Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen 2
Spruit: Waar zie jij dat er geen inflatie is?Spruitekop schreef:Gelukkig hebben we geen last van inflatie, de vorige stijging van de bierprijs was van februari 2013. (vorige stijging)
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Zoiets heet "ironie".
De postzegels volgen de inflatie volgens Bpost:
01/2013: Postzegels zijn vorig jaar met 2 cent gestegen (0.65€ -> 0.67€) Stijging van 3,07%
01/2014: Postzegels gaan volgend jaar met 3 cent stijgen (0.67€ -> 0.70€) Stijging van 4,48%
Hoeveel keer is op die 2 jaar de spilindex overschreden?
Idem bierprijs die nu weer stijgt, laatste stijging van 01 februari 2013. Een pakje frieten, een brood, ...
De postzegels volgen de inflatie volgens Bpost:
01/2013: Postzegels zijn vorig jaar met 2 cent gestegen (0.65€ -> 0.67€) Stijging van 3,07%
01/2014: Postzegels gaan volgend jaar met 3 cent stijgen (0.67€ -> 0.70€) Stijging van 4,48%
Hoeveel keer is op die 2 jaar de spilindex overschreden?
Idem bierprijs die nu weer stijgt, laatste stijging van 01 februari 2013. Een pakje frieten, een brood, ...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruit: Mijn vraag was niet zomaar een domme vraag.
Blijkbaar heb jij een verkeerd begrip van wat inflatie werkelijk betekent.
Inflatie is de stijging van het massa geld in omloop. De inflatie van de prijzen van goederen is, in zekere gevallen/condities, het vervolg dervan.
Voor mij is er dus al HYPERinflatie.
De prijs van goud werd artficieel laag gehouden, verwacht maar een ENORME stijging gedurende volgende maanden. Ik herhaal: ENORME.
Inflatie is de stijging van het massa geld in omloop. De inflatie van de prijzen van goederen is, in zekere gevallen/condities, het vervolg dervan.
Voor mij is er dus al HYPERinflatie.
De prijs van goud werd artficieel laag gehouden, verwacht maar een ENORME stijging gedurende volgende maanden. Ik herhaal: ENORME.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ja inderdaad, laten we eerst es 'inflatie' en 'hyperinflatie' definiëren.
In dat opzicht heeft FVDM gelijk, de geldhoeveelheid is enorm gestegen, alleen zit dat nog niet in de reele economie.
Koopkracht daalt (werkloosheid, lagere lonen,...) maar je ziet ook dat veel zaken goedkoper worden, wel zorgvuldig gecamoufleerd en opgevangen door hogere belastingen. Men zorgt er voor dat de vaste kosten wel stijgen. De CPI inflatie cijfers zijn kunstmatig.
Een voorbeeld: de prijs voor stroom is tussen 2007 en 2013 GEDAALD met 2,83%. Alle vergoedingen, taksen en "distributiekosten" zijn GESTEGEN met 99%.
Nu kan je daar een verklaring voor geven, feit is dat de mensen op t einde van de rit de indruk hebben dat energie nu wel heel erg duur wordt.
Nee, de taksering is wel heel erg duur geworden.
In dat opzicht heeft FVDM gelijk, de geldhoeveelheid is enorm gestegen, alleen zit dat nog niet in de reele economie.
Koopkracht daalt (werkloosheid, lagere lonen,...) maar je ziet ook dat veel zaken goedkoper worden, wel zorgvuldig gecamoufleerd en opgevangen door hogere belastingen. Men zorgt er voor dat de vaste kosten wel stijgen. De CPI inflatie cijfers zijn kunstmatig.
Een voorbeeld: de prijs voor stroom is tussen 2007 en 2013 GEDAALD met 2,83%. Alle vergoedingen, taksen en "distributiekosten" zijn GESTEGEN met 99%.
Nu kan je daar een verklaring voor geven, feit is dat de mensen op t einde van de rit de indruk hebben dat energie nu wel heel erg duur wordt.
Nee, de taksering is wel heel erg duur geworden.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Hetgeen FVDM2011 aanhaalt is eigenlijk de visie van de Oostenrijkse School op inflatie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_School#Inflation" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoewel ik dit een interessante visie vind en ik hier wel deels involg ben ik op het einde van de rit vooral geïnteresseerd in het uiteindelijke prijzenpeil en wat ik dus effectief met mijn fiat geld kan kopen. De geldbasis is enorm toegenomen, maar zolang dit niet doorsijpeld in de reële economie is er voor mij geen inflatie. Het gaat er dus inderdaad om wat je bedoelt met inflatie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_School#Inflation" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoewel ik dit een interessante visie vind en ik hier wel deels involg ben ik op het einde van de rit vooral geïnteresseerd in het uiteindelijke prijzenpeil en wat ik dus effectief met mijn fiat geld kan kopen. De geldbasis is enorm toegenomen, maar zolang dit niet doorsijpeld in de reële economie is er voor mij geen inflatie. Het gaat er dus inderdaad om wat je bedoelt met inflatie.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
http://www.beursvisie.eu/beursgoeroes/r ... n-inflatie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wat-i ... -oorzaken/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wat-i ... -oorzaken/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb heus wel kennis van wat inflatie is en verwar het zeker niet met de CPI (en de vele versies die de overheden daarvan al gemaakt hebben om hen te dienen- gezondheidsindex ed)FVDM2011 schreef:Spruit: Mijn vraag was niet zomaar een domme vraag.
