Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen 2
@ Inversor; Een betaalfunctie is slechts een afgesproken protocol, een overschrijving, PayPal, een cheque, betalen met bankcontact of kredietkaart zijn eveneens betaalfucties zonder dat er fysieke munten of biljetten aan te pas komen. Bij een overname is een betaling in aandelen evenmin uitzonderlijk, en zo zijn er nog tal van vormen van betalen. Maar in de context van goud als bescherming tegen sterke inflatie doet het er helemaal niet toe of goud nu wel of geen betaalfunctie heeft.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
PinkPanther1970: Het is te zien wat je besteld hebt natuurlijk. Heb bij The House ook lang gewacht om Napoleons te verkrijgen. Het probleem met die oude munten is dat ze die natuurlijk niet meer bijmaken.
Als je baren of recent geslagen munten besteld hebt mag dat geen probleem opleveren.
Ik denk dat het ook afhangt waar je besteld hebt... Gokje St. Niklaas?
Als je baren of recent geslagen munten besteld hebt mag dat geen probleem opleveren.
Ik denk dat het ook afhangt waar je besteld hebt... Gokje St. Niklaas?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
anonymous9
Ik koop dan ook niet in Belgie. Geen maximumbedragen, en geen identiteitsbewijzen nodig. Men heeft er mij alleszins nog nooit om gevraagdpaul schreef:Gaat dat ook voor bedragen groter dan 2500/3000 euro ?
Want daar moet de betaling toch verplicht via een rekening gebeuren, zo hebben ze ook je adres ?
Vragen ze geen kopie van de ID ?( daar staat nu wel geen adres op )
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Geen munten, het betreft kleine baren van umicore.Spruitekop schreef:Het probleem met die oude munten is dat ze die natuurlijk niet meer bijmaken.![]()
Yup.Spruitekop schreef:Ik denk dat het ook afhangt waar je besteld hebt... Gokje St. Niklaas?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als je betaalt vanop een Belgische rekening die op jouw naam staat hebben ze eigenlijk automatisch jouw gegevens.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Mijn enige ervaring met aankoop van goud was met TOV Hazel. Had zeer snel m'n munten. Goeie prijzen ook. Heel discreet geleverd.
Poldermol schreef:Ik koop dan ook niet in Belgie. Geen maximumbedragen, en geen identiteitsbewijzen nodig. Men heeft er mij alleszins nog nooit om gevraagdpaul schreef:Gaat dat ook voor bedragen groter dan 2500/3000 euro ?
Want daar moet de betaling toch verplicht via een rekening gebeuren, zo hebben ze ook je adres ?
Vragen ze geen kopie van de ID ?( daar staat nu wel geen adres op )
In sommige landen is de controle op goud veel strenger dan in belgie, maar dit terzijde.
Ik veronderstel dat je toch geen bedragen groter van 2500/3000 euro cash betaalt om de goudaankopen te doen, bij een overschrijving heeft men normaal automatisch je adresgegevens.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Betaling in euro natuurlijk en niet in goud, want goud is geen betaalmiddel !paul schreef:De House zal nog wel meevallen, maar er zitten wel louche figuren tussen goudhandelaars
wie weet krijgen ze ook nog wat geld als ze de adres gegevens aan inbrekers bezorgen
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Andere webshops geven voor kleine Umicore-baren een wachttijd van 1-2 weken aan.Spruitekop schreef:Het probleem met die oude munten is dat ze die natuurlijk niet meer bijmaken.![]()
Als je baren of recent geslagen munten besteld hebt mag dat geen probleem opleveren.PinkPanther1970 schreef: Geen munten, het betreft kleine baren van umicore.
Normaal vormen kleine baren zo'n probleem niet. Die zouden in die tussentijd toch leverbaar moeten zijn. Ik zou zeggen: zet druk. Het kan dat bepaalde Umicore-baren tijdelijk niet leverbaar zijn, maar volgens mij kan dat hooguit om enkele weken gaan.
