan ook dossiers die VOOR 31-12-2018 werden ingediend genieten een aantal " voorrechten"
Een vraagje: kan er voor een overleden (alleenstaand) familielid, die destijds aandeelhouder van Fortis was in de bewuste periodes, een claim ingediend worden door zijn wettelijke erfgenamen? Zo ja, moet dit op zijn naam gebeuren? of op naam van één van de erfgenamen? Ik vind er niets over terug in de FAQ op Forsettlement.com... We hebben recent bij het opruimen van de woning een attest gevonden waaruit blijkt dat de overledene aandeelhouder was in de 3 bewuste periodes...
Logischerwijze kan een overledene geen claim indienen,
( mogelijk moet dit op papier ipv online gebeuren )
naam van rekeninghouder enz wordt ook gevraagd
eventueel eerst inlichtingen vragen voor je zo een aangifte indient aan "fortis"
( mogelijk moet dit op papier ipv online gebeuren )
naam van rekeninghouder enz wordt ook gevraagd
eventueel eerst inlichtingen vragen voor je zo een aangifte indient aan "fortis"
Aan Landethk
Ingediend via aangetekend schrijven : claimformulier op jouw naam (overledene kan moeilijk schadevergoeding vragen) samen met erfrechtverklaring van notaris, overlijdensakte en recto verso kopie van eigen identiteitskaart en attest bank. Het duurt heel lang vooraleer je een dossiernummer krijgt.
Ingediend via aangetekend schrijven : claimformulier op jouw naam (overledene kan moeilijk schadevergoeding vragen) samen met erfrechtverklaring van notaris, overlijdensakte en recto verso kopie van eigen identiteitskaart en attest bank. Het duurt heel lang vooraleer je een dossiernummer krijgt.
Ja dat kan. De uitleg met alle attesten die nodig waren heeft toen in De Belegger gestaan (dat was meer dan voor een gewone claimmand). Maar ik lees dat boekje in de Bib, dus kan je niet helpen...landethk schreef: ↑4 februari 2019, 00:07 Een vraagje: kan er voor een overleden (alleenstaand) familielid, die destijds aandeelhouder van Fortis was in de bewuste periodes, een claim ingediend worden door zijn wettelijke erfgenamen? Zo ja, moet dit op zijn naam gebeuren? of op naam van één van de erfgenamen? Ik vind er niets over terug in de FAQ op Forsettlement.com... We hebben recent bij het opruimen van de woning een attest gevonden waaruit blijkt dat de overledene aandeelhouder was in de 3 bewuste periodes...
Misschien kan je eens bellen naar het nummer dat op Forsettlement.com staat. Wellicht gaan ze je kunnen helpen. Anders is het hopen dat iemand dat artikel nog kan terugvinden.
Bedankt voor jullie reacties. Ik was inderdaad eerst van plan om eens telefonisch kontakt te nemen met het nr. vermeld op Forsettlement.com, ook al om in eerste instantie na te gaan of het overleden familielid toch al geen claim heeft ingediend (alles wijst erop van niet, maar je weet nooit...).
Ok, dit zijn de klassieke documenten om als erfgename(n) ergens een vergoeding/teruggave te krijgen. Gezien er 2 wettelijke erfgenamen zijn, zal ik denk ik best de claim op naam van één van beide laten gebeuren en bijkomstig een volmacht van de andere erfgenaam voegen (waarbij deze het recht geeft aan de andere erfgenaam om de vergoeding te innen en vervolgens gelijk te verdelen, naar analogie met de procedure voor teruggave van de directe belastingen...).pio123 schreef: ↑4 februari 2019, 05:49 Aan Landethk