Gehackte Facebookaccount
Gehackte Facebookaccount
Een collega op het werk begon ons tijdens de vakantie via Messenger rare berichten te sturen. Vooral vragen naar persoonlijke gegevens en zo. Door hem ermee te confronteren via de webmail van het werk, bleek dat zijn account gehackt was. Er werd door hem en door verschillende collega's een melding gemaakt naar Facebook, maar dit haalde niets uit. Die account blijft echter nog steeds online, dus ontvrienden was het enige wat ons een beetje veilig kon stellen. Voor collega Jan loste dat uiteraard niets op. Maar nu komt het: het blijkt onmogelijk voor Jan om een nieuwe Facebookaccount aan te maken. Na een goed halfuurtje verdwijnt elke nieuwe aangemaakte account weer spoorloos. Ik heb het ook gisteren tweemaal geprobeerd, zelfs de tweede keer vanaf mijn eigen mailadres en mijn telefoonnummer. Van zodra enkele collega's toegetreden zijn tot zijn vriendenkring, floept dat ding weg en is het onvindbaar.
Weet iemand van jullie hoe we dat kunnen oplossen?
mvg
Lila
Weet iemand van jullie hoe we dat kunnen oplossen?
mvg
Lila
Re: Gehackte Facebookaccount
Dus het originele account bestaat nog en jullie zitten nu nieuwe accounts aan te maken met gelijkaardige gegevens en dat nieuwe account probeert dezelfde vrienden te maken.
Dat klinkt zelf enorm als een poging tot misleiding
Zorg eerst dat het origineel account geblokkeerd wordt. De rechtmatige eigenaar kan best alles in zijn werk proberen doen om zijn account terug te krijgen via https://www.facebook.com/help/105487009 ... lpref=topq
Ja, Facebook support gaan volgen zal een ramp worden. Het is een doolhof en een telefoonnummer is er niet maar ik vrees dat er nu gewoon een automatisch scriptje ergens elk nieuw account gewoon aan het blokkeren is omdat het teveel gelijkt op het originele account.
En voor in de toekomst (en voor iedereen die dit leest): kies een degelijk wachtwoord (gebruik een password manager om te voorkomen dat je voor elk online account dezelfde gegevens zit te gebruiken) en activeer 2 factor authentication voor sites die je enorm kunnen schaden (sociale media, webshops waar je je betaalinfo achterlaat, mail,...). Voor Facebook moet je deze hebben: https://www.facebook.com/help/358336074294704
Hiermee zal iemand die alsnog je wachtwoord weet te bemachtigen nog steeds niet in je account kunnen geraken.
Dat klinkt zelf enorm als een poging tot misleiding

Zorg eerst dat het origineel account geblokkeerd wordt. De rechtmatige eigenaar kan best alles in zijn werk proberen doen om zijn account terug te krijgen via https://www.facebook.com/help/105487009 ... lpref=topq
Ja, Facebook support gaan volgen zal een ramp worden. Het is een doolhof en een telefoonnummer is er niet maar ik vrees dat er nu gewoon een automatisch scriptje ergens elk nieuw account gewoon aan het blokkeren is omdat het teveel gelijkt op het originele account.
En voor in de toekomst (en voor iedereen die dit leest): kies een degelijk wachtwoord (gebruik een password manager om te voorkomen dat je voor elk online account dezelfde gegevens zit te gebruiken) en activeer 2 factor authentication voor sites die je enorm kunnen schaden (sociale media, webshops waar je je betaalinfo achterlaat, mail,...). Voor Facebook moet je deze hebben: https://www.facebook.com/help/358336074294704
Hiermee zal iemand die alsnog je wachtwoord weet te bemachtigen nog steeds niet in je account kunnen geraken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ok. Dank je wel. Ik maak het onmiddellijk over aan de achterban. 

Blijf daar gewoon heel ver van weg van die vulgaire chatboxen.
Er lopen er hier nu in het land rond die naar de onderzoekrechter zijn geweest om hun eigen dommigheden dat ze hebben gepost te laten verwijderen.
Er lopen er hier nu in het land rond die naar de onderzoekrechter zijn geweest om hun eigen dommigheden dat ze hebben gepost te laten verwijderen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven