Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fysiek zilver kopen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1115 berichten
  • Pagina 38 van 75
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • …
  • 75
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
Sanem2
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Sanem2
Verstuur privébericht

Re: Fysiek zilver kopen

• Citeer

Bericht door Sanem2 » 2 februari 2013, 11:45

Zwiertje schreef:Ik heb geen uitgesproken mening over edelmetalen, zeker niet over het beleggingspotentieel. Wat mij wel opvalt is dat de argumentatie vaak heel passioneel is, op het fanatieke af. Vaak hangt er ook een geurtje aan van 'een-grote-complot-theorie'. Elk tegenargument wordt al op voorhand afgeschoten, en daar hou ik niet van. ALLES heeft zijn voor- en nadelen.
dat is nu vooral beleggerspaarder, btw als je iemand aan je "vijanden lijst" toevoegt zie je die persoon zijn berichten niet meer
ik zie het niet zozeer als goed en slechte investeringen, meer als goede en slechte timing ;)

en als je naar de huidige tijden kijkt:
- de wereldeconomie is aan het afremmen, ze houden het recht met veel lucht (geldpers) en rook (media), maar de realiteit is dat ons luchtkasteel een lek heeft geslagen en je dat niet meer gedicht krijgt
- Dexia heeft een balans van 900 miljard. moesten we opnieuw een crash krijgen als in 2008, en die kans is reëel, dan wil ik wel eens zien wat voor konijn ze daar uit hun hoed toveren
- in de VS is het niet veel beter, daar is de overheid aansprakelijk voor absurde bedragen in hypothecaire en studentenleningen, met de economie die aan het afremmen is zit het er vrij dik in dat die leningen massaal niet gaan worden terugbetaald wat tot rampscenario's gaat lijden, net als in 2007
- de geldhoeveelheid in de wereld is zowat maal 3 gegaan sinds 2008, en toch zakt onze welvaart zienderogen (minder loon, langer werken, minder dopgeld, massale ontslagen, hoge inflatie...). dan moet je je toch afvragen waar in godsnaam al dat geld naartoe is? (tip: het zit niet in uw zakken ;))
- goud stijgt al 10 jaar in prijs, en ook al heb je pieken en dalen, op een termijn van 2 jaar is de prijs altijd hoger geweest (en als die regel aanhoudt zitten we tegen augustus aan 1900 dollar/ounce, al mik ik meer op juni)
- China koopt massaal en in het geheim goud op, en Duitsland wil zijn goudreserves terughalen. als de 2de en 4de grootste economieën zoveel belang aan waardeloze juwelen beginnen te hechten zou dat wel eens een hint kunnen zijn

er zijn altijd nadelen aan iets kopen, bij edelmetalen gaat het hem om kwaliteit, veilige opslag, prijsvolatiliteit, overheidsinbeslagname ... en ik weet niet hoeveel het nog zal stijgen (als het nog stijgt) of hoe lang, maar ik weet wel dat het zowat de enige vorm van geld is die "ze" niet massaal kunnen bijprinten, en schaarste is uiteindelijk de basis van waarde
als je gelooft dat ze deze rampsituatie nog kunnen rechttrekken dan by all means, maar ik kan rekenen en geloof niet teveel van wat die politiekers en hun monetaire baasjes ons proberen wijsmaken, en dan zijn de feiten wel duidelijk, los van alle passionele, emotionele argumenten (en verkoopspraatjes)

beleggerspaarder
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door beleggerspaarder » 2 februari 2013, 12:59

"Elk tegenargument wordt al op voorhand afgeschoten..."
Heb je ergens een degelijk tegenargument gelezen?
Argumenten als "zilver is niet mooi", of "ik geef liever aan de breiende vrouwen fons", noem je dat argumenten?
Nooit is dat zweerje met één enkel argument komen postenen toch begint zijn post met "Ik heb geen uitgesproken mening ..." ... wel, zwijg dan. Zo'n post is nutteloos! punt.

