Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
beleggerspaarder
- Full Member

Re: Fysiek zilver kopen
Spruitekop schreef:US Mint schort aankopen munten op, wegens onvoldoende voorraad.
Er is voortaan MINDER ZILVER OP AARDE DAN GOUD !.
En nu nadenken mensen !
Deze post gemeld. Geen probleem dat je pro-goud bent, ben ik ook, maar gewoon het constante reclame maken en wild om zich heen slaan in discussies begint me te ergeren. De goud en zilver threads zijn nu echt wel gekaapt door beleggerspaarder en er is weinig discussie meer mogelijkbeleggerspaarder schreef:
libertarian = jeffer = hollands bedrijfeen concurrent. Die luitjes van het noorden durven alles, zelfs openbaar racisme.
![]()
![]()
-
beleggerspaarder
- Full Member

1.Dus jij gaat akkoord met die racistische post van libertarian en en je meldt mijn post. Waow! Applaus!Jeffer schreef:
libertarian = jeffer = hollands bedrijfeen concurrent. Die luitjes van het noorden durven alles, zelfs openbaar racisme.
Deze post gemeld. Geen probleem dat je pro-goud bent, ben ik ook, maar gewoon het constante reclame maken en wild om zich heen slaan in discussies begint me te ergeren. De goud en zilver threads zijn nu echt wel gekaapt door beleggerspaarder en er is weinig discussie meer mogelijk
Hoe noem je zo'n gedrag?
2. Ik ben het met jou niet eens en je wijst me erop dat je gelijk hebt, dus nagel ik je mond dicht... proficiaat! Dat is ook een grandiose manier van doen.
Laatst gewijzigd door beleggerspaarder op 18 januari 2013, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Kom kom zilverkevertjes, geen ruzie maken. Ik vond de post over de allusie 'oost europeanen' er nog veel meer over (weet niet meer van wie) en inderdaad behoorlijk racistisch.
Iedereen moet maar kopen waar ie wil he en betalen wat ie wil.
-
beleggerspaarder
- Full Member

Tendentieus!reppiepeppie schreef:
Heeft niets te maken met de thread.
en IndiëSpruitekop schreef:Het is daarom ook dat ze in het embargo tegen Iran verboden hebben goud in te voeren, ze zitten met 'n hoge inflatie. Het is de bedoeling om hen écht arm te maken door hen de kans te ontnemen om in goud te investeren en hun kapitaal zien weg te vloeien door de inflatie.
Turkije helpt hen evenwel door hen (de overheid) toch goud te bezorgen. Ook China helpt Iran met hun "gold-for-oil"-programma.
over Iran gesproken kan ik Argo wel aanraden, steengoede film
zij het een fantastisch staaltje propaganda: de rol van de VS in het installeren van de Sha wordt in het begin kort erkend en ook tijdens de film af en toe aangeraakt, maar op het einde wandel je toch weg met sympathie voor die arme Amerikanen en de sympathieke mensen van de CIA, ligt het aan mij of heb ik iets gemist?
hartelijk dank daarvoor, extreem interessant materiaalSpruitekop schreef:Het was 'n artikel van Middelkoop (hoofdstuk 3 van War of gold).
ik heb nu gekocht, en raad iedereen die ik ken hetzelfde aan (voor wie wil luisteren)reppiepeppie schreef:tja, prijzen laag, begin vh jaar.
Maar toch...
alle zotheid (en sluikreclame) terzijde, dit is een adempauze (al ga ik liever voor goud, stabieler dan zilver)
maar die uitspraak evalueren we op 18/1/2014
- Frank de Rijken
- Newbie

- Contacteer:
Heeft er iemand ervaring hoe het in z'n werk gaat wanneer je op naam van een vennootschap fysieke zilverbaren aankoopt ? (In Belgie)
Je betaald dan 21%BTW meen ik,
Kan je die BTW terugvorderen bij verkoop van dat zilver ? Of hoe moet ik dat zien?
Op de meerwaarde betaal je dan een goeie 30% vennootschap-belastingen, maar kun je dan ook de verliezen van uw inkomsten aftrekken, als het zilver zou dalen in waarde ?
Of is de meerwaarde belastingvrij ?
Iemand zei me dat ik met mijn vennootschap best 10kg baren koop, ipv mijn vennootschaps-spaargeld op een boekje te laten staan. Maar met die vragen worstel ik nog, en mijn boekhouder heeft er ook geen ervaring mee.
Iemand ??
Kan je die BTW terugvorderen bij verkoop van dat zilver ? Of hoe moet ik dat zien?
Op de meerwaarde betaal je dan een goeie 30% vennootschap-belastingen, maar kun je dan ook de verliezen van uw inkomsten aftrekken, als het zilver zou dalen in waarde ?
Iemand zei me dat ik met mijn vennootschap best 10kg baren koop, ipv mijn vennootschaps-spaargeld op een boekje te laten staan. Maar met die vragen worstel ik nog, en mijn boekhouder heeft er ook geen ervaring mee.
Iemand ??
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Mij lijkt t dan zoals alle goederen die je op een zaak koopt en verkoopt. Dus btw betalen en aftrekken, zilver in de stock steken en bij verkoop btw rekenen en belasting op meerwaarde. Met verlies verkopen... Tja niet zeker, opnieuw zoals met alle andere goederen zeker? Als dat mag met verlies verkopen, waarom niet? Je moet t als een gewoon industrieel goed bekijken he.(zie ook de btw).
De clue is dat t in je voorraad gaat als je t niet verkoopt en er dus de waarde op 31/12 moet aan toekennen als t niet verkocht is.
En stock is winst he.
Zilverbaren, das zoals koper, tandenborstels of maandverbanden: een gewoon goed dus.
De clue is dat t in je voorraad gaat als je t niet verkoopt en er dus de waarde op 31/12 moet aan toekennen als t niet verkocht is.
En stock is winst he.
Zilverbaren, das zoals koper, tandenborstels of maandverbanden: een gewoon goed dus.
-
beleggerspaarder
- Full Member

