Gegarandeerde intrest
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Gegarandeerde intrest
Hoi,
Ik zie bij een hele hoop spraarrekeningen een G staan, die aangeeft
of de basisrente en/of de getrouwheidspremie gegarandeerd is.
Wat wil dit precies zeggen?
Bij de Bank van de Post Spaarrekening staat vb dat beide gegarandeerd zijn
tot 4 februari 2012. Echter, de website van deze bank geeft aan dat:
Ook staat bij Fortuneo Plus Fidelity dat beide gegarandeerd zijn tot midden 2012, terwijl de
website vermelt dat ze gegarandeerd zijn tot 31/12/2011...
Kan iemand dit voor mij ophelderen?
Alvast bedankt!
Ik zie bij een hele hoop spraarrekeningen een G staan, die aangeeft
of de basisrente en/of de getrouwheidspremie gegarandeerd is.
Wat wil dit precies zeggen?
Bij de Bank van de Post Spaarrekening staat vb dat beide gegarandeerd zijn
tot 4 februari 2012. Echter, de website van deze bank geeft aan dat:
Zijn dit 2 verschillende zaken? Of staat er ergens foute informatie?getrouwheidspremie gegarandeerd voor de getrouwheidsperiode startend tussen 09/01 en 04/02/2012
Ook staat bij Fortuneo Plus Fidelity dat beide gegarandeerd zijn tot midden 2012, terwijl de
website vermelt dat ze gegarandeerd zijn tot 31/12/2011...
Kan iemand dit voor mij ophelderen?
Alvast bedankt!
Re: Gegarandeerde intrest
Een getrouwheidspremie is altijd voor 1 jaar gegarandeerd vanaf de storting. De garanties die je in onze tabel ziet staan, is de datum tot wanneer een bank garandeert dat de tarieven zeker niet zullen dalen. Dat is vooral handig (in het geval van de GP) tot wanneer je tijd hebt om te storten. Bij de basisrente is het vooral handig omdat je zeker bent tot een bepaalde datum een welbepaald rendement hebt.
Hopelijk is het nu wat duidelijker?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor mijn part mogen ze de GP zo laten op voorwaarde dat ze na de verwerving na een jaar dan ook uitbetaald worden dan moet ge uw rekening niet afsluiten voor verwerving dat is mijn gedacht hiervan.
Van mij mogen de banken de GP op de spaarrekeningen afvoeren en zich intensiever focussen op de termijnrekeningen van 1 jaar, 2 jaren,....! Ik vind dit veel tranparanter!
we hebben de teksten in de vergelijker een beetje aangepast zodat dit nu hopelijk duidelijker is
Fortuneo garandeert de rente niet laten zakken tot 30 juni 2012 op de Fortuneo plus fidelity, indien het anders op hun website staat dan is hun website niet up-to-date
Fortuneo garandeert de rente niet laten zakken tot 30 juni 2012 op de Fortuneo plus fidelity, indien het anders op hun website staat dan is hun website niet up-to-date
Ja evita en daar bovenop een "gegarandeerde" RV van 21%
Is momenteel nog niet aan de orde, hécorolla schreef:Ja evita en daar bovenop een "gegarandeerde" RV van 21%
Maar hun website is niet echt up-to-date, want ze spreken daar nog over "intresten tot 1770 Euro zijn vrij van roerende voorheffing"
Ik snap niet dat een bankinstelling zo nalatig kan zijn met het aanpassen van hun Website. Tenslotte is dat toch ergens hun uithangbord inzake reclame hé
Ok, dus wanneer ik mijn storting doe, dan is de GP vastgelegd voor 1 jaar.
De rente kan dus nog steeds wijzigen?
Dus als hier gegarandeerd bij staat, dan wordt bedoeld dat deze in de betreffende
periode niet meer verandert?
bedankt!
De rente kan dus nog steeds wijzigen?
Dus als hier gegarandeerd bij staat, dan wordt bedoeld dat deze in de betreffende
periode niet meer verandert?
bedankt!
Vaganzza schreef:Een getrouwheidspremie is altijd voor 1 jaar gegarandeerd vanaf de storting. De garanties die je in onze tabel ziet staan, is de datum tot wanneer een bank garandeert dat de tarieven zeker niet zullen dalen. Dat is vooral handig (in het geval van de GP) tot wanneer je tijd hebt om te storten. Bij de basisrente is het vooral handig omdat je zeker bent tot een bepaalde datum een welbepaald rendement hebt.
Het is juister om te zeggen dat de basisrente in de periode van de garantie niet zal dalen (stijging kan wel). Wat je zegt over de GP klopt inderdaad.
vaganzza[at]spaargids[punt]be