Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen 2
Ga liever bij gold4ex.be in Brussel.
Ik denk niet dat de grote shops zich kunnen permitteren van je op te lichten. Stel je voor dat ze ook maar één keer met zoiets in het nieuws komen...krommer schreef:denken jullie dat ik erop kan vertrouwen dat ik echt goud krijg en niet opgelicht word?
Je hoeft niet te verstoppen dat het de eerste keer is dat je goud koopt. Ik heb enkel ervaring met The House en GBA maar die mensen kan je gerust al je vragen stellen.
Als je de prijzen bekijkt van munten is Argentorshop toch al goedkoper.FVDM2011 schreef:Ga liever bij gold4ex.be in Brussel.
(Ik ben ook een absolute leek en ga volgende week een paar (goedkopere) munten kopen. Weten jullie waar ik deze aan de laagste prijs kan vinden? Kapaza of 2ehands is geen optie voor me, dat vertrouw ik niet...)
Kan je trouwens gewoon zo een winkel binnenstappen en rechtstreeks munten kopen die in stock zijn of bestel je beter eerst via site? Is cash geld een optie? Niet dat het zwart is, maar ik wil niet dat de persoon die ook zicht heeft op onze gemeenschappelijke rekening op de hoogte is wat ze voor haar Nieuwjaar gaat krijgen.

Edit: Na wat opzoekingswerk lijkt The House in Gent me het makkelijkst. Het scheelt misschien een 20€ in vergelijking met Argentorshop of GBA, maar dan moet ik niet helemaal naar Antwerpen ervoor.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
The House is inderdaad gemakkelijk en bovenal liggen de winkels in buurten die een hoge sociale controle hebben, in tegenstelling tot Argentor. Ook het filiaal van The House in St. Niklaas (op de Grote markt) heeft 'n goede ligging. Dat is toch belangrijk als je wil afhalen.
Je kan natuurlijk ook met cash betalen en keuze maken uit de voorraad en betalen aan de op dat moment geldende prijzen. Je kan ook telefonisch bestellen en dan gaan afhalen wanneer het voorradig is. Want niet alles gaat waarschijnlijk voorradig zijn wat op de webshop wordt aangeboden.
Als het voor 'n geschenk is zou ik evenwel toch opteren voor 0.9999-munten en niet voor 'n Krugertje of 'n Napoleon als je voor munten wil gaan. Als geschenk heeft de kleur van puur goud toch nog iets extra. Voor baren stelt dit probleem zich niet, die zijn altijd 0.9999.
Als het de eerste keer is: schrik niet, goud heeft 'n groot soortelijk gewicht en is dus erg klein in volume.
Je kan natuurlijk ook met cash betalen en keuze maken uit de voorraad en betalen aan de op dat moment geldende prijzen. Je kan ook telefonisch bestellen en dan gaan afhalen wanneer het voorradig is. Want niet alles gaat waarschijnlijk voorradig zijn wat op de webshop wordt aangeboden.
Als het voor 'n geschenk is zou ik evenwel toch opteren voor 0.9999-munten en niet voor 'n Krugertje of 'n Napoleon als je voor munten wil gaan. Als geschenk heeft de kleur van puur goud toch nog iets extra. Voor baren stelt dit probleem zich niet, die zijn altijd 0.9999.
Als het de eerste keer is: schrik niet, goud heeft 'n groot soortelijk gewicht en is dus erg klein in volume.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Wat is er minder makkelijk bij gold4ex en argentor?
Waarom 0.999 munten?
Waarom 0.999 munten?
-
- VIP member
- Contacteer:
Argentor is maar een groezelige straat gelegen. Voel me er zelfs als man niet echt 100% op m'n gemak.
@Spruitekop
Bedankt!!!
Bedankt!!!

