Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen 2
Uhm.. een etf in fysiek goud zoals Xetra Gold misschien? Dan wordt het voor u bewaard in een kluis wat wel handig is.. thuis daarmee sleuren is ook zo'n gedoe hé.Maarten schreef:Fysiek goud kopen heeft zijn nadelen (waar bewaar je het bijvoorbeeld). Zijn mijnaandelen een volwaardig alternatief naar jullie mening?

- chrisnietof
- Newbie
ETF blijft een stuk papier, 750.000€ goud krijg je al in een plekje van 1dm3 groot
niks lastig aan, alleen gevaarlijk voor uw tenen als je het laat vallen.

Weet er iemand of de hieronder beschreven goudkoorts echt zo extreem is:
https://slimbeleggen.com/er-gaat-iets-g ... cebook.com
Uit deze grafiek zou blijken dat de verhouding papieren goud tegenover fysiek goud 500/1 is.
"Dit wil zeggen dat wanneer er 500 handelaars voor de deur van de Comex staan en hun futures willen omruilen voor echt, tastbaar goud … er 499 met lege handen naar huis moeten terugkeren."
Of is dit een overdreven reactie? Ik ging eerlijk gezegd nog wat wachten op een correctie, maar volgens die analyse komt die er niet echt gauw aan, integendeel..
https://slimbeleggen.com/er-gaat-iets-g ... cebook.com
Uit deze grafiek zou blijken dat de verhouding papieren goud tegenover fysiek goud 500/1 is.
"Dit wil zeggen dat wanneer er 500 handelaars voor de deur van de Comex staan en hun futures willen omruilen voor echt, tastbaar goud … er 499 met lege handen naar huis moeten terugkeren."
Of is dit een overdreven reactie? Ik ging eerlijk gezegd nog wat wachten op een correctie, maar volgens die analyse komt die er niet echt gauw aan, integendeel..
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dit is geen overdreven reactie.
Maar ik zou evenmin de kost willen geven aan diegenen die denken dat ze met minder dan 100K€/rekening/titularis safe zitten.
Het hangt dus af van uw 'geloof', iets wat de laatste tijd een populaire uitspraak is -ik weet het- 't is dus aan eenieder de taak om er van wakker te liggen of gewoon rustig verder te slapen.
Maar ik zou evenmin de kost willen geven aan diegenen die denken dat ze met minder dan 100K€/rekening/titularis safe zitten.
Het hangt dus af van uw 'geloof', iets wat de laatste tijd een populaire uitspraak is -ik weet het- 't is dus aan eenieder de taak om er van wakker te liggen of gewoon rustig verder te slapen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- chrisnietof
- Newbie
Dit is al vele malen ter sprake gekomen indd.
http://www.silverdoctors.com/gold/gold- ... king-5421/
Momenteel zit ik short papier (hedge), hou vast aan enkele mijntjes, die tonen zich voorlopig nog heel sterk.
Goud zou sterk moeten bouncen op de 1300.
Zilver blijft voorlopig hoog consolideren.
Als het speculatiever mag zijn, LON.HOC oppikken rond de 200, als goud terug vertrekt zit deze binnen de kortste keren aan 280
(de 38,2% fib van top 2011 en low 2015), heeft dan dus nog een heel lange weg te gaan.
http://www.silverdoctors.com/gold/gold- ... king-5421/
Momenteel zit ik short papier (hedge), hou vast aan enkele mijntjes, die tonen zich voorlopig nog heel sterk.
Goud zou sterk moeten bouncen op de 1300.
Zilver blijft voorlopig hoog consolideren.
Als het speculatiever mag zijn, LON.HOC oppikken rond de 200, als goud terug vertrekt zit deze binnen de kortste keren aan 280
(de 38,2% fib van top 2011 en low 2015), heeft dan dus nog een heel lange weg te gaan.
- chrisnietof
- Newbie
interessante site met technische analyse van goud
http://www.goldtrends.net/FreeBlog/4124875
http://www.goldtrends.net/FreeBlog/4124875
- chrisnietof
- Newbie
zilver lijkt de 19,6 te gaan testen
- chrisnietof
- Newbie
19,7 is het geworden, daling is vooral te weten aan sterke dollar, in euro is er eigenlijk niks afgegaan sinds de top van 11/7. Oogt zeker in euro nog steeds erg bullish.
Goud moet boven 1336 sluiten voor een hervatting v/d stierenmarkt.
Het klopt dat de handel in papieren goud vele malen die van fysiek goud overstijgt. Het is zelfs zo dat de goudprijs voor 100% bepaald wordt door de papieren handel in goudfutures, wanneer je fysiek goud koopt of verkoopt is dat dus aan dezelfde prijs van papieren goud. Het gros van de etf's die de goudkoers tracken hebben helemaal geen optie om fysiek te leveren, als je die verkoopt krijg je enkel geld terug aan de koers van het moment. Meer nog, die etf's hebben zelfs geen of sommige nauwelijks fysiek goud als onderpand, zij handelen uitsluitend in goudfutures, goudmijnaandelen, enz..., het klopt dus van geen kanten dat etf's door hun succes meer fysiek goud moeten aankopen (met uitzondering van de kleine fractie die wel fysiek als onderpand hebben). Door de hogere instroom, zoals we de laatste maanden gezien hebben, gaat wel de prijs van goudfutures omhoog, en daarmee ook de prijs van fysiek goud. Tegenovergesteld, bij een uitstroom zullen de futures in prijs zakken, bij een massale uitstroom kan goud zelfs crashen, dus ook de prijs van fysiek goud. De vraag is hoeveel vertrouwen heb je in de prijsvorming van goud, die geheel op de speculatieve handel in futures is gebaseerd.Maxwell35 schreef:
- chrisnietof
- Newbie
De ETF's met leveringsoptie zijn sinds enkele maanden niet meer te kopen bij een gewone broker. Mijn inziens wil men vermijden dat deze nog aangekocht kunnen worden om de fysieke vraag af te remmen. Mogelijk orders vanuit CB regionen.
Of hebben de beheerders geen zin in duur goud aan te kopen en het vervolgens goedkoop moeten dumpen wanneer de kudde giraal uitstapt.
- chrisnietof
- Newbie
Het is niet de kudde die goud koopt, die heeft namelijk niks dan schulden.
- chrisnietof
- Newbie
Is dus niet gebeurd.chrisnietof schreef:...
Nu wel 0,60% omhoog maar nog steeds 'maar' 1.334,50 USD
- chrisnietof
- Newbie
blijft gelden, het is de 1336 breken (daarnet getest) of de 1322 kraken, één van de twee opties is voor mij goed, zolang het maar beweegt