geld op zichtrekening brengt niets meer op
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
geld op zichtrekening brengt niets meer op
Het geld dat bij de bank op een zichtrekening staat, brengt steeds minder op. Begin deze week verlaagde Fintro, een dochter van BNP Paribas Fortis, de rente op zichtrekeningen tot 0%. De bank is daarmee niet de eerste. Sommige andere banken geven wel nog een rente op zichtrekeningen, maar die is dan zeer beperkt of er hangen strenge voorwaarden aan vast.
bron (met filmpje) : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 4_00421956" onclick="window.open(this.href);return false;
bron (met filmpje) : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 4_00421956" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: geld op zichtrekening brengt niets meer op
Nooit een rekening gehad waar rente werd uitgekeerd over een lopende rekening maar ik denk zoals Yaris (ongeveer). Geld dat ik niet binnen nu en 2 weken nodig heb staat op een spaarrekening. Zeker nu mobiel bankieren zo gangbaar begint te worden hoef ik persoonlijk niet meer dan 200 euro op mijn lopende rekening te hebben staan. wil ik een grotere uitgaaf doen schrijf ik desnoods in de winkel wat over van mijn spaarrekening.
(wat mij erg fijn lijkt is een bank die automatisch je lopende rekening aftopt naar een x bedrag. Dat ik dus kan instellen wat ik op mijn lopende rekening wil hebben. en dat de bank dus automatisch van en naar mijn spaar rekening schrijft)
(wat mij erg fijn lijkt is een bank die automatisch je lopende rekening aftopt naar een x bedrag. Dat ik dus kan instellen wat ik op mijn lopende rekening wil hebben. en dat de bank dus automatisch van en naar mijn spaar rekening schrijft)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat zou uiteindelijk op hetzelfde neerkomen als een "hoge" basisinterest op je zichtrekening. En dus nadelig voor de bank, en dus wordt dat niet gedaan.Henkie1984 schreef:(...)(wat mij erg fijn lijkt is een bank die automatisch je lopende rekening aftopt naar een x bedrag. Dat ik dus kan instellen wat ik op mijn lopende rekening wil hebben. en dat de bank dus automatisch van en naar mijn spaar rekening schrijft)
Mijn Keytrade rekening bracht in 2012 toch nog 12 x ongeveer 1,50 euro= 18 euro + 6 euro interest = 24 euro op.
Niet veel, maar toch een kleine 1000 BEF.
Die zichtrekening brengt toch nog 1% bruto op, bijna evenveel als een spaarrekening bij onze vrienden de grootbanken.
Elders (grootbanken) een kost van 30 à 60 euro, maakt toch al een verschil uit van tussen 60 en 90 euro.
Niet veel, maar toch een kleine 1000 BEF.
Die zichtrekening brengt toch nog 1% bruto op, bijna evenveel als een spaarrekening bij onze vrienden de grootbanken.
Elders (grootbanken) een kost van 30 à 60 euro, maakt toch al een verschil uit van tussen 60 en 90 euro.