Frank de Rijken schreef:Heeft er iemand ervaring hoe het in z'n werk gaat wanneer je op naam van een vennootschap fysieke zilverbaren aankoopt ? (In Belgie)
Iemand ??
1.Wat een tijdverlies die baren.
1 kilo of 10 kilo munten zijn goedkoper+geen btw+geen probleem voor valse+geen probleem bij verkoop+veel gemakkelijker te verkopen.
2.zilveren munten kopen; in boekje schrijven; over een paar jaar: aankoopprijs is onnozel laag; 2 oplossingen: verwijnt ( rubriek verloren/verlies) of verkopen aan jezelf.
EN vooral dan geen rekening houden met het bericht hiervoor! Want dan is het helemaal FOUT ! Zilveren munten zijn GEEN waren als andere. (baren wel!)
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ja wat zeg ik dan? Hij begint over baren, dus antwoord ik over die baren.
En munten op de firma kopen, tja, eigenlijk idem he, zeker als je ze in D zou kopen (7% Mwst).
En munten op de firma kopen, tja, eigenlijk idem he, zeker als je ze in D zou kopen (7% Mwst).
-
beleggerspaarder
- Full Member

1. Als je goed leest is de vraag niet specifiek over baren.reppiepeppie schreef:Ja wat zeg ik dan? Hij begint over baren, dus antwoord ik over die baren.
2. Geen BTW in België. Dus niet idem !
-
beleggerspaarder
- Full Member

Ze zitten ook op Ebay:Libertarian schreef:Gegroet,
Ik heb op mijn gemak heel die thread hier eens doorlopen en ben eens op de site van gold-silver.be gaan kijken en die hebben inderdaad wel interessante prijzen.
http://www.befr.ebay.be/sch/belgiumgold ... 4340.l2562" onclick="window.open(this.href);return false;
En alvorens je op Ebay kan verkopen, moet je wel eerst bewijzen dat je een blanke bent...
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ambetant he, die ebay kosten. Hoeveel is het nu al? 8% commissie op verkoopprijs voor particulieren? 6,5% voor zakelijke? En dan nog alle andere kosten.
Geen wonder dat ze zo goed boeren
http://seekingalpha.com/article/1121301 ... urce=yahoo" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen wonder dat ze zo goed boeren
http://seekingalpha.com/article/1121301 ... urce=yahoo" onclick="window.open(this.href);return false;
-
anonymous6
Als ik naar de zilverprijs kijk, frons ik toch meermaals m'n wenkbrauwen.
Van 4$ per ounce in 2003 naar 20$ in 2007 naar 10$ in 2008 naar 50$ in 2010 naar 26$ in 2011 en nu al van begin 2012 rond de 32-33$.
Op zich mooie kansen op meerwaarde, maar je zit nog met de btw.
We kunnen terug richting 50$, maar evengoed kan het terug richting 4$.
Van 4$ per ounce in 2003 naar 20$ in 2007 naar 10$ in 2008 naar 50$ in 2010 naar 26$ in 2011 en nu al van begin 2012 rond de 32-33$.
Op zich mooie kansen op meerwaarde, maar je zit nog met de btw.
We kunnen terug richting 50$, maar evengoed kan het terug richting 4$.
Hallo, ik ben hier nieuw... t heeft me wel de ganse middag gekost om alle "posts" te lezen en ben er ontzettend wijzer op geworden, waarvoor dank aan iedereen!
Had bijna zilveren baren gekocht:-)
Heb vandaag dus voor t eerst in mijn leven goud gekocht omdat mijn kleine teen toch zei dat als ik dat niet zou doen ik er ooit spijt van zou krijgen. Of ik nu op een bodem zit of niet weet ik niet, maar heb wel het gevoel dat ik voor dat bedrag beschermd ben, tegen inflatie... Als t daalt zal ik ws nog kopen, als t stijgt.... ook ;-)
Zilver vind ik lastiger, hoor verhalen die alle kanten opgaan en dat t risico wel groter zou zijn...
Maar toch ben ik van plan ook zilver te gaan kopen ...
Zo ongeveer na 3/4 van de posts dacht ik dat ik in D moest zijn en toen kwam er een B site op t scherm hier... door sommige hoog geprezen door anderen afgebroken...
Maar k denk dat ik zoals een paar mensen gedaan heb eens kleine bestelling ga plaatsen en zien wat er gebeurd.
In elk geval aan iedereen alvast bedankt voor de bijdrages en nuttige informatie!
Had bijna zilveren baren gekocht:-)
Heb vandaag dus voor t eerst in mijn leven goud gekocht omdat mijn kleine teen toch zei dat als ik dat niet zou doen ik er ooit spijt van zou krijgen. Of ik nu op een bodem zit of niet weet ik niet, maar heb wel het gevoel dat ik voor dat bedrag beschermd ben, tegen inflatie... Als t daalt zal ik ws nog kopen, als t stijgt.... ook ;-)
Zilver vind ik lastiger, hoor verhalen die alle kanten opgaan en dat t risico wel groter zou zijn...
Maar toch ben ik van plan ook zilver te gaan kopen ...
Zo ongeveer na 3/4 van de posts dacht ik dat ik in D moest zijn en toen kwam er een B site op t scherm hier... door sommige hoog geprezen door anderen afgebroken...
Maar k denk dat ik zoals een paar mensen gedaan heb eens kleine bestelling ga plaatsen en zien wat er gebeurd.
In elk geval aan iedereen alvast bedankt voor de bijdrages en nuttige informatie!