Het zit nl. zo dat ze die baren niet altijd produceren. Dat gaat in reeksen. Afhankelijk van de de vraag (en voorraad) worden bepaalde gewichtsklassen aangemaakt. Volgens mijn bronnen is die productie van een bepaald (edel-)metaal in een bepaalde gewichtsklasse geen continu proces. Het is dus niet dat d'er iemand 5 dagen à 8u/d stukjes van 20 g maakt. Nee, men volgt de vraag op probeert gewoon van elke gewichtsklasse z'n voorraad wat op te volgen.
Zo kan het zijn dat ze 2 dagen 20g. gaan smelten en vervolgens telkens 1 dag 50 g, 250g en 500g te gaan smelten. Het kan natuurlijk zijn dat ze de weken daarop niets meer aan goud smelten en zich bvb. bezig houden met platina, palladium of zilver. Dan kan het zijn dat bepaalde gewichtsklassen in goud een tijdje uitgeput zijn.
Zuid-Soedan (en overal in de wereld waar "oorlog" is) . Mijn zoon heeft mijn dochter en enkele zaken partners daar "bevrijdt" door met Krugerrands te betalen. Mijn dochter -geboren in Kenia- leverde medicamenten aan "apothekers-ziekenhuizen " in Zuid-Soedan. (haar zaken partners zijn familieleden van Zuid-Soedanese apothekers)Waar in de wereld is goud een gangbare munt?
Mijn zoon kon enkel kiezen tussen Krugerrands en Kalasnjikovs om zijn zus en de anderen te bevrijden.
@Pinkpanther, had je dan al een overschrijving gedaan, want dat is inderdaad wel echt lang.
Hopelijk komt het goed, en anders toch eens bellen?
Hopelijk komt het goed, en anders toch eens bellen?
@Pinkpanther, had je dan al een overschrijving gedaan?
Hopelijk komt het goed daar. Ik was ook van plan om bij The House te bestellen, maar dan in Gent, had al eens naar hun site geweest om te weten hoe het werkt, maar wel frappant deze ervaring. Een mens zou op zijn hoede moeten zijn, ik dacht echt dat The House bonafide was..
Hopelijk komt het goed daar. Ik was ook van plan om bij The House te bestellen, maar dan in Gent, had al eens naar hun site geweest om te weten hoe het werkt, maar wel frappant deze ervaring. Een mens zou op zijn hoede moeten zijn, ik dacht echt dat The House bonafide was..
@Pinkpanther Het komt heus wel goed. Maar als je het op je heupen krijgt van het wachten, gewoon vragen dat ze het annuleren en terugstorten.
Dat vind ik wel beter bij GBA: je ziet niet alleen de prijs 'life', maar ook wat ze in voorraad hebben.
Bij de House beter eerst bellen en vragen wat ze snel kunnen leveren, dan pas bestellen?
Dat vind ik wel beter bij GBA: je ziet niet alleen de prijs 'life', maar ook wat ze in voorraad hebben.
Bij de House beter eerst bellen en vragen wat ze snel kunnen leveren, dan pas bestellen?
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Is verplicht, het geld moet binnen de 4 werkdagen op hun rekening staan.Maxwell35 schreef:@Pinkpanther, had je dan al een overschrijving gedaan?
-
Coike
Heb bij 'The House' altijd mijn bestelling op tijd ontvangen , maar dat is ondertussen al een tijdje geleden . Het is wel zo , dat ze niet snel iets laten weten . Je moet steeds zelf bellen .Heb ook al meerdere keren ondervonden dat ik de persoon in Brussel tijdens de werkuren niet te pakken kreeg en dat ik dan maar naar Gent belde .Dat is dan moeilijk om op het juiste moment een aankoop/verkoop te kunnen doen , eerst bellen en meteen een mail sturen , om de verkoop/aankoop te bevestigen .En liefst krijg je van hun ook een mail ter bevestiging .Dan kun je tenminste op je twee oortjes slapen.PinkPanther1970 schreef:Heb de laatste tijd veel zitten lezen over aankoop van goud en een tijdje geleden besloten de stap te nemen.
Op basis van wat hier vaak wordt aangeraden een eerste bestelling geplaatst bij The House.
22 mei: Ik wacht nog altijd en als je zelf niet belt of mailt, laten ze niets weten.
Is dit een grap of puur boerenbedrog?