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Geen dank. TNTim.
Wel, 0.9999-munten omdat hij ze als geschenk wil doen. Een napoleon heeft voor 'n niet-kenner hetzelfde effect als pakweg 'n munt van 5 eurocent. Een Kruger (ondanks dat deze beduidend groter is en zwaarder) geeft voor de niet-kenner een soortgelijk gevoel, als je de waarde in € erbij zegt wordt deze natuurlijk plots héél wat mooier.
Het is ook de bedoeling dat de ontvanger 'n goed gevoel heeft en dat gaat beter lukken met een 0.9999-munt volgens mij.
TNTim kan gerust eens in de shop zelf vragen om zo'n napoleon of Kruger te zien (meestal wel voorradig), volgens mij gaat TNTim dan beter m'n gedachtegang begrijpen. Persoonlijk heb ik zelf diverse Napoleons (en in die klasse gelijkwaardige munten: Napoleons (gewone en gelauwerde), Leopolds, Coq's, Marianne'kes, engel'kes, ... ) maar ook Krugers, Maples....
Als je een niet-goudkenner er een zou laten uitkiezen gaat die zeker eerst voor de Maples gaan, gevolgd door Krugers en uiteindelijk voor de resterende nap'kes.
Maar ik snap waar je naartoe wil FVDM2011... je hebt je punt al eens gemaakt over de Kruger en de "legal tender value". Maar het is zo lang als het breed is. Voor hetzelfde geld wordt de goudprijs internationaal vastgelegd op $35 of $42 of zelfs $0.5/Oz mocht er een confiscatie komen en wordt de goudprijs bepaald op de zwarte markt.
...Niet die van Tessenderlo wel te verstaan
Wel, 0.9999-munten omdat hij ze als geschenk wil doen. Een napoleon heeft voor 'n niet-kenner hetzelfde effect als pakweg 'n munt van 5 eurocent. Een Kruger (ondanks dat deze beduidend groter is en zwaarder) geeft voor de niet-kenner een soortgelijk gevoel, als je de waarde in € erbij zegt wordt deze natuurlijk plots héél wat mooier.

TNTim kan gerust eens in de shop zelf vragen om zo'n napoleon of Kruger te zien (meestal wel voorradig), volgens mij gaat TNTim dan beter m'n gedachtegang begrijpen. Persoonlijk heb ik zelf diverse Napoleons (en in die klasse gelijkwaardige munten: Napoleons (gewone en gelauwerde), Leopolds, Coq's, Marianne'kes, engel'kes, ... ) maar ook Krugers, Maples....
Als je een niet-goudkenner er een zou laten uitkiezen gaat die zeker eerst voor de Maples gaan, gevolgd door Krugers en uiteindelijk voor de resterende nap'kes.
Maar ik snap waar je naartoe wil FVDM2011... je hebt je punt al eens gemaakt over de Kruger en de "legal tender value". Maar het is zo lang als het breed is. Voor hetzelfde geld wordt de goudprijs internationaal vastgelegd op $35 of $42 of zelfs $0.5/Oz mocht er een confiscatie komen en wordt de goudprijs bepaald op de zwarte markt.

...Niet die van Tessenderlo wel te verstaan

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
@Spruitekop
Ik zou ze kopen als aanvulling bij een ring. Een duurdere ring is ook een optie, maar als je soms verhalen leest over vingers die afgesneden worden enkel om de dure ring die errond hangt te kunnen stelen, ben ik daar persoonlijk toch niet zo voor... Dus daarom een iets goedkopere ring en wat muntstukken erbij. Ring zal hopelijk al genoeg glanzen om haar aandacht van de doffe munten af te leiden.
Ik ga toch voor munten gaan denk ik omdat als de goudprijs ooit ontploft, Napoleons e.d. ook al immens veel waard gaan zijn. Dan zit ik liever niet opgescheept met munten die het equivalent waard zijn van een paar 10.000€ huidig geld. Dit zei je vroeger in de thread eens en klinkt heel logisch. Ne mens leert nogal bij op internet he.
Ik zou ze kopen als aanvulling bij een ring. Een duurdere ring is ook een optie, maar als je soms verhalen leest over vingers die afgesneden worden enkel om de dure ring die errond hangt te kunnen stelen, ben ik daar persoonlijk toch niet zo voor... Dus daarom een iets goedkopere ring en wat muntstukken erbij. Ring zal hopelijk al genoeg glanzen om haar aandacht van de doffe munten af te leiden.

Ik ga toch voor munten gaan denk ik omdat als de goudprijs ooit ontploft, Napoleons e.d. ook al immens veel waard gaan zijn. Dan zit ik liever niet opgescheept met munten die het equivalent waard zijn van een paar 10.000€ huidig geld. Dit zei je vroeger in de thread eens en klinkt heel logisch. Ne mens leert nogal bij op internet he.

Confiscatie van Napoleon en Mariannes en Leopoldjkes is gemakkelijk. Taxatie daarop is ook op gang.
Confiscatie op Krugerrands is ongelooflijk moeilijk. En taxatie onmogelijk.
Beste FVDM2011;djtw schreef:Mijn beste;FVDM2011 schreef:Waow! Dit moeten lezen na een toch verstandige maar foute tussenkomst van bananus is me te veel. Ik hou er ook mee op.
See you when gold is @1550 in december.
Kan u even specifiëren of u december 2013 bedoelde, dan wel één of ander jaar in de nabije of verre toekomst?
Er moet iets mis zijn met mijn computer, want ik krijg altijd een dalende lijn te zien als ik naar goud kijk.
Misschien hou ik m'n scherm ondersteboven?
Ik zie dat u terug bent.
Mijn bovenstaand bericht moet u ontgaan zijn.
Omdat ik altijd op zoek ben naar een leuke investering met snel rendement, herhaal ik graag even mijn vraag - voor alle zekerheid:
Toen u voorspelde dat goud in december 1550 zou noteren;
1) bedoelde u dan december 2013?
2) had u het dan over us$ of € of eerder Yen of een andere exotische munt?
3) welke eenheidsmaat had u verder in gedachten?
Alvast bedankt voor de opheldering.
Het is er vandaag pas van gekomen om goudmunten te gaan kopen. Bedankt voor de tips!
Het zijn inderdaad kleine flutdingen als je ze vasthoudt/bekijkt, maar als je de waarde weet verschonen ze inderdaad wel.
Het zijn inderdaad kleine flutdingen als je ze vasthoudt/bekijkt, maar als je de waarde weet verschonen ze inderdaad wel.

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aan hoeveel heb je ze gekocht?
tenzij je die kleintjes omsmelt naar Krugerrands. dat kan niet zo moeilijk zijn, en die Krugerrands hebben geen serienummers naar mijn wetenFVDM2011 schreef:Confiscatie van Napoleon en Mariannes en Leopoldjkes is gemakkelijk. Taxatie daarop is ook op gang.

of gewoon naar een staaf goud, in die National Geographic reportage deed een goudhandelaar dat in zijn kelder. begin maar eens te bewijzen waar dat goud vandaan komt...
of alles omsmelten naar juwelen en dan naar Zwitserland
als je kijkt wat er nu in Indië aan het gebeuren is zie je wel hoe absurd moeilijk het is om goud aan banden te leggen
De Napoleonnetjes en Mariannekes zijn geen zuiver goud hé. PRobeer maar te smelten en te refinen in uw kelderSanem2 schreef:tenzij je die kleintjes omsmelt naar Krugerrands. dat kan niet zo moeilijk zijn, en die Krugerrands hebben geen serienummers naar mijn wetenFVDM2011 schreef:Confiscatie van Napoleon en Mariannes en Leopoldjkes is gemakkelijk. Taxatie daarop is ook op gang.
of gewoon naar een staaf goud, in die National Geographic reportage deed een goudhandelaar dat in zijn kelder. begin maar eens te bewijzen waar dat goud vandaan komt...
of alles omsmelten naar juwelen en dan naar Zwitserland
als je kijkt wat er nu in Indië aan het gebeuren is zie je wel hoe absurd moeilijk het is om goud aan banden te leggen