We zijn hier een paar die regelmatig argumenten posten.
Kom met een degelijk tegenargument. We zijn nieuwsgierig.

vlo
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door vlo » 2 februari 2013, 13:37

Beleggerspaarder,

wat ik echt niet snap, is waarom je toch zo'n belang hecht aan het wettig betaalmiddel zijn van je favoriete zilvermunten...
Laten we eens jouw redenering volgen van hyperinflatie, bvb binnen 3 jaar 1 brood kost 1000 Can $; daar sta ik dan met mijn Maple Leaf, faciale waarde 5 Can $ ... het is mij allemaal niet duidelijk ???
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...

beleggerspaarder
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door beleggerspaarder » 2 februari 2013, 14:19

vlo schreef:Beleggerspaarder,

wat ik echt niet snap, is waarom je toch zo'n belang hecht aan het wettig betaalmiddel zijn van je favoriete zilvermunten...
Laten we eens jouw redenering volgen van hyperinflatie, bvb binnen 3 jaar 1 brood kost 1000 Can $; daar sta ik dan met mijn Maple Leaf, faciale waarde 5 Can $ ... het is mij allemaal niet duidelijk ???
Legal tender heeft niets te maken met de waarde die op de munt staat.
Is dat duidelijk?

In de US betaal je al op zekere plaatsen een volledige maal met een zilveren $1 UsEagle.

beleggerspaarder
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door beleggerspaarder » 2 februari 2013, 14:20

Yaris schreef:@beleggerspaarder: dit draadje is er niet enkel voor de zilverfanaten. Iedereen mag hier zijn mening posten, ook wie niet gek is op zilver of zich er vragen bij stelt.
OK, maar hier meningen posten over de WWF en of we de Pandas moeten redden ofwel niet, is weinig respect hebben voor deze draad en het forum .... ;D

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 2 februari 2013, 15:47

De legal tender heeft o.a. te maken met het feit dat men het bezit niet kan bestraffen door dat het 'n betaalmiddel is, welke nominale waarde er ook op de munt staat. Je kan niemand verbieden geld op zak te hebben, dus vrij transport. Je kan het zomaar niet confisceren als het op een correcte legale manier is verworven. (niet uit criminele activiteiten)

Het feit dat de Panda duurder is komt door het feit - dat naast de waarde van zilver- de verzamelwaarde hoger is (*). De oplage van de geslagen munten is een pak lager (of althans van een aantal "slagjaren"), tal van verzamelaars willen munten hebben met alle afbeeldingen op en dan liefst nog van elk jaar één. Daarom ook dat er nu munten circuleren met kleurtjes op het zilver, soms zelfs met versieringen in goud. Dit heeft enkel maar tot doel om de verzamelaar geld uit z'n zakken te jagen. Terloops: waarom is het nodig dat de Belgische post voor elke waarde duizenden verschillende postzegels laat maken: voor de verzamelaars, de postzegel wordt aan de waarde verkocht zonder dat ze d'er ooit 'n dienst (verzending) gaan moeten voor presteren.
China en tal van andere landen houden zich er dan ook aan voor elk jaartje een ander dier op te plaatsen (mogelijk het corresponderende dier van de dierenriem in dat jaar, ... zou ik eens moeten opzoeken) Reden: extra verzamelwaarde geeft meer verkoop en alzo lagere productiekosten.

(*) : Merk op de waarde van de double eagle uit slagjaar 1933 die vorig jaar verkocht werd, een van de enkele die niet hersmolten werden er zijn, er maar enkele op de markt van dat jaar.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 2 februari 2013, 15:53

beleggerspaarder schreef:
vlo schreef:Beleggerspaarder,

Legal tender heeft niets te maken met de waarde die op de munt staat.
Is dat duidelijk?

In de US betaal je al op zekere plaatsen een volledige maal met een zilveren $1 UsEagle.
Daar zeg je al zoiets: op sommige plaatsen.
Ik kan me inbeelden dat de bakker om de hoek daar allemaal weinig kaas van gegeten heeft, en dat gewoon beschouwt als een munt van 1$. Begin dan maar met handen en voeten het verschil uit te leggen.
Zeker mocht je daar ooit in BE mee willen betalen. "MAar mijnheer, dat is één dollar. Ik aanvaard geen dollars, en daarbij, dat is véél te weinig". Waarop je kan beginnen uitleggen dat het feitelijk één ons zilver is, met een waarde die veel hoger ligt.
Laatst gewijzigd door anonymous6 op 2 februari 2013, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

beleggerspaarder
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door beleggerspaarder » 2 februari 2013, 15:53

SPRUITEKOP ! +1
Jij verdient die 6 sterren.

beleggerspaarder
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door beleggerspaarder » 2 februari 2013, 15:55

djtw schreef:
beleggerspaarder schreef:
Daar zeg je al zoiets: op sommige plaatsen.
Ik kan me inbeelden dat de bakker om de hoek daar allemaal weinig kaas van gegeten heeft, en dat gewoon beschouwt als een munt van 1$. Begin dan maar met handen en voeten het verschil uit te leggen.

