Foute interestafrekening: meld ze hier
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Foute interestafrekening: meld ze hier
Elk jaar ondekken de spaargids leden vergissingen en fouten in de interestafrekening van de banken (bekijk de fouten van vorig jaar)
Gaan jullie ook dit jaar fouten ontdekken in de interesten? Ik denk van wel.
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wie de eerste fout zal melden.
Heeft u een fout ontdekt in uw interestafrekening? Meld ze hieronder
Gaan jullie ook dit jaar fouten ontdekken in de interesten? Ik denk van wel.
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wie de eerste fout zal melden.
Heeft u een fout ontdekt in uw interestafrekening? Meld ze hieronder
Re: Foute interestafrekening: meld ze hier
Wie de interesten van de banken wenst te controleren kan beroep doen op een aantal tools ontwikkeld door forumleden
zie hier: viewtopic.php?f=6&t=2774" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij spaargids hebben we reeds met succes de tool van urbain gebruikt
zie hier: viewtopic.php?f=6&t=2774" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij spaargids hebben we reeds met succes de tool van urbain gebruikt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je geld een jaar lang "onberoerd" is gebleven kan je het controleren. Maar heb je bijgestort of afgehaald is het praktisch niet te controleren door de getrouwheidspremie. Ik bedoel door een gewone spaarder....zoals ik. En trouwens, zullen het veel mensen checken....ik geloof het niet.
vg,
Pol
vg,
Pol
Ik vind het ook onbegonnen werk hoor. Mochten we nu van elke bank een gedetailleerd overzicht van de berekeningen krijgen zou dat een heel stuk helpen.
In ieder geval: Rabo heeft de RV fout niet opnieuw gemaakt 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Bij Fortuneo bestaat de intrestafrekening gewoon uit 1 bedrag, zelfs geen uitsplitsing tussen rente en getrouwheidspremie.Nightwolf schreef:Ik vind het ook onbegonnen werk hoor. Mochten we nu van elke bank een gedetailleerd overzicht van de berekeningen krijgen zou dat een heel stuk helpen.
Zal waarschijnlijk wel juist zijn maar controle is onbegonnen werk.
Maar bij "Wat bracht uw geld al op" is bij "Welke getrouwheidspremie bent u aan het opbouwen" de teller op 0€ gezet, waardoor je niet kan narekenen of je winst zou doen, door vandaag uw geld over te zetten naar een Rabo Plus Account.Vaganzza schreef:In ieder geval: Rabo heeft de RV fout niet opnieuw gemaakt
Spijtig.
Als je dat aan de moderator van Rabobank.be vraagt zal die die teller misschien opnieuw 'rechtzetten'. Mogelijk is door de effectieve storting van de intresten de teller even op nul gezet ( om te vermijden misschien dat ze dit jaar weer eens gratis op het tv journaal mogen komen omdat ze ten onrechte de roerende voorheffing hebben ingehouden ).Hector schreef:Maar bij "Wat bracht uw geld al op" is bij "Welke getrouwheidspremie bent u aan het opbouwen" de teller op 0€ gezet, waardoor je niet kan narekenen of je winst zou doen, door vandaag uw geld over te zetten naar een Rabo Plus Account.Vaganzza schreef:In ieder geval: Rabo heeft de RV fout niet opnieuw gemaakt
Spijtig.
Ik heb nog geen interestafrekening gekregen op de zichtrekening van keytrade...
Mijn rekeninguittreksel van Keytrade is foutief.
Bij nieuw saldo staat er per 01/01/1970 0,00 EUR
Ik geef het door aan Keytrade.
Bij nieuw saldo staat er per 01/01/1970 0,00 EUR
Ik geef het door aan Keytrade.
Tenzij dat de intresten minder dan 0,15 euro zijn dan wordt het tot nul herleid. Bij Argenta doen ze dat niet en geven ze zelfs negatieve intrest dit jaar.Maarten schreef:Ik heb nog geen interestafrekening gekregen op de zichtrekening van keytrade...
Nee, het is zeker meer dan 15 cent, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien dat die pas maandag uitgekeerd wordt.paul schreef:Tenzij dat de intresten minder dan 0,15 euro zijn dan wordt het tot nul herleid. Bij Argenta doen ze dat niet en geven ze zelfs negatieve intrest dit jaar.Maarten schreef:Ik heb nog geen interestafrekening gekregen op de zichtrekening van keytrade...
EDIT: heb net nog eens gecheckt en nu staat de rente er wel op, dus is in orde.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Ach, wat ik bij BNP meemaakte vorig jaar was nog een graadje erger: er had gedurende een lange tijd nogal een groot bedrag op m'n zichtrekening gestaan (door omstandigheden) en dus wist ik dat ik intrest kon verwachten. Ik heb na 2 weken een mail moeten sturen met de vraag wanneer ik de intrestafrekening zou zien.... Het was ongeveer 13 januari eer de intresten geboekt werden!! 
Bij Argenta-zichtrekening heb ik - 9 euro interest. Hoe kan dat nu ? De rekening is regelmatig gebruikt voor mijn verbouwing te betalen.
Ik had een groot bedrag op een argenta-spaarrekening en bij betaling schreef ik het factuurbedrag over naar mijn zichtrekening om over te schrijven. Dit deed ik op het zelfde moment.
Dit heb ik met geen enkele bank ooit tegengekomen. Gratis rekening ?
Ik had een groot bedrag op een argenta-spaarrekening en bij betaling schreef ik het factuurbedrag over naar mijn zichtrekening om over te schrijven. Dit deed ik op het zelfde moment.
Ik heb ook de indruk dat ze bij Argenta zelfs op gereglementeerde rekeningen dit jaar 15 eurocent zegelrecht aanrekenen.mikke schreef:Bij Argenta-zichtrekening heb ik - 9 euro interest. Hoe kan dat nu ? De rekening is regelmatig gebruikt voor mijn verbouwing te betalen.
Ze hebben dit jaar bij Argenta een hollander als CEO aangenomen, zou dat er iets mee te maken hebben ?