Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen 2
1.TNTim schreef:Dus je koopt de munt met een hogere premie en je verkoopt de munt daarna met een hogere premie? Lijkt me meer op een nuloperatie dan he slimmen.FVDM2011 schreef:Ik zal het je uitleggen, daar het te moeilijk is voor jou blijkbaar.
De meest gezochte munten = hoge premiums.
De minst gezochte = moeilijk verkopen en lager dan de spot.
Het is zelfs omgekeerd als ik kan tellen:
Een Napoleon koop je in jouw geliefkoosde winkel nu voor 171,75€ (ongelooflijk duur trouwens in vgl met andere goudhandelaars!!) en je verkoopt er Napoleons voor 167,25€. 5,62% boven goudprijs - 2,87% boven goudprijs = 2,75%
Een munt die jij onder meer promoot is een eagle, die koop je in dezelfde winkel aan 5,54% boven goudprijs en verkoop je 1,96% erboven. 5,54%-1,96% = 3,58%
Als ik kan tellen is 2,75% minder verlies dan 3,58%, maar leg het mij aub eens uit, oh wiskundig genie.
Trouwens: als het financieel systeem volledig instort, waar jij van overtuigd bent. Dan explodeert de goudprijs en gaat hij misschien x20. Dan ga ik liever met 1 Napoleon van 170€ x 20 = 3.400€ naar een handelaar dan met een munt van 900€ x 20 = 18.000€. Als de rest van België aan het bedelen is, ga ik liever op baan met het equivalent van 2 maandlonen dan met een jaarloon...
Welke(ongelooflijk duur trouwens in vgl met andere goudhandelaars!!)

2. De rest van het bericht: hahaha ! Wat een dumbere dan de dumbest! Hoe kan iemand zo dom zijn zoiets hier te posten! Amaiamai!!! Wat je hier moet lezen!
Jij hebt geluk dat je je echte naam niet moet opgeven in forums anders zou iedereen met jou lachen op straat.
Allé, de doofpot in met de andere kindjes.
Ben jij nu serieus met je berekening?TNTim schreef:Dus je koopt de munt met een hogere premie en je verkoopt de munt daarna met een hogere premie? Lijkt me meer op een nuloperatie dan he slimmen.FVDM2011 schreef:Ik zal het je uitleggen, daar het te moeilijk is voor jou blijkbaar.
De meest gezochte munten = hoge premiums.
De minst gezochte = moeilijk verkopen en lager dan de spot.
Het is zelfs omgekeerd als ik kan tellen:
Een Napoleon koop je in jouw geliefkoosde winkel nu voor 171,75€ (ongelooflijk duur trouwens in vgl met andere goudhandelaars!!) en je verkoopt er Napoleons voor 167,25€. 5,62% boven goudprijs - 2,87% boven goudprijs = 2,75%
Een munt die jij onder meer promoot is een eagle, die koop je in dezelfde winkel aan 5,54% boven goudprijs en verkoop je 1,96% erboven. 5,54%-1,96% = 3,58%
Als ik kan tellen is 2,75% minder verlies dan 3,58%, maar leg het mij aub eens uit, oh wiskundig genie.
Trouwens: als het financieel systeem volledig instort, waar jij van overtuigd bent. Dan explodeert de goudprijs en gaat hij misschien x20. Dan ga ik liever met 1 Napoleon van 170€ x 20 = 3.400€ naar een handelaar dan met een munt van 900€ x 20 = 18.000€. Als de rest van België aan het bedelen is, ga ik liever op baan met het equivalent van 2 maandlonen dan met een jaarloon...
Retarded!
Ze zullen weer zeggen dat ik onbeleef word. Maar zij zijn begonnen.
Ze zullen weer zeggen dat ik onbeleef word. Maar zij zijn begonnen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
FVDM dat jij niet zo goed kunt rekenen dat neem ik je niet kwalijk.
Dat spaargids, met maatschappelijke zetel in Koksijde, niet ingrijpt op dit forum als er zonder argumenten iemand uitgemaakt wordt zijn we al gewoon.(als het zelf al niet doen) Die tellen gewoon de inkomsten van de clicks op de goudadvertenties rondom dit forum. Deze advertenties zijn dan ook van hetzelfde niveau ?
Bon je wilde weten waar je goedkoper een Napoleon kon kopen ?
Wel hier bv http://www.pgbtrading.be/webshop/munten ... oduct_id=4
Met gratis verzending.
Dat spaargids, met maatschappelijke zetel in Koksijde, niet ingrijpt op dit forum als er zonder argumenten iemand uitgemaakt wordt zijn we al gewoon.(als het zelf al niet doen) Die tellen gewoon de inkomsten van de clicks op de goudadvertenties rondom dit forum. Deze advertenties zijn dan ook van hetzelfde niveau ?
Bon je wilde weten waar je goedkoper een Napoleon kon kopen ?
Wel hier bv http://www.pgbtrading.be/webshop/munten ... oduct_id=4
Met gratis verzending.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
poldermol, aan welke berekening twijfel jij ?
Deze over de premies op de spotprijs ? Deze klopt als een bus en kan je narekenen op goldforex website.
Of deze over indien het financieel systeem helemaal instort ?