Elf staten uit de VS aanvaarden de US EAGLE als wettig betaalmiddel.
Zwitserland beschouwt goud als betaalmiddel en geeft er rente op.
7 miljoen US silver eagle verkocht in 2 weken tijd.

Who cares for your baker?

beleggerspaarder
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door beleggerspaarder » 2 februari 2013, 16:04

Yaris schreef:I care if I'm hungry.
Without gold and silver, you take great risks of enduring hunger very soon.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 2 februari 2013, 16:08

djtw schreef:Ik kan me inbeelden dat de bakker om de hoek daar allemaal weinig kaas van gegeten heeft, en dat gewoon beschouwt als een munt van 1$. Begin dan maar met handen en voeten het verschil uit te leggen.
Zeker mocht je daar ooit in BE mee willen betalen. "MAar mijnheer, dat is één dollar. Ik aanvaard geen dollars, en daarbij, dat is véél te weinig". Waarop je kan beginnen uitleggen dat het feitelijk één ons zilver is, met een waarde die veel hoger ligt.
Geloof me, hij zal ze wel aanvaarden als hij geen bloem geleverd krijgt voor bankbiljetten. In eerste instantie moet je het aanhouden van edelmetalen zien als waarde-opslag, niet zozeer als betaalmiddel. Tenzij je een afspraak maakt met de bakker dat je voor één zilvermunt gedurende X-aantal maanden één brood per dag geleverd gaat krijgen.
Maw je muntje inruilen voor X-aantal waardebonnen: "goed voor één brood".
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 2 februari 2013, 16:09

Yaris schreef:I care if I'm hungry.
Net zoals Michel Wuyts zegt: "Als je aan eten denkt als je honger krijgt, dan ben je hopeloos te laat".

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 2 februari 2013, 16:14

Spruitekop schreef: Geloof me, hij zal ze wel aanvaarden als hij geen bloem geleverd krijgt voor bankbiljetten.
En hoe weet de brave man dat het zilver is?
Gelijk de spreuk zegt: "All that glitters ain't gold".
Denk niet dat veel mensen erin slagen (wit)goud en zilver te onderscheiden van goedkopere zaken.
Met biljetten is het "simpel" hou ze onder zo'n lampke.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 2 februari 2013, 16:21

Ik heb je daarnet 'n voorbeeld gegeven hoe je d'er wel kan van eten. ;)
Trouwens al eens de voedingswaarde van 'n biljet van 5€ opgezocht. ???

beleggerspaarder
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door beleggerspaarder » 2 februari 2013, 16:36

djtw schreef:
Spruitekop schreef: Geloof me, hij zal ze wel aanvaarden als hij geen bloem geleverd krijgt voor bankbiljetten.
En hoe weet de brave man dat het zilver is?
Gelijk de spreuk zegt: "All that glitters ain't gold".
Denk niet dat veel mensen erin slagen (wit)goud en zilver te onderscheiden van goedkopere zaken.
Met biljetten is het "simpel" hou ze onder zo'n lampke.

Die biljetten zijn binnenkort niets meer waard! Al een biljet gezien van 100.000.000.000.000 dollar?
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... BQ&dur=381" onclick="window.open(this.href);return false;

En geloof me, binnenkort weet iedereen wat zilver en goud waard zijn. Dat dit eigenlijk het enige echte geld is. De rest will go up in smoke.

Waarde van 1 mark goud in 1 mark papier: van 1914 tot 1923 !!

1 juillet 1914
10 janvier 1920
100 3 juillet 1922
1 000 21 octobre 1922
10 000 31 janvier 1923
100 000 26 juillet 1923
1 000 000 8 août 1923
10 000 000 7 septembre 1923
100 000 000 3 octobre 1923
1 000 000 000 11 octobre 1923
10 000 000 000 22 octobre 1923
100 000 000 000 3 novembre 1923
1 000 000 000 000 20 novembre 1923

(Ik vertaal voor Yaris: waarde van 1 mark goud in chocolade munten.)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1115 berichten
  • Pagina 38 van 75
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • …
  • 75
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy