Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fysiek goud kopen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
714 berichten
  • Pagina 9 van 48
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • …
  • 48
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
Jeffer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jeffer
Verstuur privébericht

Re: Fysiek goud kopen

• Citeer

Bericht door Jeffer » 6 februari 2012, 08:30

Grotendeels akkoord met hierboven, buiten dat ik niet denk dat de globale rijkdom steeds deze ene pizza blijft. Globale rijkdom kan denk ik wel stijgen.

Momenteel is de globale wereldeconomie een groot theater: iedereen heeft mekaars schuld gekocht en we blijven spelen dat alles ok is, anders moet iedereen zijn verliezen slikken. Ondanks de EU crisis geloof ik dat we hier nog veel beter af zijn, zelfs belgie. Ergens gelezen dat de gemiddelde Belg 35000 euro publieke schuld heeft, maar ook rond de 50000 euro spaargeld. De gemiddelde Amerikaan: 660000 dollar schuld en 4000 dollar spaargeld... En wat met China (elke stad is een griekenland), Japan,...

Allemaal verhuizen naar Canada of Australie?

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 6 februari 2012, 10:36

@Spruitekop:
Zoals Jeffer zegt: er zijn veel meer pizza's te verdelen dan vroeger. Het is niet zo dat er één vaste absolute hoeveelheid welvaart is, die moet verdeeld worden. Het is onzin om de waarde van goud als constant te beschouwen en alle welvaart te herrekenen naar die hoeveelheid goud. Mochten er - bij wijze van denkoefening - aliens morgen alle goud op de wereld meenemen, zijn we dan plots allemaal straatarm? Goud is extreem schaars, maar in principe vertegenwoordigen alle schaarse middelen een 'waarde', dus ook andere grondstoffen, energie, goederen, kennis, ...

Waar ik wel in volg, is het feit dat het steeds moeilijker wordt om de waarde van het geld in te schatten, door tal van ontransparante constructies en systemen. Daardoor krijgen we van die correcties, soms met grote schokken.

Luc B.
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Luc B.
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Luc B. » 6 februari 2012, 10:54

Sinds goud in tabellen gevolgd wordt, zien we enorme dalingen en enorme stijgingen.... ik zie er ook geen trend in, kan er geen flow in vinden doch merk wel dat 30 jaar na aankoop het goud soms vertiendubbelt in waarde...
Op vandaag kun je 1 kg goud kopen voor 43.000 euro... dit kan binnen tien jaar 20.000 zijn of ook 60.000 euro....
Vergelijk het met aandelen of obligaties... aandelen kunnen zwaar zakken of tenietgaan of stijgen, obligaties idem....

Goud koop je volgens mij voor je kinderen (volgende generatie), het is geen zekerheid, doch niks is dit op vandaag... geen euro, geen dollar, geen aandeel , geen obligatie...

En over de hoeveelheid, terug om aan je kids te geven, spreek ik dan over max 0.5kg op prijs van vandaag, als je verder gaat of kunt gaan, koop je beter een stuk bouwgrond...(doch hier zitten we weer met jaarlijkse kosten, mogelijke bouwverplichting en mogelijke val van de immo prijzen....)

Dus, wat je ook doet... nooit goed.

Doe gewoon wat je anders zou doen... hou rekening met alles doch lig er niet wakker van... anders mag je beleggen in fysieke rohypnol... om te kunnen slapen..

Om eerlijk te zijn: sedert ik bewust bezig ben met beleggen, volgen intresten, beurs, edelmetalen enz. voel ik mij precies minder goed dan vroeger, toen wist ik dat ik s'anderendaags zeker brood en vlees kon kopen en was de druk minder.....

Zegt een 50 plusser......
Ps: goud is wel minder gekend voor fiscus of succesie rechten... er staat geen naam op en voorlopig geen btw.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 6 februari 2012, 13:43

Luc B. schreef:Sinds goud in tabellen gevolgd wordt, zien we enorme dalingen en enorme stijgingen.... ik zie er ook geen trend in, kan er geen flow in vinden...
Als het je een beter inzicht kan geven...
Goudprijs versus schulden VS/Schuldplafond

Om 'n idee te geven hoe groot de pizza is (of hoeveel pizza's dat we denken dat er zijn)...
Afbeelding

Jeffer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jeffer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jeffer » 7 februari 2012, 21:20

Zeer interessante grafiek (hoewel verouderd denk ik, US zit al aan 100% public debt).

