Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
beleggerspaarder
- Full Member

Re: Fysiek zilver kopen
Ik zie geen armoede in mijn straat dus is er nergens armoede in de wereld. Geweldig! Grandioos!djtw schreef:Ik dubbelcheck altijd mezelf. Net nog eens gebeld, en na het menuutje te hebben doorlopen een medewerkster aan de lijn gekregen. Ik mag direct in m'n auto springen en naar daar rijden, en ik kan 50 zilveren Maple Leafs ophalen, no problem.
Zo schaars zijn die dingen dus niet.
Je ervaring met 50 muntjes is meer waard dan die 6 MILJOEN verkocht in 2 weken.
Kunnen we hier een beetje serieus zijn???
Laatst gewijzigd door beleggerspaarder op 30 januari 2013, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
beleggerspaarder
- Full Member

NOOIT HEBBEN DE US MINT en DE CANADIAN MINT ZOVEEL ZILVEREN MUNTEN VERKOCHT !
N O O I T !
En de prijs van papier zilver gaat omlaag
denk eens na
en reageer ! 
N O O I T !
En de prijs van papier zilver gaat omlaag
Laatst gewijzigd door beleggerspaarder op 30 januari 2013, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Volgens mij zit het probleem hem -nog- niet dat alle handelaars zonder zilvermunten zitten maar wel dat ze hun niet meer kunnen bevoorraden bij de muntslagerijen (wegens OP=OP) en het aanbod kan de vraag niet aan. Geen probleem in eerste instantie, dan gebruik je hier-en-daar nog wat voorraden op die je links-en-rechts nog wat op de kop kan tikken als munthuis, maar als ook die bronnen opgebruikt zijn (=NU) kan je op héél korte termijn verwachten dat ook de winkels door hun voorraad gaan zitten.
Want net als in het vorige decennium is de jaarlijkse vraag naar zilver groter dan het aanbod, dit laatste geldt ook voor goud.
Want net als in het vorige decennium is de jaarlijkse vraag naar zilver groter dan het aanbod, dit laatste geldt ook voor goud.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
beleggerspaarder
- Full Member

