Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen 2
Humor, het beste medicijn tegen verzuringSpruitekop schreef:Ze zullen ze mooi aanvaarden en de volgende keer dat je langs komt zal er al een rode loper klaar liggen die voor jouw voeten zal uitgerold worden.Inversor schreef:Wat denk jij dat ze in de winkel zullen doen als ik met goudstukken afkom? Goud is geld![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Koop jij getuigschriften? Of betaal je met geld voor een dienst en krijg je als bewijs een getuigschrift?Inversor schreef:Als ik naar de dokter ga, krijg ik een getuigschrift voor verstrekte hulp voor mijn ziekenfonds, daarop betaal ik geen BTW. Zijn die getuigschriften dan ook geld?
Trouwens ik heb gezegd goud is een SOV... ik heb niet gezegd dat het een gemakkelijk betaalmiddel is. Daarom hebben we cash geld, louter rustend op vertrouwen. (Want papier is ... 0,10€/kg waard??)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
zo een getuigschrift van de dokter krijg je enkel terugbetaald als je met alles in orde bent
Een rentenier bv kan 2500,00 neurokes per jaar afdokken om met de ziekteverzekering in orde te zijn
Een rentenier bv kan 2500,00 neurokes per jaar afdokken om met de ziekteverzekering in orde te zijn
Heb dan ook nergens gezegd dat goud een betaalmiddel of betaaleenheid is hé. Een kasbon, obligatie, enz... is ook geld, daar kun je net zo min mee naar een winkel. Je kan met een gram goud geen brood of wat dan ook gaan kopen maar in tijden van sterke inflatie kun je die gram goud gaan inwisselen voor een stapel 100 euro briefjes waarmee je wel brood kunt kopen.Inversor schreef: En daar zit nu de denkfout. Goud is helemaal geen betaaleenheid.
Q.E.D.Soms worden de belachelijkste argumenten aangehaald om het tegendeel toch aan te tonen, zoals dat er geen BTW op goud moet betaald worden. Als ik naar de dokter ga, krijg ik een getuigschrift voor verstrekte hulp voor mijn ziekenfonds, daarop betaal ik geen BTW. Zijn die getuigschriften dan ook geld?
Als het maar nooit een sof wordt.Spruitekop schreef:Trouwens ik heb gezegd goud is een SOV
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Was nieuwsgierig naar de rol van het goud en zilver op de zwarte markt in Venezuela en heb een beetje gegoogeld.
Niet veel over gevonden. Vooral USD en Euro zijn in trek.
Wellicht is het edelmetaal ondergedoken en wacht het tot de toestand opgeklaard is ?
Niet veel over gevonden. Vooral USD en Euro zijn in trek.
Wellicht is het edelmetaal ondergedoken en wacht het tot de toestand opgeklaard is ?
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Goud was eeuwenlang een betaalmiddel, in de moderne tijd vooral voor grote aankopen zoals huizen, maar ook voor kleinere waarden (bv onder Napoleon III met zijn napjes).
" De munt is van goud gemaakt en was in de 19e eeuw in gebruik als wettig betaalmiddel. "
http://financieel.infonu.nl/geld/84357- ... kopen.html
Never say: 'never again' !
" De munt is van goud gemaakt en was in de 19e eeuw in gebruik als wettig betaalmiddel. "
http://financieel.infonu.nl/geld/84357- ... kopen.html
Never say: 'never again' !
Re: RE: Re: Fysiek goud kopen 2
Evenmin als in goud daarvoor bezig...Spruitekop schreef:Koop jij getuigschriften? Of betaal je met geld voor een dienst en krijg je als bewijs een getuigschrift?Inversor schreef:Als ik naar de dokter ga, krijg ik een getuigschrift voor verstrekte hulp voor mijn ziekenfonds, daarop betaal ik geen BTW. Zijn die getuigschriften dan ook geld?
Trouwens ik heb gezegd goud is een SOV... ik heb niet gezegd dat het een gemakkelijk betaalmiddel is. Daarom hebben we cash geld, louter rustend op vertrouwen. (Want papier is ... 0,10€/kg waard??)
QED? Helemaal niet QED. Goud is geen geld, net zoals die getuigschriften geen geld zijn. Ik kan niet betalen met goud. Punt.vortex schreef:Inversor schreef:
Q.E.D.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Denkoefening. Misschien/wellicht zal Michel I binnenkort vallen en vervangen worden door een 'linkse' regering die zeker een vermogensbelasting zal heffen (bv 2% op je effectenportefeuille - wie zegt meer ?). Zou fysiek goud daar aan ontsnappen ?
Tuurlijk wel, je moet het alleen even omwisselen voor de hier gangbare munt. Je kan hier ook niet betalen in yen, $, enz..., ook geen geld volgens jouw redenatie zeker. Trouwens mij mag je altijd betalen met goud hoor, voor 1 kilo mag je mijn auto hebbenInversor schreef: Goud is geen geld, net zoals die getuigschriften geen geld zijn. Ik kan niet betalen met goud. Punt.
Leemans-broertje schreef:Denkoefening. Misschien/wellicht zal Michel I binnenkort vallen en vervangen worden door een 'linkse' regering die zeker een vermogensbelasting zal heffen (bv 2% op je effectenportefeuille - wie zegt meer ?). Zou fysiek goud daar aan ontsnappen ?
Tja, als het niet op een rekening staat, kunnen ze het moeilijk controleren.
Aan de speculatietaks ontsnappen ze ook
Mogelijk hebben goudhandelaren soms banden met criminele milieus en wit-wasmilieus.
Als je goud koopt zou het wel eens kunnen dat de heren en dames inbrekers je na een tijdje een bezoekje komen brengen, of je zelfs op straat nog overvallen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130909_00732919
Waar in de wereld is goud een gangbare munt?vortex schreef:Tuurlijk wel, je moet het alleen even omwisselen voor de hier gangbare munt. Je kan hier ook niet betalen in yen, $, enz..., ook geen geld volgens jouw redenatie zeker. Trouwens mij mag je altijd betalen met goud hoor, voor 1 kilo mag je mijn auto hebbenInversor schreef: Goud is geen geld, net zoals die getuigschriften geen geld zijn. Ik kan niet betalen met goud. Punt.
2% heffen op een effectenportefeuille?? Dat zou pas echt de waanzin voorbij zijn.. Renteloze spaarboekjes zijn eigenlijk ook een verdoken vermogensbelasting.Leemans-broertje schreef:Denkoefening. Misschien/wellicht zal Michel I binnenkort vallen en vervangen worden door een 'linkse' regering die zeker een vermogensbelasting zal heffen (bv 2% op je effectenportefeuille - wie zegt meer ?). Zou fysiek goud daar aan ontsnappen ?
Maar in dat geval gaat toch iedereen naar het buitenland gaan met zijn effecten? Misschien dat je er daar ook niet zal kunnen aan onstnappen door de wet op uitwisseling van bankgegevens, ook iets om rekening mee te houden. In elk geval: slimme beleggers kunnen volgens mij altijd aan een belasting ontsnappen, maar wel voor gevorderden of financieel experts (daar reken ik me voorlopig nog niet bij
Laatst gewijzigd door Maxwell35 op 21 mei 2016, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo van die beleggers die in bepaalde straten in Luxembourg een postbusfirma aan een gevel hebben hangenn waar iets van " Panama invest of zo op staat ?. Maar tegenwoordig kunnen die pipos ook tegen de lamp lopen