Geen vaccin = dan kom je er niet in!
Geen vaccin = dan kom je er niet in!
Ik hoor zo heel vaak opmerkingen in mijn omgeving, alsook bepaalde berichten uit Nederland en zelfs Spanje denkt er serieus over na om het ook daadwerkelijk in te voeren.
Het gaat meer bepaald om het vaccinatiepaspoort te introduceren waarbij je op luchthavens, festivals, concerten, openbare gebouwen, ... zal moeten aantonen dat je het vaccin tegen corona hebt gekregen. Als je dit niet hebt of hebt geweigerd zal je de toegang ontzegd worden.
Maar ik vind dat de grootste onzin dat ik in 2020 en 2021 heb gehoord. Dit is de grootste vorm van discriminatie dat je kunt hebben!
Het is hetzelfde als zeggen van 'Jij bent kaal, je hebt een ziekte dus ga maar ergens anders je boodschappen kopen'. Misschien moeten we gewoon weer eilanden gaan benutten en daar al de anti-vaxxers op dumpen? Zoals de melaatsen.
Het gaat meer bepaald om het vaccinatiepaspoort te introduceren waarbij je op luchthavens, festivals, concerten, openbare gebouwen, ... zal moeten aantonen dat je het vaccin tegen corona hebt gekregen. Als je dit niet hebt of hebt geweigerd zal je de toegang ontzegd worden.
Maar ik vind dat de grootste onzin dat ik in 2020 en 2021 heb gehoord. Dit is de grootste vorm van discriminatie dat je kunt hebben!
Het is hetzelfde als zeggen van 'Jij bent kaal, je hebt een ziekte dus ga maar ergens anders je boodschappen kopen'. Misschien moeten we gewoon weer eilanden gaan benutten en daar al de anti-vaxxers op dumpen? Zoals de melaatsen.
Re: Geen vaccin = dan kom je er niet in!
Ik moet toegeven dat ik hetzelfde bericht ook reeds meerdere malen opgevangen heb.
Gezien de paniek die ondertussen al bijna een jaar rond COVID heerst geloof ik ook dat het er zal komen.
Ik ben het eens met jouw mening dat mensen op die manier gediscrimineerd zullen worden maar in de naam van COVID kan ongeveer alles heb ik zo de indruk.
Hopelijk kalmeert de boel wat in de komende maanden maar ik vrees ervoor, elke nieuwe variant is nieuwe olie op het vuur
Gezien de paniek die ondertussen al bijna een jaar rond COVID heerst geloof ik ook dat het er zal komen.
Ik ben het eens met jouw mening dat mensen op die manier gediscrimineerd zullen worden maar in de naam van COVID kan ongeveer alles heb ik zo de indruk.
Hopelijk kalmeert de boel wat in de komende maanden maar ik vrees ervoor, elke nieuwe variant is nieuwe olie op het vuur
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En dat terwijl een gevaccineerde het virus nog steeds kan verspreiden dus weeral wat onzinnige regeltjes bij gevonden?
-
OdetteMaes
- Jr. Member

Eerst en vooral zal men nog moeten onderzoeken of gevaccinneerden nog anderen kunnen besmetten. Want dat weet men nog niet. Een gevaccinneerde is enkel zélf beschermd, maar kan misschien nog anderen besmetten.
Het zijn medische gegevens die men wilt weten en zover ik dacht toch aardig was discussie voor inbreuk op je eigen privacy. Dit gezegd zijnde helpen berichten van "je komt er niet in als je niet gevaccineerd bent" op korte termijn wel om mensen te overhalen zich te laten vaccineren terwijl klachten op privacy langdradig zijn.
In the end zal je op legale basis wel "winnen" van zij die zo'n statement hanteren, maar de weg ernaar toe is lang.
In the end zal je op legale basis wel "winnen" van zij die zo'n statement hanteren, maar de weg ernaar toe is lang.
Ik denk net dat als je mensen kan laten zien dat ze opnieuw een "normaal" leven kunnen leiden als ze gevaccineerd zijn dat er meer mensen geneigd zullen zijn om het te doen.
Het vaccin werkt namelijk alleen als er voldoende mensen het krijgen.
Nu ja, aan het tempo dat we in Belgie vaccineren hebben we nog wat tijd om de discussie te voeren
Het vaccin werkt namelijk alleen als er voldoende mensen het krijgen.
Nu ja, aan het tempo dat we in Belgie vaccineren hebben we nog wat tijd om de discussie te voeren
-
OdetteMaes
- Jr. Member