Centrale banken bezitten enorm veel goud.
Centrale banken bezitten GEEN zilver !
Op de aarde is er vandaag misschien minder zilver dan goud...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik denk dat ze bijna evenveel goud bezitten dan zilver, en de kloof wordt IMO met de dag kleiner.beleggerspaarder schreef:Centrale banken bezitten enorm veel goud.
"Op papier" bezitten ze inderdaad veel goud.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Tja die munters moeten natuurlijk hun zilver op tijd inkopen. Als wij als zotten gaan kopen, komen ze snel te kort.
Nu er tekorten (lijken te) zijn, kopen mensen extra graag. Hype.
Dit fenomeen in minder vreemd dan als Eric Sprott (fund) futures koopt voor zilver, en dan netjes volgens de regels 100 miljoen ounce wenst af te nemen. Netjes aanbetalen en dan volledige bedrag als het zover is. Wat doet COMEX (met hun gigantische kluizen stampesvol zilver van decennia veilen)? Die laten hem een paar maanden wachten op zijn zilver. En als ze hem uitleveren, doen ze dat met hagelnieuwe baren, vers van de refineerders. Waarom niet die decennia oude baren achter in de kluis, als er een klant wacht op levering? Leg mij het maar uit.
Kwam dat zilver wel echt uit de grond voor die nieuwe baren, of was er iets voor omgesmolten?
Het lijkt nu veel, die Eagle vverkopen. Maar stel je eens voor hoeveel zilver mensen OP STRAAT in hun portemonnee hadden een eeuw geleden? 5 Bfr was al 22.5 gram zuiver zilver. Zelfde voor 5 Lire, 5 FFR, etc. Geen heel gek bedrag om op zak of in huis te hebben. Eagles worden veel verkocht in de VS, maar ook geëxporteerd. 7 miljoen in een maand is dan niet héél gek. Alleen, het is nooit eerder voorgekomen, terwijl er ook de laatste jaren best alternatieven voorhanden waren.
Interessant bij Eagles : die moeten wettelijk gezien uit Amerikaans zilver komen. En daar zijn al zo veel mijnen gesloten (uitgepierd)...
Nu er tekorten (lijken te) zijn, kopen mensen extra graag. Hype.
Dit fenomeen in minder vreemd dan als Eric Sprott (fund) futures koopt voor zilver, en dan netjes volgens de regels 100 miljoen ounce wenst af te nemen. Netjes aanbetalen en dan volledige bedrag als het zover is. Wat doet COMEX (met hun gigantische kluizen stampesvol zilver van decennia veilen)? Die laten hem een paar maanden wachten op zijn zilver. En als ze hem uitleveren, doen ze dat met hagelnieuwe baren, vers van de refineerders. Waarom niet die decennia oude baren achter in de kluis, als er een klant wacht op levering? Leg mij het maar uit.
Kwam dat zilver wel echt uit de grond voor die nieuwe baren, of was er iets voor omgesmolten?
Het lijkt nu veel, die Eagle vverkopen. Maar stel je eens voor hoeveel zilver mensen OP STRAAT in hun portemonnee hadden een eeuw geleden? 5 Bfr was al 22.5 gram zuiver zilver. Zelfde voor 5 Lire, 5 FFR, etc. Geen heel gek bedrag om op zak of in huis te hebben. Eagles worden veel verkocht in de VS, maar ook geëxporteerd. 7 miljoen in een maand is dan niet héél gek. Alleen, het is nooit eerder voorgekomen, terwijl er ook de laatste jaren best alternatieven voorhanden waren.
Interessant bij Eagles : die moeten wettelijk gezien uit Amerikaans zilver komen. En daar zijn al zo veel mijnen gesloten (uitgepierd)...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ze zitten met hun EM écht op het tandvlees zoals we in België zeggen in de volksmond (ze krijgen het moeilijk met de vraag) en over hun voorraden kan je je héél wat vragen stellen of die d'er wel zijn.Skater76 schreef:Wat doet COMEX (met hun gigantische kluizen stampesvol zilver van decennia veilen)? Die laten hem een paar maanden wachten op zijn zilver. En als ze hem uitleveren, doen ze dat met hagelnieuwe baren, vers van de refineerders. Waarom niet die decennia oude baren achter in de kluis, als er een klant wacht op levering? Leg mij het maar uit.
Een eeuw geleden liepen de mensen op de straat niet rond met 5 BFr, het ging hem over "stuivers", centen... GEEN franken. In de munten zat 'n gaatje in het midden zodat je ze aan een touwtje kon samenbinden.Skater76 schreef:Maar stel je eens voor hoeveel zilver mensen OP STRAAT in hun portemonnee hadden een eeuw geleden? 5 Bfr was al 22.5 gram zuiver zilver.
-
beleggerspaarder
- Full Member