Misschien even wat verduidelijking. Bpost, Inbev, NMBS, ... geven aan dat ze de "inflatie" volgen. Wel dat is het nu juist, ze volgen de inflatie (geldcreatie) en niet de stijging van de consumptieprijzen. Er wordt gesaneerd in al die bedrijven (drukken van kosten) en tevens wordt er 3-4% of meer stijging doorgerekend elk jaar naar de klant.
Ze volgen in tegenstelling tot de lonen niet de CPI (index)-want dan hadden we ook loonstijgingen gehad- maar de inflatie(geldcreatie). Met die LTRO's zijn de balansen zeker niet verdubbeld hoor FVDM2011, zeker niet.
Martin Armstrong verwacht geen hoge inflatie en geen hyperinflatie, doch verwacht deze een nieuwe high (ATH?) in 2016, 2024, 2032 en een maximale koopkracht in goud in 2062.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Blijkbaar volgen ze de geldcreatie niet, indien wel zouden hun prijzen minimum 3 keer hoger moeten staan.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik denk dat men ons met vele zaken een rad voor de ogen draait, als ik naar de supermarkt ga merk ik alvast die "kleine" stijgingen niet. Onlangs ging in naar de Colruyt, zag het winkelwaar haast niet liggen in m'n kar en had om 137€, m'n kar was misschien voor 1/5de gevuld.
Maar ja, het gaat hier over Fysiek goud kopen, het is hier niet "de gouddiscussie".
Maar ja, het gaat hier over Fysiek goud kopen, het is hier niet "de gouddiscussie".
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 938372.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Duvellover
- Full Member

- Contacteer:
Meeste geld wordt gecreëerd door dat commerciële banken leningen uitgeven en laat dat nu net het gene zijn dat sterk afneemt. De centrale banken proberen door middel van hun rentebeleid en het bijmaken van geld deze daling te balanceren zodat de totale geld hoeveelheid op eenzelfde pijl, blijft en we niet terecht komen in een deflatie spiraal.
Voorlopig lijkt dit nog min of meer te lukken al wordt het gevaar op deflatie groter en groter (zie actie ECB). De ECB zal de komende jaren dan ook nog veel werk hebben om uit deflatie te blijven, wsl is een soort van Europese QE nodig, al lijkt dat politiek enorm moeilijk te liggen. Aangezien deflatie het grote gevaar is het dan ook logisch dat goud in het westen daalt. In azië kennen ze juist wel inflatie en daar is goud dan weer meer in trek.
Voorlopig lijkt dit nog min of meer te lukken al wordt het gevaar op deflatie groter en groter (zie actie ECB). De ECB zal de komende jaren dan ook nog veel werk hebben om uit deflatie te blijven, wsl is een soort van Europese QE nodig, al lijkt dat politiek enorm moeilijk te liggen. Aangezien deflatie het grote gevaar is het dan ook logisch dat goud in het westen daalt. In azië kennen ze juist wel inflatie en daar is goud dan weer meer in trek.
+1Duvellover schreef:Meeste geld wordt gecreëerd door dat commerciële banken leningen uitgeven en laat dat nu net het gene zijn dat sterk afneemt.
Bovenstaande is iets wat heel wat mensen lijkt te ontgaan.
(edit) Heb het eindelijk teruggevonden: een aanrader voor iedereen met ook maar de minste interesse in economie http://www.economicprinciples.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Duvellover schreef:Meeste geld wordt gecreëerd door dat commerciële banken leningen uitgeven en laat dat nu net het gene zijn dat sterk afneemt. De centrale banken proberen door middel van hun rentebeleid en het bijmaken van geld deze daling te balanceren zodat de totale geld hoeveelheid op eenzelfde pijl, blijft en we niet terecht komen in een deflatie spiraal.
Deflatie waarvan?
De QE in de Eurozone ligt hoger dan in de VS.
De QE in China ligt hoger dan in de Eurozone.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Op 8 november reageer ik op een artikel in de Tijd :Jobrapport VS overleeft moeiteloos shutdown
Jobcijfers worden gemanipuleerd net zoals de goudprijs telkens mee gemanipuleerd wordt bij elke stimulusmaatregel. Niemand gezien hoe gisteren nog voor de maatregel om de rente naar beneden te brengen om 14u30 de goudprijs naar beneden dook ? Banken en overheden zijn twee handen op één buik ! Waarom werd deze reactie door de Tijd weggenomen ?
Eerst werd mijn reactie weggenomen. Enkel na dit opnieuw te plaatsen zoals hierboven werd het ongemoeid gelaten. Het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak.
In wat voor een wereld leven wij? Straks moeten we overal vrezen voor controle op een eigen mening of op wat we zeggen !
Jobcijfers worden gemanipuleerd net zoals de goudprijs telkens mee gemanipuleerd wordt bij elke stimulusmaatregel. Niemand gezien hoe gisteren nog voor de maatregel om de rente naar beneden te brengen om 14u30 de goudprijs naar beneden dook ? Banken en overheden zijn twee handen op één buik ! Waarom werd deze reactie door de Tijd weggenomen ?
Eerst werd mijn reactie weggenomen. Enkel na dit opnieuw te plaatsen zoals hierboven werd het ongemoeid gelaten. Het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak.
In wat voor een wereld leven wij? Straks moeten we overal vrezen voor controle op een eigen mening of op wat we zeggen !