Krike,
zolang als niet bewezen is dat dat vaccin alles oplost, kàn je niemand ervan overtuigen dat hij een normaal zal kunnen lijden nà vaccinatie.
zolang als niet bewezen is dat dat vaccin alles oplost, kàn je niemand ervan overtuigen dat hij een normaal zal kunnen lijden nà vaccinatie.
Fout. Niet gevaccineerd worden is in tegenstelling tot kaal zijn of een ziekte hebben, een VRIJE KEUZE. Van enige vorm van discriminatie is hier dus geen sprake. Het is integendeel juist een voorbeeld van ultieme vrijheid: jij bent vrij je niet te laten vaccineren, en wij zijn vrij dingen te organiseren waar jij geen deel van uitmaakt.
Verder zou het nog helemaal zo gek nog niet zijn om de vaccinatie te verplichten. Kinderen krijgen toh ook een verplichte vaccinatie (polio?). De enige reden om het niet te verplichten is vanuit praktische overwegingen: er zijn in eerste instantie sowieso vaccins te kort, dus ga je geen mensen verplichten. Verder zouden anti-vaxxers en complotdenkers hun schamele realiteitszin volledig verliezen.
Overigens kom je heel wat Afrikaanse landen niet in zonder je gele boekje van de OMS met daarin een geldige vaccinatie tegen gele koorts.
Maar zoals hier al geschreven: de regel heeft geen zin als de mensen niet eens de kans hebben gekregen om zich te laten vaccineren. Dus dit draadje wordt pas einde 2021 interessant.
Maar zoals hier al geschreven: de regel heeft geen zin als de mensen niet eens de kans hebben gekregen om zich te laten vaccineren. Dus dit draadje wordt pas einde 2021 interessant.
Zouden we de distributie van de vaccins niet kunnen laten afhandelen door de drugsmaffia?
Dan heeft iedereen tegen de krokusvakantie zijn gerief
Verplicht vaccineren zou inderdaad een oplossing kunnen zijn indien er niet voldoende vrijwilligers zijn om aan groepsimmuniteit te geraken. Stel bv dat mensen in de zorg weigeren zich te laten vaccineren
Dat bestaat al lang voor Gele koorts. Zonder vaccinatiebewijs voor gele koorts (het zgn "Gele boekje") mag je bepaalde gebieden niet in, vooral als je uit bepaalde risicolanden komt. Het lijkt mij logisch dat er ook zoiets komt voor Covid-19
Gelukkig zal 96-jarige Jos binnen afzienbare tijd dus de wereld kunnen rondreizen

De Jos had niet kunnen dromen dat hij op zijn leeftijd nog zo bekend zou worden. In ieder artikel in de krant over vaccinaties zie je zijn foto.
-
OdetteMaes
- Jr. Member

Maar als de jos plots volgende week zou sterven, zal je niéts meer van hem zien of lezen...dat wordt dan doodgezwegen
Opgepast. Het is niet, omdat het boekje van de OMS geel is, dat het voor de gele koorts is.simbala schreef: ↑5 januari 2021, 08:56Dat bestaat al lang voor Gele koorts. Zonder vaccinatiebewijs voor gele koorts (het zgn "Gele boekje") mag je bepaalde gebieden niet in, vooral als je uit bepaalde risicolanden komt. Het lijkt mij logisch dat er ook zoiets komt voor Covid-19
Gelukkig zal 96-jarige Jos binnen afzienbare tijd dus de wereld kunnen rondreizen![]()
Ik heb het ook, maar bij mij staan er alleen de hepatitis- en hondsolheidsvaccins in. Gele koorts ontbreekt nog aan de collectie.
Overigens heeft mijn vrouw een rood boekje van de République Populaire Démocratique de l'Algérie. Da's ook een verzamelaarsitem.
Ik hoor overigens van mijn Duitse collega's, dat er aldaar bejaarden op TV werden gevaccineerd waar er overduidelijk geen geest meer in het omhulsel zat. 'Onze Jos' was tenminste nog levendig en rap van geest.
Prioriteiten liggen dus niet alleen hier totaal fout?