Geld uit je tak 21 halen....
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Geld uit je tak 21 halen....
Daar ik een vrij hoge som had ingetekend bij Dexia op een tak 21, en met alle heisa hieromtrent, heb ik onlangs een 20% hieruit opgenomen.
Vooreerst dien ik te stellen dat ik de tak 21 in 3 maal heb opgebouwd, stortingen in 2005 en stortingen in 2007.
Op mijn vraag waar het bedrag nu eigenlijk van afgetrokken werd, (van welke datum van storting), werd mij verteld dat zij het systeem "last in, first out" toepassen. Dus mijn centen gingen eraf van mijn laatste storting... toevallig met de hoogste intrest...
Is dit zo?
Ondertussen vroeg ik Dexia dit op papier te zetten omdat ik toch de inleggen van 2005 in 2013 volledig wil ontvangen (= met intrest en zonder rv).
En ja... het kostte mij veel geld om een som eruit te halen... niet aan dossierkosten doch wel aan RV.... stom, doch gewoon uit zekerheid dacht ik zo te moeten handelen. Wie kan je op vandaag nog geloven.....
Iemand commentaar of tips?
Vooreerst dien ik te stellen dat ik de tak 21 in 3 maal heb opgebouwd, stortingen in 2005 en stortingen in 2007.
Op mijn vraag waar het bedrag nu eigenlijk van afgetrokken werd, (van welke datum van storting), werd mij verteld dat zij het systeem "last in, first out" toepassen. Dus mijn centen gingen eraf van mijn laatste storting... toevallig met de hoogste intrest...
Is dit zo?
Ondertussen vroeg ik Dexia dit op papier te zetten omdat ik toch de inleggen van 2005 in 2013 volledig wil ontvangen (= met intrest en zonder rv).
En ja... het kostte mij veel geld om een som eruit te halen... niet aan dossierkosten doch wel aan RV.... stom, doch gewoon uit zekerheid dacht ik zo te moeten handelen. Wie kan je op vandaag nog geloven.....
Re: Geld uit je tak 21 halen....
--- onnodige quote verwijderd door webmaster -- hou het forum leesbaar en verminder je aantal quotes ---
Ik heb die vraag destijds ook aan Ethias gesteld (dateert van 2008) en toen werd verteld dat afname's berekend werden over een gemiddelde van alle stortingen samen... Ze vertellen dus om het even wat. Misschien staat het vermeld in het contract (het mijne dateert van 2001) en verschilt het al naargelang de opening, maar het kan mij niet meer schelen. Binnenkort haal ik alles er af, ik ga niet wachten tot Elio Di Rupo zijn zakken gaat vullen. Wedden dat (én de vriendjes van) die politiekers eerst hun geldzaken gaan op orde stellen vooraleer hun nieuwe wetten worden ingevoerd? Ze zijn er om ons te pluimen, maar de verantwoordelijke voor de debacles van Fortis, Dexia, L&H, ezovoort enzoverder, worden nooit vervolgd. Maar premies, woekervergoedingen, bonussen langs alle kanten, dat hebben ze wel VERDIEND.
Ik heb die vraag destijds ook aan Ethias gesteld (dateert van 2008) en toen werd verteld dat afname's berekend werden over een gemiddelde van alle stortingen samen... Ze vertellen dus om het even wat. Misschien staat het vermeld in het contract (het mijne dateert van 2001) en verschilt het al naargelang de opening, maar het kan mij niet meer schelen. Binnenkort haal ik alles er af, ik ga niet wachten tot Elio Di Rupo zijn zakken gaat vullen. Wedden dat (én de vriendjes van) die politiekers eerst hun geldzaken gaan op orde stellen vooraleer hun nieuwe wetten worden ingevoerd? Ze zijn er om ons te pluimen, maar de verantwoordelijke voor de debacles van Fortis, Dexia, L&H, ezovoort enzoverder, worden nooit vervolgd. Maar premies, woekervergoedingen, bonussen langs alle kanten, dat hebben ze wel VERDIEND.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geld uit je tak 21 halen is één, maar in wat voor veilige(r) belegging ga je het investeren is een moeilijke(r) te beantwoorden punt.
Bij Ethias is dat idd verhoudingsgewijs de stortingen, is mij dit jaar nog bevestigd en door mij ook vastgesteld. Maar weet niet of dat een algemene regeling is of dat per maatschappij kan verschillen.
@Patrick1, had het geld nodig anders had ik het idd beter laten staan.
@Patrick1, had het geld nodig anders had ik het idd beter laten staan.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ik had het geld totaal niet nodig... doch mijn "spreiding" tussen investeringen en banken lag voor 90 % bij Dexia, en dan ga je je toch vragen stellen...(hier geleerd)
Eigenlijk zou ik recht hebben op schadevergoeding.... ik betaal nu opeens een 9000 euro rv omwille van de onzekerheid en mijn eigen kwaadheid voor wat Dexia eigenlijk stond....
Eigenlijk zou ik recht hebben op schadevergoeding.... ik betaal nu opeens een 9000 euro rv omwille van de onzekerheid en mijn eigen kwaadheid voor wat Dexia eigenlijk stond....
Luc B. schreef:Daar ik een vrij hoge som had ingetekend bij Dexia op een tak 21, en met alle heisa hieromtrent, heb ik onlangs een 20% hieruit opgenomen.
Is dit zo?
Zodra, een contract 8jaar loopt, heeft een "last in ,first out " totaal geen fiscale invloed meer. Ook al zou je dan bv 1 dag na de laatste storting je geld reeds afhalen.
vb storting in 1-1- 2003 0,01 euro
storting 18-10-2011 100 000 euro
afhaling 19-10-2011 100 000 euro , roerende voorheffig 0,00 euro
Dit geeft dan toch wel een enorm contrast met de door uw aangehaalde situatie, waar bv een rekening die reeds 6 jaar loopt en waar je een afhaling doet.
Staat misschien er misschien iets van in het contract ?
Volledig mee eens. Men doet alsof niemand schuldig is. De verantwoordelijken gaan ondertussen vrijuit. Niet te begrijpen. Ondertussen hebben ze hun zakken goed gevuld. Van een rechtsstaat is totaal geen sprake. Wel voor verkeersboetes te betalen en de kleine man het lastig te maken maar echte criminaliteit aanpakken is blijkbaar niet mogelijk. En het strafste is dat wij, de gemiddelde Belg, dit allemaal zo maar accepteren zonder slag of stoot. We zouden op straat moeten komen tot de verantwoordelijken worden aangepakt.zoé schreef:--- onnodige quote verwijderd door webmaster -- hou het forum leesbaar en verminder je aantal quotes ---
@ paul
Ik betaalde gewoonweg de verschuldigde RV omdat het contract dus nog maar 6 jaar liep. Mogelijks paniekreactie van mijnentwege, doch ik slaap er toch beter van, alhoewel ik enkele duizenden euro's aan RV kwijt ben....
Ik betaalde gewoonweg de verschuldigde RV omdat het contract dus nog maar 6 jaar liep. Mogelijks paniekreactie van mijnentwege, doch ik slaap er toch beter van, alhoewel ik enkele duizenden euro's aan RV kwijt ben....