Geen recht op enige vorm van uitkering...
-
- Newbie
Geen recht op enige vorm van uitkering...
Beste mensen,
Zal kort even mijn situatie schetsen...
Mijn ouders zijn op jonge leeftijd gestorven, ik heb zelden tot nooit gewerkt in arbeidsdienst en heb hier door dus geen rechten opgebouwd.
Ik heb altijd gedacht dat ik wel zou kunnen leven van een combinatie van mijn portfolio, maar gezien de huidige crisis, en de oplopende rekeningen is toch enorm krap aan het worden, en trek ik dit niet veel langer.
Is het mogelijk een leefloon aan te vragen? Of iets van compensatie?
Ik ben al actief op zoek naar werk maar dit gaat enorm traag, en zie dit niet direct goedkomen met Covid en mijn gebrek aan werkervaring.
Mijn ouders zijn op jonge leeftijd gestorven, ik heb zelden tot nooit gewerkt in arbeidsdienst en heb hier door dus geen rechten opgebouwd.
Ik heb altijd gedacht dat ik wel zou kunnen leven van een combinatie van mijn portfolio, maar gezien de huidige crisis, en de oplopende rekeningen is toch enorm krap aan het worden, en trek ik dit niet veel langer.
Ik ben al actief op zoek naar werk maar dit gaat enorm traag, en zie dit niet direct goedkomen met Covid en mijn gebrek aan werkervaring.
Re: Geen recht op enige vorm van uitkering...
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat een Newbie met een username genre [voornaam][cijfer] een vraag stelde zonder al te veel details, ik had direct geld genoeg om je uit nood te helpen.
Helaas krijg ik daar geen euro's voor, en kan ik je dus niet helpen. Al eens bij OCMW aangeklopt?
Helaas krijg ik daar geen euro's voor, en kan ik je dus niet helpen. Al eens bij OCMW aangeklopt?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je teerde waarschijnlijk op de erfenis van je overleden ouders, en nu wil je die profitariaat toestanden verder zetten door een OCMW uitkering te vragen of een werklozen uitkering.
Van mijn part mag je gaan bedelen, naar de voedselbank om eten gaan en je aansluiten bij de daklozen centra voor een bed om in te slapen.. en je te gedragen als een paria in de maatschappy.
Van mijn part mag je gaan bedelen, naar de voedselbank om eten gaan en je aansluiten bij de daklozen centra voor een bed om in te slapen.. en je te gedragen als een paria in de maatschappy.
vraag de congoleese nationaliteit aan. Binnen een paar jaar zal men daar iedere burger vele 100.000 den euro geven als compensatie voor de daden van Leopold 2.
of word syrier en vraag dan hier asiel aan.
of word syrier en vraag dan hier asiel aan.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind de kwaliteit van dit forum niet meer zoals toen ik mij registreerde, eind jaren 2000. Het zit hier vol trollen, vaak gaat het niet over sparen/beleggen/geld en die persoonlijke vendetta's tussen sommigen....RGiskard schreef: ↑1 juli 2020, 11:22 Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat een Newbie met een username genre [voornaam][cijfer] een vraag stelde zonder al te veel details, ik had direct geld genoeg om je uit nood te helpen.
Ik vind het leven ook niet meer hetzelfde als in 2000 of 2009. Niets aan te doen zeker ?
Voor de TS : advies van het OCMW zal waardevoller zijn dan advies hier. Ik zou dat eens proberen.
Voor de TS : advies van het OCMW zal waardevoller zijn dan advies hier. Ik zou dat eens proberen.
Hoe oud ben je?
Heb je een eigen huis, of huur je?
Ben je in regel met de mutualiteiten?
Wat heb je gestudeerd?
Als je in ploegen wil werken, en je wil je handen uit je mouwen steken, dan heb je morgen werk.
Heb je een eigen huis, of huur je?
Ben je in regel met de mutualiteiten?
Wat heb je gestudeerd?
Als je in ploegen wil werken, en je wil je handen uit je mouwen steken, dan heb je morgen werk.
Een paar maanden geleden stelde je hier een gelijkaardige vraag en toen bleek dat je zonder problemen kon leven van je portfolio en heel goedkoop leefde. Je had een beetje een bijverdienste als kunstenaar ... nu dit alles wegvalt zou je eigenlijk zonder ooit iets bijgedragen te hebben aan de maatschappij verder willen leven op kosten van die maatschappij ...
Ik vind het heel erg voor jou dat je je beide ouders kwijt bent op jonge leeftijd en onverwacht met een - in jouw ogen dan toch - groot bedrag kwam te zitten waarvan je dacht dat je het ging rekken voor je hele leven. Zo hoog moet dat bedrag dan ook weer niet geweest zijn als je nu al in de problemen komt ... dat je geen goesting hebt om te werken gezien je situatie kan ik gedeeltelijk begrijpen maar je verwacht toch niet dat je voor de rest van je leven zal kunnen teren op ocmw, leefloon en dergelijke toestanden.
Ik vind het heel erg voor jou dat je je beide ouders kwijt bent op jonge leeftijd en onverwacht met een - in jouw ogen dan toch - groot bedrag kwam te zitten waarvan je dacht dat je het ging rekken voor je hele leven. Zo hoog moet dat bedrag dan ook weer niet geweest zijn als je nu al in de problemen komt ... dat je geen goesting hebt om te werken gezien je situatie kan ik gedeeltelijk begrijpen maar je verwacht toch niet dat je voor de rest van je leven zal kunnen teren op ocmw, leefloon en dergelijke toestanden.
of word politieker
dikke pree, en je moet de mensen enkel wat blaasjes wijsmaken
Sebastiaan1985, puntjes voor je accountnaamSebastiaan1985 schreef: ↑1 juli 2020, 12:07Ik vind de kwaliteit van dit forum niet meer zoals toen ik mij registreerde, eind jaren 2000. Het zit hier vol trollen, vaak gaat het niet over sparen/beleggen/geld en die persoonlijke vendetta's tussen sommigen....RGiskard schreef: ↑1 juli 2020, 11:22 Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat een Newbie met een username genre [voornaam][cijfer] een vraag stelde zonder al te veel details, ik had direct geld genoeg om je uit nood te helpen.

kan je wat meer informatie geven? Over hoeveel geld gaat het, wat is je achtergrond, waar woon je, etc. Kan eventueel via persoonlijk bericht.
Een ( arme ) rijke aan de haak slaan, kan ook een goede belegging zijn.
Je kan misschien ineens vragen of hij nog vrij is.
Ik mag hopen dat deze opmerkingen een poging zijn tot humor?
Volgens mij is het niet mogelijk het leefloon aan te vragen zolang je nog beleggingen hebt. Je zult eerst het resterende deel van je "portfolio " moeten "opeten".Maarten0008 schreef: ↑1 juli 2020, 11:08 Beste mensen,
Maar ik ben geen maatschappelijk werker. Zoals hier al een paar keren is geschreven: wend je tot het OCMW voor meer duidelijkheid.