geen winstdeelname tak21 als storting nog geen jaar oud is ?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
geen winstdeelname tak21 als storting nog geen jaar oud is ?
Ik heb februari 2011 een eerste storting gedaan in integrale 786.
Nu krijg ik een rekeninguitreksel waar het vak winstverdeling niet is ingevuld.
Rendement op spaargeld in 2011 vermeld 3,25%.
Maar ik krijg blijkbaar geen winstverdeling dus.
Wat zou hiervan de reden zijn...dat het geld er nog niet op stond op 1 januari 2011 ?
Nu krijg ik een rekeninguitreksel waar het vak winstverdeling niet is ingevuld.
Rendement op spaargeld in 2011 vermeld 3,25%.
Maar ik krijg blijkbaar geen winstverdeling dus.
Wat zou hiervan de reden zijn...dat het geld er nog niet op stond op 1 januari 2011 ?
Re: geen winstdeelname tak21 als storting nog geen jaar oud
Misschien was er geen winstverdeling voor 2011?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij dat overzicht-rekeninguittreksel zal er ook wel een brief gezeten hebben die vermeld wat de totale opbrengst van die Tak21 was in 2011. Als het totale rendement 3,25 % was en je hebt die 3,25 % gehad, dan is er uiteraard geen winstdeelname meer.
Er was wel winstverdeling,
nl. die 3,25%.
Ik weet dit omdat mijn echtgenoot jaren geleden ook in integrale 786 heeft gestort.
Hij heeft wel een rekeninguitreksel gekregen waar de winstverdeling stond ingevuld.
nl. die 3,25%.
Ik weet dit omdat mijn echtgenoot jaren geleden ook in integrale 786 heeft gestort.
Hij heeft wel een rekeninguitreksel gekregen waar de winstverdeling stond ingevuld.
Er zat geen brief bij.Bij dat overzicht-rekeninguittreksel zal er ook wel een brief gezeten hebben die vermeld wat de totale opbrengst van die Tak21 was in 2011
En zie mijn vorige reactie aub. De vraag blijft dus waarom bij mij geen winstverdeling staat ingevuld en bij mijn echtgenoot wel...
@lola123:
Hier van 't zelfde . Ook 1ste storting in 02/2011, zelfde bericht gisteren in de bus, géén bijgevoegd schrijven.
Hier van 't zelfde . Ook 1ste storting in 02/2011, zelfde bericht gisteren in de bus, géén bijgevoegd schrijven.
Er zijn wel twee soorten Tak21:
a) je hebt er die een vaste rente geven gedurende 8 jaar zonder meer. Dat lijkt min of meer op een "verzekeringskasbon".
b) je hebt er die een gewaarborgd minimum + winstdeelname geven.
Tot welke soort behoort de uwe ? raadpleeg daarvoor de algemene voorwaarden.
Zelfs bij de tweede soort: als je op je gestort kapitaal al het maximum gekregen hebt dan is er geen winstdeelname. Dat zou hier wel eens het geval kunnen zijn.
Als er geen verklarende nota bij zat, dan kan je eens gaan surfen op de website van de verzekeringsmaatschappij om te kijken welk rendement ze opgeven voor 2011.
a) je hebt er die een vaste rente geven gedurende 8 jaar zonder meer. Dat lijkt min of meer op een "verzekeringskasbon".
b) je hebt er die een gewaarborgd minimum + winstdeelname geven.
Tot welke soort behoort de uwe ? raadpleeg daarvoor de algemene voorwaarden.
Zelfs bij de tweede soort: als je op je gestort kapitaal al het maximum gekregen hebt dan is er geen winstdeelname. Dat zou hier wel eens het geval kunnen zijn.
Als er geen verklarende nota bij zat, dan kan je eens gaan surfen op de website van de verzekeringsmaatschappij om te kijken welk rendement ze opgeven voor 2011.
@ Al Fonds:
in mijn contract staat vermeld:
"Gegarandeerde intrestvoet op de enige premie: 3,25% te verhogen met de winstverdelingen"
en verder in de algemene voorwaarden onder punt 15: "Elk jaar bepaalt integrale het percentage waarmee de voorziene prestatie eventueel verhoogd zal worden, in functie van het resultaat".
mijns inziens is er dus géén winstdeling voor 2011.
in mijn contract staat vermeld:
"Gegarandeerde intrestvoet op de enige premie: 3,25% te verhogen met de winstverdelingen"
en verder in de algemene voorwaarden onder punt 15: "Elk jaar bepaalt integrale het percentage waarmee de voorziene prestatie eventueel verhoogd zal worden, in functie van het resultaat".
mijns inziens is er dus géén winstdeling voor 2011.
In mijn contract en dat van mijn echtgenoot staat hetzelfde.
De vraag blijft dus waarom bij mij geen winstverdeling staat ingevuld en bij mijn echtgenoot wel...
De vraag blijft dus waarom bij mij geen winstverdeling staat ingevuld en bij mijn echtgenoot wel...
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
zelfde papier gekregen van Integrale en .... er is GEEN winstverdeling
Enkel de gewaarborgde interest 3,25% wordt toegepast voor 2011, wat m.i. wel te verwachten viel, als je de percentages van andere TAK 21 producten onder ogen kreeg
Enkel de gewaarborgde interest 3,25% wordt toegepast voor 2011, wat m.i. wel te verwachten viel, als je de percentages van andere TAK 21 producten onder ogen kreeg
Dat had ik dus al eens geschreven: je zal waarschijnlijk al 3,25 % gekregen hebben.Al Fonds schreef: als je op je gestort kapitaal al het maximum gekregen hebt dan is er geen winstdeelname. Dat zou hier wel eens het geval kunnen zijn.
Je kan dat zelf berekenen: je neemt het netto geinvesterde bedrag ( zonder de taks en de instapkost ):
dat bedrag vermenigvuldig je met ( 3,25 / 365 ) x aantal dagen tussen jouw stortingsdatum en 31/12 /2011...
Als dat bedrag ongeveer klopt met het bedrag op 31/12/2011 op jouw papier dan heb je 3,25 % gehad.