Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
TIP
Re: Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
Sneller dan verwacht, heb vandaag mijn 70% al ontvangen 

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Zelfde verhaal voor Arco.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Jup heb me almoes 70% ook binnen. Beter dat dan niks.
Iemand weet van een goed sterrenresto? In de driehoek Gent - Knokke - Oostende?
Iemand weet van een goed sterrenresto? In de driehoek Gent - Knokke - Oostende?
Ik heb een attest gekregen van KBC maar er voorlopig nog niks mee gedaan want erg gebruiksvriendelijk is het allemaal niet.
Zal wel een reden achter zitten, namelijk dat de mensen die de economie draaiende moeten houden het gewoon opgeven, omdat ze hun schaarse vrije tijd beter kunnen benutten dan het invullen van allerhande paperassen en het uitpluizen van alle regeltjes.
Hopelijk maakt de block chain technologie snel komaf met dit soort partijen en praktijken : ik heb een attest / ik kan binnen de 2” een authenticatie geven van wie ik ben / compensatie geregeld. Moeilijker is het toch niet?
Zal wel een reden achter zitten, namelijk dat de mensen die de economie draaiende moeten houden het gewoon opgeven, omdat ze hun schaarse vrije tijd beter kunnen benutten dan het invullen van allerhande paperassen en het uitpluizen van alle regeltjes.
Hopelijk maakt de block chain technologie snel komaf met dit soort partijen en praktijken : ik heb een attest / ik kan binnen de 2” een authenticatie geven van wie ik ben / compensatie geregeld. Moeilijker is het toch niet?
Het was nochtans maar 5 minuten werk om het in te dienen. Heb het voor mijn vader gedaan.
Wat was er moeilijk aan ?
Bron: Fortis-schikking Ageas wordt definitief.
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 81335.html
Tot dusver werden er zowat 200.000 claims ontvangen door Computershare, de onafhankelijke claimafhandelaar. Gelet op het zeer hoge aantal, zal de verwerking en de betaling ervan in schijven gebeuren. Meer dan 60.000 claims werden reeds goedgekeurd voor vroegtijdige uitkering van 70 procent van het vergoedingsbedrag voor een totaalbedrag van ongeveer 400 miljoen euro.
De volgende betaling aan early filers (claimanten die een volledige claim inclusief het nodige ondersteunende bewijs uiterlijk op maandag 31 december 2018 indienen) is voorzien voor het einde van 2018, gevolgd door een uitbetaling tijdens het eerste kwartaal van 2019. Claims kunnen nog steeds worden ingediend tot uiterlijk zondag 28 juli 2019.
Bron: Fortis-schikking Ageas wordt definitief.
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 81335.html
Tot dusver werden er zowat 200.000 claims ontvangen door Computershare, de onafhankelijke claimafhandelaar. Gelet op het zeer hoge aantal, zal de verwerking en de betaling ervan in schijven gebeuren. Meer dan 60.000 claims werden reeds goedgekeurd voor vroegtijdige uitkering van 70 procent van het vergoedingsbedrag voor een totaalbedrag van ongeveer 400 miljoen euro.
De volgende betaling aan early filers (claimanten die een volledige claim inclusief het nodige ondersteunende bewijs uiterlijk op maandag 31 december 2018 indienen) is voorzien voor het einde van 2018, gevolgd door een uitbetaling tijdens het eerste kwartaal van 2019. Claims kunnen nog steeds worden ingediend tot uiterlijk zondag 28 juli 2019.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Daarmee is ook alles gezegd. Heb ooit eens een vraag gesteld aan met relatiebeheerder bij KBC of ik KBC aandelen op naam kon zetten. Hij had er nog nooit van gehoord en ging het eens navragen.
Ik wacht nog steeds op antwoord. (Allez niet echt eigenlijk ben overgelopen naar "betere" bank)
De procedure zit niet zo moeilijk in elkaar hoor. Maar als jij geen 10 minuutjes tijd over hebt om waarschijnlijk op zijn minst enkele honderden euro's te recupereren...VTEC schreef: ↑20 december 2018, 23:20 Ik heb een attest gekregen van KBC maar er voorlopig nog niks mee gedaan want erg gebruiksvriendelijk is het allemaal niet.
Krijg je eigenlijk bericht als je dossier goedgekeurd is. Heb op 1/10 verstuurd en heb enkel een bericht van ontvangst gekregen.
Claim ingediend 24/08/2018.
De 70 % voorschot staat sinds vrijdag op de rekening.
De 70 % voorschot staat sinds vrijdag op de rekening.
Ik heb het dossier van mijn vader op 11/9 ingediend, en ook alleen een bericht van ontvangst gekregen.
Deze week heeft hij zowel een mail gekregen over de uitbetaling van de eerste 70%, alsook de storting.
Tussendoor was er geen enkele communicatie.
Van de +/- 200.000 ontvangen dossiers, zouden er nu een 60.000 goedgekeurd zijn.