Geld verdwenenn na overschrijving naar een rekening in Spanje
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Geld verdwenenn na overschrijving naar een rekening in Spanje
Ik maakte een overschrijving bij de bank Argenta van 1321,- euro naar Spanje op 21/9/2023 voor de huur van een appartement die zal plaats hebben nu begin november. De verhuurder heeft het geld nog steeds niet op zijn rekening gekregen en het bedrag werd op het correcte rekeningnr. overgeschreven van mijn rekening op 21/9/2023. Het voorschot werd nochtans zonder probleem overgeschreven naar dezelfde rekening 8 maanden geleden.
Verschillende malen contact gehad met de bank zowel hoofdzetel als kantoor Merchtem. Er zou een onderzoek geopend zijn op 3 oktober 2023. Op 04/10/2023 heb ik een mail gestuurd naar Argenta voor een bevestiging hiervan te krijgen maar hier geen reactie op gekregen.
Vandaag 10/10/2023 nog steeds geen nieuws waar dit geld naartoe is?
Onbegrijpelijke dat dit zo maar kan verdwijnen en dat dit tot op heden nog steeds niet is opgelost.
Iemand die raad weet of dit al heeft voorgehad?
Chantal
Verschillende malen contact gehad met de bank zowel hoofdzetel als kantoor Merchtem. Er zou een onderzoek geopend zijn op 3 oktober 2023. Op 04/10/2023 heb ik een mail gestuurd naar Argenta voor een bevestiging hiervan te krijgen maar hier geen reactie op gekregen.
Vandaag 10/10/2023 nog steeds geen nieuws waar dit geld naartoe is?
Onbegrijpelijke dat dit zo maar kan verdwijnen en dat dit tot op heden nog steeds niet is opgelost.
Iemand die raad weet of dit al heeft voorgehad?
Chantal
Re: Geld verdwenenn na overschrijving naar een rekening in Spanje
Volgens mij staat het wel op zijn rekening.chantal477 schreef: ↑10 oktober 2023, 13:03 De verhuurder heeft het geld nog steeds niet op zijn rekening gekregen en het bedrag werd op het correcte rekeningnr. overgeschreven van mijn rekening op 21/9/2023.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dan zou de bank dit toch al kunnen controleren hebben met contact op te nemen met zijn bank.sintorama schreef: ↑10 oktober 2023, 13:07Volgens mij staat het wel op zijn rekening.chantal477 schreef: ↑10 oktober 2023, 13:03 De verhuurder heeft het geld nog steeds niet op zijn rekening gekregen en het bedrag werd op het correcte rekeningnr. overgeschreven van mijn rekening op 21/9/2023.
Wie weet hoeveel dergelijke vragen krijgt de bank. En wellicht blijkt er in 100% van de gevallen niets aan de hand te zijn. Ofwel het de betaler een verkeerd rekening nummer ingegeven, of een verkeerde memodatum. Ofwel heeft de ontvanger zich "vergist".chantal477 schreef: ↑10 oktober 2023, 13:10 Dan zou de bank dit toch al kunnen controleren hebben met contact op te nemen met zijn bank.
-
- Full Member
- Contacteer:
Geen enkele bank zal dit doen. Wanneer het rekeningnummer correct is en u het niet automatisch hebt teruggekregen, dan mag u er zeker van zijn dat de gelden weldegelijk reeds op zijn rekening staan..chantal477 schreef: ↑10 oktober 2023, 13:10Dan zou de bank dit toch al kunnen controleren hebben met contact op te nemen met zijn bank.
Zal iets voor ombudsman fin worden.
Anders al eens contact nemen met ECC.
Particulier verhuur en voorschotten altijd mee opletten.
En zeer zeker naar landen buiten Belgie.
Anders al eens contact nemen met ECC.
Particulier verhuur en voorschotten altijd mee opletten.
En zeer zeker naar landen buiten Belgie.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat ik nu al weet, het geld staat niet op zijn rekening. Argenta werkt samen met ING voor europese overschrijvingen. Ze onderzoeken nu of het bij ING ligt of bij de Spaanse bank waar het gestort moest worden.sintorama schreef: ↑10 oktober 2023, 14:34Wie weet hoeveel dergelijke vragen krijgt de bank. En wellicht blijkt er in 100% van de gevallen niets aan de hand te zijn. Ofwel het de betaler een verkeerd rekening nummer ingegeven, of een verkeerde memodatum. Ofwel heeft de ontvanger zich "vergist".chantal477 schreef: ↑10 oktober 2023, 13:10 Dan zou de bank dit toch al kunnen controleren hebben met contact op te nemen met zijn bank.
Je kan toch een bewijs van overschrijving naar de verhuurder sturen...
Een volledig verkeerd nummer ingeven van een andere persoon dat kan . Een verkeerd nummer omwille van een schrijffout bv een of twee verkeerde cijfers dat kan niet. De laatste 2 cijfers van het nummer dienen om te contoleren of het nummer juist is . Indien niet juist krijgt men dadelijk een verwittiging en kan die transactie natuurlijk niet door gaan !sintorama schreef: ↑10 oktober 2023, 14:34Wie weet hoeveel dergelijke vragen krijgt de bank. En wellicht blijkt er in 100% van de gevallen niets aan de hand te zijn. Ofwel het de betaler een verkeerd rekening nummer ingegeven, of een verkeerde memodatum. Ofwel heeft de ontvanger zich "vergist".chantal477 schreef: ↑10 oktober 2023, 13:10 Dan zou de bank dit toch al kunnen controleren hebben met contact op te nemen met zijn bank.
De 2 controlecjifers is iets typisch Belgisch.kaohsiung schreef: ↑10 oktober 2023, 17:29 Een volledig verkeerd nummer ingeven van een andere persoon dat kan . Een verkeerd nummer omwille van een schrijffout bv een of twee verkeerde cijfers dat kan niet. De laatste 2 cijfers van het nummer dienen om te contoleren of het nummer juist is . Indien niet juist krijgt men dadelijk een verwittiging en kan die transactie natuurlijk niet door gaan !
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Had je al eerder ervaring met de verhuurder van het appartement in Spanje of ken je deze alleen van een advertentie?
Hopelijk werd je niet het slachtoffer van "fraude bij vakantieverhuur".
https://www.huizeninspanje.nl/blog/adve ... tieverhuur
Hopelijk werd je niet het slachtoffer van "fraude bij vakantieverhuur".
https://www.huizeninspanje.nl/blog/adve ... tieverhuur
Snelle jongens verdienen geld met nep advertenties in de verhuur van vakantiewoningen. ...
De Spaanse consumentenbod "Facua" waarschuwt voor oplichting via verhuuradvertentie voor vakantiewoningen.
B7H4long schreef: ↑10 oktober 2023, 18:44De 2 controlecjifers is iets typisch Belgisch.kaohsiung schreef: ↑10 oktober 2023, 17:29 Een volledig verkeerd nummer ingeven van een andere persoon dat kan . Een verkeerd nummer omwille van een schrijffout bv een of twee verkeerde cijfers dat kan niet. De laatste 2 cijfers van het nummer dienen om te contoleren of het nummer juist is . Indien niet juist krijgt men dadelijk een verwittiging en kan die transactie natuurlijk niet door gaan !
Er is zeer zeker ook een check in de IBAN.
The check digits enable the sending bank (or its customer) to perform a sanity check of the routing destination and account number from a single string of data at the time of data entry.[5] This check is guaranteed to detect any instances where a single character has been omitted, duplicated, mistyped or where two characters have been transposed. Thus routing and account number errors are virtually eliminated.[10]
Voor Ludo hierbij de link: https://en.wikipedia.org/wiki/Internati ... unt_Number
-
- Full Member
- Contacteer:
En hoe weet je dat zeker ?chantal477 schreef: ↑10 oktober 2023, 15:34 Wat ik nu al weet, het geld staat niet op zijn rekening.
op mijn rekening staat het alvast niet.
Jamesken schreef: ↑10 oktober 2023, 19:21
Er is zeer zeker ook een check in de IBAN.
-----------------------------------------------------------------
Voor Ludo hierbij de link: https://en.wikipedia.org/wiki/Internati ... unt_Number
Waarom voor mij bedoeld