gebruiksvriendelijkheid online bankieren
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Ik ben sedert Kaupthing naar Keytrade overgestapt wegens het goede rendement op Azur, maar kan niet overweg met de gebruiksonvriendelijkheid van hun systeem voor online bankieren. inlogn° en wachtwoord ok, maar bij verdere verichtingen moet ik de bevestigingskode invoegen van bij de overstap. Dat lukt bijna nooit zodat ik permanent geblokeerd wordt. en dan is het eindeloos aan de telofoon hangen vooraleer iemand aan de lijn komt. wil je Skypen, dan moet je cijfer invullen en dat gaat dus ook niet. de uittreksels zijn in veel te kleine lettertypes enz. Ik heb dus mijn rekening afgesloten en voorlopig op mijn KBC rekening gezet.
Kan iemand mij een spaarekening aanbevelen die ook goede ratings heeft maar gebruikvsvriendlijk is zoals ik bij KBC gewoon ben?
Rabo of Deutsche Bank? Bij Deutsche Bank kan men nog eens een lokaal filiaal opzoeken als het misgaat.
Kan iemand mij een spaarekening aanbevelen die ook goede ratings heeft maar gebruikvsvriendlijk is zoals ik bij KBC gewoon ben?
Rabo of Deutsche Bank? Bij Deutsche Bank kan men nog eens een lokaal filiaal opzoeken als het misgaat.
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Als je niet met het keytrade platform kan werken, zou ik blijven bij een klassieke lokket-bank, want simpeler kan haast niet !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Ik werk reeds jaren met online digipas op KBC daar heb ik nooit moeilijkheden gehad.
Het loopt altijd fout als ik bij Keytrade een overschrijving wil bevestigen.
Zal misschien Rabobank proberen, daar werken ze ook met digipas zie ik. en die ratings zijn goed.
Het loopt altijd fout als ik bij Keytrade een overschrijving wil bevestigen.
Zal misschien Rabobank proberen, daar werken ze ook met digipas zie ik. en die ratings zijn goed.
-
raeymalex
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Hello,
Ik heb geen enkel probleem met Keytrade: een bevestigingscode ingeven kan toch niet zo moeilijk zijn.... Bovendien is hun service, voor mij in elk geval, zeer bevredigend.
Vriendelijke groetjes,
Raeymalex
Ik heb geen enkel probleem met Keytrade: een bevestigingscode ingeven kan toch niet zo moeilijk zijn.... Bovendien is hun service, voor mij in elk geval, zeer bevredigend.
Vriendelijke groetjes,
Raeymalex
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
ik ben ex-kaupthing klant,bij overnamedoor Keytrade heb ik een wachtwoord opgegeven.
Bij een overschrijving wordt mij eerst mijn nieuw Keytrade wachtwoord gevraagd. alles ok, maar wanneer ik daarna moet bevestigen met mijn ex Kautphing ww. loopt het 8/10 mis en wordt mijn rekening geblokeerd.
Kan enkel na tel. gedeblokeerd worden. na X aantal met dezelfde miserie kan ik er plots wel bij, en dit met hetzelfde ww.
dus nu is het genoeg geweest voor mij.
Ik vind hun uittreksels ook niet te lezen wegens veel te kleine lettertype.
Bij een overschrijving wordt mij eerst mijn nieuw Keytrade wachtwoord gevraagd. alles ok, maar wanneer ik daarna moet bevestigen met mijn ex Kautphing ww. loopt het 8/10 mis en wordt mijn rekening geblokeerd.
Kan enkel na tel. gedeblokeerd worden. na X aantal met dezelfde miserie kan ik er plots wel bij, en dit met hetzelfde ww.
dus nu is het genoeg geweest voor mij.
Ik vind hun uittreksels ook niet te lezen wegens veel te kleine lettertype.
-
raeymalex
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Beste Saga,
Ben ook Kaupthing klant geweest en dan overgegaan naar Keytrade. BEGRIJP NU UW REACTIE: ik heb inderdaad ook bij die overgang dezelfde problemen gehad, maar na 1 telefoontje met de zetel waren die problemen meteen opgelost. Ben uit dank bij Keyrade gebleven en vind het een degelijke internetbank.
Vriendelijke groetjes,
Raeymalex
Ben ook Kaupthing klant geweest en dan overgegaan naar Keytrade. BEGRIJP NU UW REACTIE: ik heb inderdaad ook bij die overgang dezelfde problemen gehad, maar na 1 telefoontje met de zetel waren die problemen meteen opgelost. Ben uit dank bij Keyrade gebleven en vind het een degelijke internetbank.
Vriendelijke groetjes,
Raeymalex
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Beste Raeymalex,
Ik heb al te veel gebeld en te veel geschreven. Nu is mijn geduld echt op.
Ik denk dat nieuwe Keytrade klanten die niet vanuit Kaupthing komen deze problemen niet hebben.
Toch dank voor uw antwoord, nog een fijne avond gewenst.
Saga
Ik heb al te veel gebeld en te veel geschreven. Nu is mijn geduld echt op.
Ik denk dat nieuwe Keytrade klanten die niet vanuit Kaupthing komen deze problemen niet hebben.
Toch dank voor uw antwoord, nog een fijne avond gewenst.
Saga
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Oplossing is dan ook simpel, wordt gewoon een nieuwe keytrade klant, hun systeem is echt goed.
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
+1cp1234 schreef:Oplossing is dan ook simpel, wordt gewoon een nieuwe keytrade klant, hun systeem is echt goed.
ben bezig van keytrade mijn hoofdbank te maken (dwz loonstorting, alle domicilieringen, ..)
UITERMATE tevreden
-
Tux
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Ik kom vanuit Kaupthing en heb die problemen ook nietsaga schreef:Ik denk dat nieuwe Keytrade klanten die niet vanuit Kaupthing komen deze problemen niet hebben.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er in jou geval echt ergens een probleem langs Keytrade's zijde kan zijn.
Wat Keytrade webbanking betreft, deze is zeker niet slecht, layout is wel wat druk naar mijn smaak.
-
Guest
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
+1tZetZefLy schreef:+1cp1234 schreef:Oplossing is dan ook simpel, wordt gewoon een nieuwe keytrade klant, hun systeem is echt goed.
ben bezig van keytrade mijn hoofdbank te maken (dwz loonstorting, alle domicilieringen, ..)
UITERMATE tevreden
Ik smijt ook binnenkort mijn BNP buiten! Keytrade bank is uiterst klantvriendelijk en gemakkelijk in gebruik, en ze zijn dan nog competitief ook qua % !
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Ben klant bij : fortis - ing - record - kbc - dexia en argenta
Voor mij persoonlijk vindt ik fortis het gebruiksvriendelijkst , overzichtelijkst , en de meest logische werkwijze in hun PC banking en hun uittreksels.
Maar uiteraard heeft ieder zo zijn eigen manier van werkwijzen en mogelijkheden, hetgeen voor de een moeilijk is ,kan voor de ander simpel zijn. Een uniform systeem zal er niet komen.
De ene bank werkt met uittreksels van boven naar beneden, en de andere van onder naar boven.( eerste en laatste verrichting )
Je schrijft een boek toch ook niet te beginnen van de laatste pagina,en dan zo naar de eerste.
Je begint met de eerste ( verrichting ) en eindigd met de laatste. Logica zal voor ieder wel verschillend zijn, ook voor die van mij.
Voor mij persoonlijk vindt ik fortis het gebruiksvriendelijkst , overzichtelijkst , en de meest logische werkwijze in hun PC banking en hun uittreksels.
Maar uiteraard heeft ieder zo zijn eigen manier van werkwijzen en mogelijkheden, hetgeen voor de een moeilijk is ,kan voor de ander simpel zijn. Een uniform systeem zal er niet komen.
De ene bank werkt met uittreksels van boven naar beneden, en de andere van onder naar boven.( eerste en laatste verrichting )
Je schrijft een boek toch ook niet te beginnen van de laatste pagina,en dan zo naar de eerste.
Je begint met de eerste ( verrichting ) en eindigd met de laatste. Logica zal voor ieder wel verschillend zijn, ook voor die van mij.
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Off the record, maar met Skype kan je wel degelijk cijfers intoetsen terwijl je in gesprek bent...saga schreef:Ik ben sedert Kaupthing naar Keytrade overgestapt wegens het goede rendement op Azur, maar kan niet overweg met de gebruiksonvriendelijkheid van hun systeem voor online bankieren. inlogn° en wachtwoord ok, maar bij verdere verichtingen moet ik de bevestigingskode invoegen van bij de overstap. Dat lukt bijna nooit zodat ik permanent geblokeerd wordt. en dan is het eindeloos aan de telofoon hangen vooraleer iemand aan de lijn komt. wil je Skypen, dan moet je cijfer invullen en dat gaat dus ook niet. de uittreksels zijn in veel te kleine lettertypes enz. Ik heb dus mijn rekening afgesloten en voorlopig op mijn KBC rekening gezet.
Kan iemand mij een spaarekening aanbevelen die ook goede ratings heeft maar gebruikvsvriendlijk is zoals ik bij KBC gewoon ben?
Rabo of Deutsche Bank? Bij Deutsche Bank kan men nog eens een lokaal filiaal opzoeken als het misgaat.
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
'k Moet zeggen heb een beetje hetzelfde probleem.
Ik ben bij verschillende bank en ken al heel wat wachtwoorden uit het hoofd en daarbij dan die van verschillende sites. Deze wachtwoorden zijn veelal hetzelfde en opgedeeld in categorien maar schrijf deze nooit op.
Nu ben ik sinds midden mei bij Keytrade en is mijn bevestigings wachtwoord 2x geblokeerd, de eerste keer omdat ik het niet meer zeker wist en de tweede keer omdat ik een hoofdletter vergeten was (wordt ook alleen vermeld bij het aanmaken van het wachtwoord).
Spijtig dat dit bevestigingswachtwoord niet vrij te bepalen is. Mijn keytrade ID zal ik niet snel verliezen (anders blokeer ik die heel snel) en m'n wachtwoord weet ook niemand (behalve misschien iemand met een keylogger die men antivirus omzeild).
Het bevestigingswachtwoord vind ik dan ook niet zo belangrijk en moet dus niet ingewikkeld zijn.
Ik twijfel nog of mijn spaargeld van Deutschebank nu over zal gaan naar Keytrade of Rabobank (waar ik al veeeel langer klant ben).
Ik ben bij verschillende bank en ken al heel wat wachtwoorden uit het hoofd en daarbij dan die van verschillende sites. Deze wachtwoorden zijn veelal hetzelfde en opgedeeld in categorien maar schrijf deze nooit op.
Nu ben ik sinds midden mei bij Keytrade en is mijn bevestigings wachtwoord 2x geblokeerd, de eerste keer omdat ik het niet meer zeker wist en de tweede keer omdat ik een hoofdletter vergeten was (wordt ook alleen vermeld bij het aanmaken van het wachtwoord).
Spijtig dat dit bevestigingswachtwoord niet vrij te bepalen is. Mijn keytrade ID zal ik niet snel verliezen (anders blokeer ik die heel snel) en m'n wachtwoord weet ook niemand (behalve misschien iemand met een keylogger die men antivirus omzeild).
Het bevestigingswachtwoord vind ik dan ook niet zo belangrijk en moet dus niet ingewikkeld zijn.
Ik twijfel nog of mijn spaargeld van Deutschebank nu over zal gaan naar Keytrade of Rabobank (waar ik al veeeel langer klant ben).
Re: gebruiksvriendelijkheid online bankieren
Waarom zou zo iets cruciaal niet vrij te bepalen zijn? Bovenaan de beveiligde website heb je een knop "Your Preferences" (bij mij staat het op Engels, in NL wellicht "Uw Voorkeuren"), klik daarop en je komt op je voorkeurspagina terecht, van waaruit je beide wachtwoorden kan aanpassen. In de 2e kader "Passwords & Security" oftewel "Wachtwoorden & Beveiliging" o.i.d., staan je passwoorden. Het "access password" met als logo een slot is je 1e wachtwoord (om in te loggen). De "confirmation code" met als logo een groene pijl is je 2e wachtwoord, datgene om transacties te bevestigen.ZMDK schreef:Spijtig dat dit bevestigingswachtwoord niet vrij te bepalen is.

