Gaat de nieuwe regering de RV ...
TIP
Re: Gaat de nieuwe regering de RV ...
Gaat er OOIT nog een nieuwe regering komen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Opname van de vergrijzing en onderhoud van het pensioenstelsel vereisen elk jaar grotere bedragen. Als men die bedragen nergens anders kan vinden dan probeert men bij...
maar zeker het geld niet bij het grootkapitaal halen , dat zijn al toch zo een sukkelaars en als men in die in zakken zitten, dan vertrekken die naar Abu Dabi of zo ( of Thailand )
Ik denk eerder dat een variatie op de effectentaks zal komen. Want ja, de banken hebben die software nu toch al..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Gelet op hoe eenvoudig RV te ontwijken valt (o.a. door kapitaliserende producten) lijkt het me bijzonder dom om de RV nog eens te verhogen. Een verhoging zou waarschijnlijk niets opbrengen en ondertussen een grote verontwaardiging veroorzaken onder beleggend Vlaanderen. Idem voor bizarre niche-belastingen zoals de speculatietaks, effectentaks of Reynderstaks.
Moest ik politicus zijn zou ik voorstellen om de RV te vervangen door een algemene belasting op alle vermogenswinsten (inclusief meerwaarden). Geen zinnig mens kan ertegen zijn dat men belastingen vereenvoudigt en moeilijker te ontwijken maakt, en met een zorgvuldig gekozen aanslagvoet kan zo'n brede vermogenswinstbelasting de inkomsten van de staat drastisch verhogen
Moest ik politicus zijn zou ik voorstellen om de RV te vervangen door een algemene belasting op alle vermogenswinsten (inclusief meerwaarden). Geen zinnig mens kan ertegen zijn dat men belastingen vereenvoudigt en moeilijker te ontwijken maakt, en met een zorgvuldig gekozen aanslagvoet kan zo'n brede vermogenswinstbelasting de inkomsten van de staat drastisch verhogen

Laatst gewijzigd door dw op 10 november 2019, 16:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Dan kunnnen er weer een paar naar het Grondwetteljk Hof
spijtig dat ze de naam van die uit te vinden taks niet aan Kris Peeters dan zullen kunnen verbinden
Voorstel de federale effectentaks is enkel voor de Vlamingen
maar niet voor de Walen en voor de minares van een minister ,die bakkersvrouw is
- WildeHilde
- Newbie
- Contacteer:
Wat blijkbaar niet veel mensen gelezen hebben : NBB,nationale bank van België heeft bekendgemaakt dat
82 % van de spaarrekeningen gedomicilieerd zijn in Vlaanderen.Gezien de spaarquota in de twee landsdelen
erg verschillen kan men stellen dat meer dan 90 % van de spaargelden vlaams zijn.
Voila ! Dat is de gouden graal voor Magnette.
82 % van de spaarrekeningen gedomicilieerd zijn in Vlaanderen.Gezien de spaarquota in de twee landsdelen
erg verschillen kan men stellen dat meer dan 90 % van de spaargelden vlaams zijn.
Voila ! Dat is de gouden graal voor Magnette.
Dat in Vlaanderen meer gespaard wordt wist ik al langer. Spaargids.be is een levendig forum terwijl op de franstalige tegenhanger https://www.guide-epargne.be/forum/ geen kat komt.
Probleem met vermogenswinstbelasting is dat het geen inkomsten zekerheid voor de staat biedt, tijdens een recessie zal het vrijwel niks opleveren terwijl de staat dan juist meer geld nodig heeft. Een vermogensbelasting heeft dat probleem nietdw schreef: ↑10 november 2019, 16:33 Moest ik politicus zijn zou ik voorstellen om de RV te vervangen door een algemene belasting op alle vermogenswinsten (inclusief meerwaarden). Geen zinnig mens kan ertegen zijn dat men belastingen vereenvoudigt en moeilijker te ontwijken maakt, en met een zorgvuldig gekozen aanslagvoet kan zo'n brede vermogenswinstbelasting de inkomsten van de staat drastisch verhogen![]()

Enkel meerwaarden op verkoop van effecten zouden dan enorm terugvallen (of zelfs negatief worden, als met aftrekbare verliezen wordt gewerkt). De andere vormen van vermogenswinst, zoals huurinkomsten, dividenden, interesten, royalties en pacht, zullen veel minder terugvallen.
Een Keynsiaans econoom (de modale econoom dus) zou overigens argumenteren dat overheden tijdens recessies belastingen moeten verlagen en/of de uitgaven moeten verhogen. Het is in vette tijden dat je de inkomsten moet binnenharken om aan schuldafbouw te doen.
Een Keynsiaans econoom (de modale econoom dus) zou overigens argumenteren dat overheden tijdens recessies belastingen moeten verlagen en/of de uitgaven moeten verhogen. Het is in vette tijden dat je de inkomsten moet binnenharken om aan schuldafbouw te doen.
Maar dan kan je evengoed zeggen van tegen de overheid koop delen van een bedrijf als we in een recessie zitten en verkoop de aandelen weer als het goed gaat?
Zo krijg je zonder extra belastingen ook meer inkomsten.

Zo krijg je zonder extra belastingen ook meer inkomsten.

En met welk geld zouden ze die aandelen moeten kopen? Er is nu al te weinig geld om de uitgaven van de sociale zekerheid te betalen, nog meer staatsschuld aangaan om te speculeren met aandelen lijkt mij niet zo slim.
Het rekenwonder van de nva had toch laten verstaan dat 30 de absolute max was en het naar beneden moest/mocht/kon.
Dus als nva in de regering komt ben ik benieuwd wat daar van waar gaat zijn.
Dus als nva in de regering komt ben ik benieuwd wat daar van waar gaat zijn.
Is het omdat de gemiddelde Waal armer is en dus niet kán sparen of heeft het eerder te maken dat ze alles direct uitgeven zoals Amerikanen ook doen overigens?Yaris schreef: ↑10 november 2019, 17:33 Dat in Vlaanderen meer gespaard wordt wist ik al langer. Spaargids.be is een levendig forum terwijl op de franstalige tegenhanger https://www.guide-epargne.be/forum/ geen kat komt.
Als die Walen ook nauwelijks hun geld beleggen is elke vorm van effectentaks in feite puur een belasting op de Vlamingen. Waar zitten dan de NVA en VLD om daar hun veto tegen te stellen?

Vlaanderen mist een rechts-liberale partij zoals de donkerblauwe PVV van destijds.
Quality growth investor