Het gaat hierbij duidelijk over een veronderstelling uitgaande van een hypothese aangebracht door een ander lid van dit forum.
In elk geval is het zo dat je bij goud verkoop jezelf nu kenbaar moet gaan maken vanaf 500 euro....
http://www.argentorshop.be/nl/goud-zilver-contant-kopen" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tot nog toe hebben ze een achterpoortje om dit niet te laten tellen voor munten (zie onderaan); maar voor hoe lang nog ?
Spijtig dat je reactie geen argumenten aandraagt.
Deze over de premies op de spotprijs ? Deze klopt als een bus en kan je narekenen op goldforex website.
Of deze over indien het financieel systeem helemaal instort ?
Het gaat hierbij duidelijk over een veronderstelling uitgaande van een hypothese aangebracht door een ander lid van dit forum.
In elk geval is het zo dat je bij goud verkoop jezelf nu kenbaar moet gaan maken vanaf 500 euro....
http://www.argentorshop.be/nl/goud-zilver-contant-kopen" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tot nog toe hebben ze een achterpoortje om dit niet te laten tellen voor munten (zie onderaan); maar voor hoe lang nog ?
Spijtig dat je reactie geen argumenten aandraagt.
Laatst gewijzigd door JulusCesar op 31 december 2013, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Doemdenkers zijn er altijd geweest
De goudprijs maal 20? Mogelijk, maar eerst zien dan geloven
By the way, indien dat scenario zou uitkomen, zou ik toch liever geen goud op zak hebben. Loslopend wild ben je dan, klaar om naar de slachtbank geleid te worden

By the way, indien dat scenario zou uitkomen, zou ik toch liever geen goud op zak hebben. Loslopend wild ben je dan, klaar om naar de slachtbank geleid te worden
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vind FVDMniet passen op dit forum, hij komt zo agressief over tegen iedereen die het niet eens is met zijn menning.
Goud nu op 1550€ staan was zijn voorspelling, hij nog niet durven antwoorden over zijn gemaakte voorspelling.
Hij was een tijdje weg tijdens de dalingen, hij was beter weggebleven
Goud nu op 1550€ staan was zijn voorspelling, hij nog niet durven antwoorden over zijn gemaakte voorspelling.
Hij was een tijdje weg tijdens de dalingen, hij was beter weggebleven
Bedoel je de berekening van premies? Dat klopt volgens mij ja...Poldermol schreef:Ben jij nu serieus met je berekening?
Dat goud ooit x20 gaat, dat is de voorzichtigste versie van sommigen hier op Spaargids.
@FDVM2011
Je vroeg welke goudhandelaars er allemaal goedkoper zijn dan goldforex. Het is eigenlijk moeilijk om iemand te vinden die duurder is...
Prijs voor een Napoleon momenteel bij goldforex: 173,25€
Prijs bij drie andere:
The House : 169,5€
GoudBank Antwerpen: 170,44€
Argentor: 169,13€
Iets totaal anders: hoeveel ‰ van jullie vermogen zouden jullie in goud & zilver willen investeren en wat is voor jullie de ideale verhouding?
Bv 10% van vermogen in goud & zilver waarvan 75% goud en 25% zilver.
Hoe zien jullie dit? Zegt in feite ook iets over jezelf
Bv 10% van vermogen in goud & zilver waarvan 75% goud en 25% zilver.
Hoe zien jullie dit? Zegt in feite ook iets over jezelf
5% zou voor mij al ruim voldoende zijn.
Ik zit zelfs maar 15% in aandelen.
Ik zit zelfs maar 15% in aandelen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
ik zit momenteel 70% vastrentend, 20% aandelen, 10% fysiek goud. ik ben het aandelengedeelte aan het verhogen en het vastrentende aan het verlagen.
zilver bezit ik niet fysiek wegens lage prijs/massa tov goud, btw,...
zilver bezit ik niet fysiek wegens lage prijs/massa tov goud, btw,...
Privévermogen: 60% divers vastgoed (alles schuldenvrij) | 40% fysiek goud
(De verdeling van het privévermogen is excl. 10K€ chartaal en circa 5-10K€ giraal)
(De verdeling van het privévermogen is excl. 10K€ chartaal en circa 5-10K€ giraal)
kan men goud aankopen via zijn regulier bankkantoor, net zoals mijn vreemde deviezen bestelt?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De meeste grootbanken gaan dat wel aanbieden, ze houden het vaak enkel bij staven en handelen vaak niet (meer) in munten. Vaak heb je op voorhand geen idee van welke smelter je staaf gaat zijn...
Meestal krijg je dan wel nog 'n preek er gratis bij: Het brengt geen intrest/divident op, het zijn enkel kosten, ze gaan er de grafieken bijhalen van eind 2011 tot nu, doen moeilijk als uw MIFID op "laag risico" staat, ...
Meestal krijg je dan wel nog 'n preek er gratis bij: Het brengt geen intrest/divident op, het zijn enkel kosten, ze gaan er de grafieken bijhalen van eind 2011 tot nu, doen moeilijk als uw MIFID op "laag risico" staat, ...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Iemand ervaring met edelmetaal Richard uit Willebroek ?