Wie nu niet inkoopt , zal nooit meer kopen en zal er levenslang spijt van hebben.
Klinkt bijna als een dreigement ...
Of is het eerder om steun te krijgen en jezelf te overtuigen
Ik heb geen uitgesproken mening over edelmetalen, zeker niet over het beleggingspotentieel. Wat mij wel opvalt is dat de argumentatie vaak heel passioneel is, op het fanatieke af. Vaak hangt er ook een geurtje aan van 'een-grote-complot-theorie'. Elk tegenargument wordt al op voorhand afgeschoten, en daar hou ik niet van. ALLES heeft zijn voor- en nadelen.
Vooraleer er mensen zijn die alles in edelmetalen willen investeren, wil ik nog volgende goede raad geven:
Je moet niet alles geloven wat je leest, maar even goed moet je niet alles lezen wat je geloofd!
Of is het eerder om steun te krijgen en jezelf te overtuigen
Ik heb geen uitgesproken mening over edelmetalen, zeker niet over het beleggingspotentieel. Wat mij wel opvalt is dat de argumentatie vaak heel passioneel is, op het fanatieke af. Vaak hangt er ook een geurtje aan van 'een-grote-complot-theorie'. Elk tegenargument wordt al op voorhand afgeschoten, en daar hou ik niet van. ALLES heeft zijn voor- en nadelen.
Vooraleer er mensen zijn die alles in edelmetalen willen investeren, wil ik nog volgende goede raad geven:
Je moet niet alles geloven wat je leest, maar even goed moet je niet alles lezen wat je geloofd!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Moet je dan in 'n schuldencrisis blijven investeren in schuld omdat iedereen het doet?
Want geld is schuld en schuld is geld en geld wordt enkel gecreëerd uit schuld.
Er zijn 'n paar die zeggen: jongens, we lopen verkeerd. Maar als Jef, Pol, Dirk en Kamiel blijven verder lopen in hetzelfde doodlopende straatje, dan volgen we hen. Als dan blijkt dat ze zien dat het verkeerd loopt, dan loop je gewoon verder en duw je op die manier Jef, Pol, Dirk en Kamiel over de rand. Tot Fred, Jaak en Antoine -die achter jou aan lopen- op hun beurt jou in het ravijn lopen, gewoon door het feit dat zij d'er nog niet van overtuigd zijn dat ze verkeerd zitten.
Want geld is schuld en schuld is geld en geld wordt enkel gecreëerd uit schuld.
Er zijn 'n paar die zeggen: jongens, we lopen verkeerd. Maar als Jef, Pol, Dirk en Kamiel blijven verder lopen in hetzelfde doodlopende straatje, dan volgen we hen. Als dan blijkt dat ze zien dat het verkeerd loopt, dan loop je gewoon verder en duw je op die manier Jef, Pol, Dirk en Kamiel over de rand. Tot Fred, Jaak en Antoine -die achter jou aan lopen- op hun beurt jou in het ravijn lopen, gewoon door het feit dat zij d'er nog niet van overtuigd zijn dat ze verkeerd zitten.
Absoluut waar en ik denk er ook zo over! En trouwens, je moet gek zijn om alle eieren in één mandje te leggen... de soms overfanatieke berichten maken me eerder wantrouwig ..Zwiertje schreef:Klinkt bijna als een dreigement ...
Of is het eerder om steun te krijgen en jezelf te overtuigen![]()
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Doen jullie (diegene die voor de volle 100% op fiatgeld vertrouwen) anders wel. Diegene die niet investeren in EM hebben het volle vertrouwen in het huidige financiële systeem waarbij elke centrale en particuliere bank (fractional reserve banking) geld kan creëren uit het niets en zien EM als een belegging. Jullie hebben het volle vertrouwen in de financiële instellingen en de politici en gaan er vanuit dat er wel steeds 'n vangnet zal zijn mochten er rampen gebeuren. Wel, ik zal je zeggen, dat vangnet is er niet. Politici zorgen er enkel voor dat hen (en de "hunnen": ACV,ACW,ARCO,...) niets overkomt. En nationaliseringen worden door de belastingbetaler betaald, maak jezelf dus niets wijs: je betaalt voor jezelf.patjqm schreef:En trouwens, je moet gek zijn om alle eieren in één mandje te leggen... de soms overfanatieke berichten maken me eerder wantrouwig ..
Waar ergens wordt gezegd dat je 100% in EM moet zitten? Je moet evenwel 'n reddingsboot hebben als je wil gaan varen in open zee, zonder is dom, het moeten er ook niet te weinig zijn (Titanic -1912) maar niemand zegt dat je de oceaan moet overvaren IN 'n reddingsboot.
Volgens beleggingsadviseurs zou je steeds 10% van je portefeuille in EM moeten hebben, en zelfs in crisistijden zou moeten verhogen naar 20%.
Klinkt dat gek? Hoe sommigen hier willen beleggen in risicovolle producten om 'n percentje meer intrest doet m'n haar op m'n armen omhoog komen.
Het kopen van zilver begint bij mij ook al stilletjesaan een eventuele overweging te worden.
Maar... kan iemand van al de kenners, die dit topic regelmatig frequenteren en/of teisteren mij eens ondubbelzinnig en niet gebaat door eigen gewin (muntenverkopers bvb) eens netjes uitleggen waarom ik eerder zou moeten investeren in muntstukken dan in zilverplaatjes/baren
Graag een duidelijk onderbouwde redenering aub...
Maar... kan iemand van al de kenners, die dit topic regelmatig frequenteren en/of teisteren mij eens ondubbelzinnig en niet gebaat door eigen gewin (muntenverkopers bvb) eens netjes uitleggen waarom ik eerder zou moeten investeren in muntstukken dan in zilverplaatjes/baren
Graag een duidelijk onderbouwde redenering aub...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
De BTW.
Een kilo munten kost mij 15% minder dan een kilo baar.
Een kilo munten kost mij 15% minder dan een kilo baar.
-
beleggerspaarder
- Full Member

Goud 10% per jaar laatste tien jaar ! ! ! Zilver meer.Zwiertje schreef:Klinkt bijna als een dreigement ...
Of is het eerder om steun te krijgen en jezelf te overtuigen![]()
Wat een belachelijke post !!! Weer iemand die niets afweet van de algemene situatie.
En er zijn nog een hoop redenen maar één belangrijke ...