Hoewel incompleet, daartegen staat bvb niet de spaarreserves, toch een belangrijk tegengewicht voor schuld.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 8 februari 2012, 01:59

Jeffer schreef:Zeer interessante grafiek (hoewel verouderd denk ik, US zit al aan 100% public debt).

Hoewel incompleet, daartegen staat bvb niet de spaarreserves, toch een belangrijk tegengewicht voor schuld.
Klopt Jeffer, heel opmerkzaam. Het is inderdaad 'n grafiek van november 2011. Het gaat snel hé? (US National Debt versus US Gross Domestic Product). De schulden in de VS zitten inderdaad nu al boven de 100%. Het gaat hem alleen maar om (fiat) geldcreatie en verhogingen van het schuldplafond. De boost die gegeven wordt aan de welvaart is gebaseerd op extra schuld.
Of... het fiat-geld wordt ondermijnd, het vertrouwen raakt zoek, de US$ als reservemunt wankelt. De winkel moet blijven draaien, zeker geen paniek zaaien, alles gaat goed, 'n verkiezingsjaar weet je wel.
Of je nu enorme spaarreserves gaat vinden in die landen (UK/VS) weet ik niet, en als die er zijn dan zitten die helemaal niet gelijkmatig verdeeld. Of het maw als tegengewicht kan gesteld worden? 22% van de Amerikanen leeft van voedselbonnen. De werkloosheidcijfers liggen ook rond die percentages... De vraag: wat ligt er tov de schuld aan de andere kant in de weegschaal?

kamau
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer kamau
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kamau » 8 februari 2012, 08:06

Of je nu enorme spaarreserves gaat vinden in die landen (UK/VS) weet ik niet, en als die er zijn dan zitten die helemaal niet gelijkmatig verdeeld. Of het maw als tegengewicht kan gesteld worden?
Hoeveel kg ofte beter ton goud behorende tot Fed USA is momenteel in voorraad ?
Is dat met de huidige dollarprijs per kg goud momenteel
a. voor 200 biljoen US dollar ?
b. voor 2.000 biljoen US dollar ?
c. voor 20.000 biljoen US dollar ?
keuze c is misschien overdreven .... ;D
waardebepaling dollar tov goud = zoals mes dat langs twee kanten snijdt ;)

Jeffer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jeffer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jeffer » 8 februari 2012, 10:19

Spruitekop schreef:
Jeffer schreef:Zeer interessante grafiek (hoewel verouderd denk ik, US zit al aan 100% public debt).

Klopt Jeffer, heel opmerkzaam. Het is inderdaad 'n grafiek van november 2011. Het gaat snel hé? (US National Debt versus US Gross Domestic Product). De schulden in de VS zitten inderdaad nu al boven de 100%. Het gaat hem alleen maar om (fiat) geldcreatie en verhogingen van het schuldplafond. De boost die gegeven wordt aan de welvaart is gebaseerd op extra schuld.
Of... het fiat-geld wordt ondermijnd, het vertrouwen raakt zoek, de US$ als reservemunt wankelt. De winkel moet blijven draaien, zeker geen paniek zaaien, alles gaat goed, 'n verkiezingsjaar weet je wel.
Of je nu enorme spaarreserves gaat vinden in die landen (UK/VS) weet ik niet, en als die er zijn dan zitten die helemaal niet gelijkmatig verdeeld. Of het maw als tegengewicht kan gesteld worden? 22% van de Amerikanen leeft van voedselbonnen. De werkloosheidcijfers liggen ook rond die percentages... De vraag: wat ligt er tov de schuld aan de andere kant in de weegschaal?
Holy cow, dat gaat snel! Ik heb ergens gelezen dat de gemiddelde Belg 35000 euro staatsschuld heeft, maar ook wel 50000 euro spaargeld. De gemiddelde Amerikaan heeft 660000 USD schuld en 4000 USD spaargeld. Maar Belgie betaalt 3.75% rente en de US 1,9%... begrijpe wie kan.

Het is maar te hopen dat er iets ligt... en dat de weegschaal niet volledig uit balans is.

