Geld van KBC naar Izola komt niet aan
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Geld van KBC naar Izola komt niet aan
Ik heb woensdag 6 augustus een aanzienlijk bedrag overgemaakt van KBC naar Izola Bank. Ik ben al jaren klant bij beide banken en heb al honderden verrichtingen gedaan met dezelfde referterekeningen. Het geld is nog niet aangekomen.
KBC al enkele malen telefonisch gecontacteerd, ze bevestigen dat het bedrag correct werd overgeschreven via een instantoverschrijving en het rekeningnummer is correct, dat kan ook niet anders want het zit zo in de begunstigden.
Izola ook al een paar keer gebeld en zij bevestigen dat het geld niet is aangekomen. Heeft iemand raad wat ik nu kan doen? Ik begin echt ongerust te worden.
Groetjes, Lila B
KBC al enkele malen telefonisch gecontacteerd, ze bevestigen dat het bedrag correct werd overgeschreven via een instantoverschrijving en het rekeningnummer is correct, dat kan ook niet anders want het zit zo in de begunstigden.
Izola ook al een paar keer gebeld en zij bevestigen dat het geld niet is aangekomen. Heeft iemand raad wat ik nu kan doen? Ik begin echt ongerust te worden.
Groetjes, Lila B
Re: Geld van KBC naar Izola komt niet aan
Bel naar KBC Live 078 152 153 en vraag hen wat je nu moet doen en vraag hen ook onmiddellijk een dossier te openen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er zijn vorige week bij Izola grote IT-werken geweest: volledig nieuw platform en nieuwe app. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Goedemorgen, net weer gebeld met Izola en ze blijken het bedrag getraceerd te hebben, het zou inderdaad te maken hebben met de overgang naar het nieuwe platform. Als alles goed gaat, zou het deze namiddag op de rekening moeten verschijnen, en indien niet, mag ik nog eens bellen.

Lijkt het onbeleefd om -als het er is- terug te bellen om te vragen om de validatiedatum te corrigeren naar 6/08 of houd ik me gedeisd?
Dat is zeker niet onbeleefd. Ik heb ooit iets gelijkaardigs voorgehad met ABN AMRO. Een simpel schrijven volstond om alle verloren intresten heel netjes uitbetaald te krijgen.Lila B schreef: ↑12 augustus 2025, 10:42Goedemorgen, net weer gebeld met Izola en ze blijken het bedrag getraceerd te hebben, het zou inderdaad te maken hebben met de overgang naar het nieuwe platform. Als alles goed gaat, zou het deze namiddag op de rekening moeten verschijnen, en indien niet, mag ik nog eens bellen.![]()
Lijkt het onbeleefd om -als het er is- terug te bellen om te vragen om de validatiedatum te corrigeren naar 6/08 of houd ik me gedeisd?
Ik zou zeggen: niet prutsen met valutadatums maar de intresten op je rekening laten zetten.
Goedemorgen, het geld is nog steeds niet aangekomen op de rekening. De medewerker met wie ik gisteren belde, mailde daarnet dat hij hoopt dat het vandaag in orde komt. Ik zou niet de enige zijn, er zijn nog klachten. Ze zouden wel als commerciële geste de nieuwe termijnrekening laten starten op 6 augustus, de datum van de instantoverschrijving van KBC. Tja ... Wordt vervolgd
-
- Full Member
- Contacteer:
commerciële geste ? Omdat hun brol niet werkt zoals het hoort.
Een echte compensatie zou mooi zijn voor al de tijd die je er al hebt moeten insteken. Maar dat zal natuurlijk niet gebeuren.
Ze zijn toch zo begaan met hun klanten he die banken.

Ze zijn toch zo begaan met hun klanten he die banken.
Goedenavond, het is na 17 uur.

En? Staat het geld al op je rekening?
Ik zie dit ook niet als een commerciële geste maar als een wettelijke tekortkoming van de bank.
Mocht het geld vandaag nog niet op je rekening staan, zou ik toch wel een schrijven richten naar de bank en een vergoeding vragen. Minstens voor de onkosten die je maakte (tijd om te bellen naar beide banken en de bijhorende stress). Je kunt maar proberen ...