Sanem2
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Sanem2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sanem2 » 8 februari 2012, 14:56

Jeffer schreef:Ik heb ergens gelezen dat de gemiddelde Belg 35000 euro staatsschuld heeft, maar ook wel 50000 euro spaargeld.
2 bedenkingen over die redenering:
- in het verleden is van die spaargelden ook effectief gebruik gemaakt, waarbij overheden hun burgers ertoe dwongen hun goud of geld in te ruilen tegen een minderwaarde. De overheid zijn problemen zijn dan wel opgelost, maar de burger heeft er voor mogen opdraaien.
- veel van de Belg zijn rijkdom zit tegenwoordig in de meerwaarde van zijn vastgoed*, maar we zijn één van de enige landen waar vastgoed nog niet serieus in waarde is gezakt. Als je dan effectief recessie krijgt blijft er van die meerwaarde op je huis niet veel over.
* http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... jker.dhtml

Over een toekomstige globale recessie:
Mijn "glazen bol" zegt dat die eind dit jaar begint, duurt tot ongeveer 2020, met een dieptepunt in 2014-2015.
Ik verwacht mij ook aan een aantal serieuze oorlogen, Israël tegen de Arabieren om te beginnen, later waarschijnlijk de VS/India/misschien Rusland tegen China.

Is Zilver een interessante aankoop? Behalve als legering voor een schuilkelder dan.
Ik begrijp dat je daar in België 21% op betaald. Is dat niet zonder BTW als je uit bvb Nederland laat leveren?

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 8 februari 2012, 15:02

kamau schreef:Hoeveel kg ofte beter ton goud behorende tot Fed USA is momenteel in voorraad ?
United States: Rank 1
Total gold reserve: 8,133.5 tonnes

even rekenen: 8.133.500 kg x 56.000$/kg = 45.5476.000.000 S
De vraag is: ligt het er wel, en als het er ligt: is het niet in leasing gegeven of als onderpand?
Als de goudstandaard er weer moest komen gaat:
- ofwel de goudprijs astronomisch hoog worden. (x 40 ? of misschien zelfs véél meer?)
- ofwel de dollar sterk moeten devalueren EN de goudprijs enorm stijgen. (x 10 ? of meer ?)

Of die goudstandaard er weer komt, daar twijfel ik sterk aan (gezien de 2 bovenstaande punten op dit moment onwaarschijnlijk zijn), een creatie van 'n eenheidsmunt (mandje van gedevalueerde wereldmunten met oa Renminbi, Yen, Pond, Dollar, Euro, ... gelinkt aan goud en zilver) lijkt mij waarschijnlijker. Met ander woorden 'n nieuwe SDR die niet alleen gebruikt wordt in de financiële wereld maar ook bij jan met de pet en in elkaar gebokst door 'n Bretton Woods 2.0.

Andi
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Andi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Andi » 9 februari 2012, 00:11

Die SDR is opnieuw 'geschikt' in januari 2011 , heb het er toen met Willem Middelkoop over gehad ivm met het feit dat de euro naar pariteit aan het gaan was met de USD .
De SDR wordt nu maar over 6 jaar opnieuw bekeken .

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 9 februari 2012, 01:15

Hmm, Middelkoop. Heb je het ook gehad over zijn visie op de toekomst?

Edit: Intussen gaat de Bank of England ook de drukpersen nog eens wat harder zetten... Terwijl ze al met 'n inflatie tussen de 4.2 en 5.2% zitten.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 9 februari 2012, 16:00

Sterke stijging van een van de boosters van de goudprijs: http://www.bbc.co.uk/news/business-16958764" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

Al Fonds
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Al Fonds
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Al Fonds » 9 februari 2012, 16:16

Spruitekop schreef: Terwijl ze al met 'n inflatie tussen de 4.2 en 5.2% zitten.
Inflatie is een wondermiddel om de schuldenberg te doen wegsmelten. Je moet geen harde maatregelen afkondigen zoals onze Elio ( of denk maar aan de Grieken ) en je voelt het zo niet direct.
Op termijn wordt iedereen armer ( ook de armen ... )

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 9 februari 2012, 16:32

Inflatie is een onzichtbare tax en een perverse beloning voor mensen met (te) veel schulden.
Leve de financiele repressie. :(
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

714 berichten
  • Pagina 9 van 48
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • …
  • 48
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy