Generali Self Life loodzware kostenstructuur ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
denolfkoen
- Newbie

- Contacteer:
het lijkt inderdaad zo dat je bij Generali een hoog rendement krijgt, de realiteit is anders.
Ik ben jaren pensioensparen gedaan bij Generali en moet nu ondervinden dat ik na 9 jaar een negatief rendement heb, ondanks een gewaarborgd 3,85% intrest. Alles ging naar hun loodzware kostenstructuur. Ik wacht na verschillende brieven nog steeds op een uitleg, want in hun prospectus staat geen letter over deze kosten. Bedriegers!
Ik ben jaren pensioensparen gedaan bij Generali en moet nu ondervinden dat ik na 9 jaar een negatief rendement heb, ondanks een gewaarborgd 3,85% intrest. Alles ging naar hun loodzware kostenstructuur. Ik wacht na verschillende brieven nog steeds op een uitleg, want in hun prospectus staat geen letter over deze kosten. Bedriegers!
-
denolfkoen
- Newbie

- Contacteer:
Re: Generali Self Life loodzware kostenstructuur ?
Probleem is dat de hoge winstdeelname bij Generali nooit uitgekeerd wordt, ze werd mij ook voorgehouden, na 9 jaar staat de teller nog steeds op €0.
"Winsten uit het verleden etc..."
Boerenbedrog, heet dat.
"Winsten uit het verleden etc..."
Boerenbedrog, heet dat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous6
Kan iemand dit bevestigen / ontkrachten?
Hier op de site lees ik:
Kosten: Instapkosten: Maximum 7% + 10 € forfaitair. Beheerskosten: 0%
Soortgelijke reacties verschenen hier al n.a.v. ERGO, waar gewag gemaakt werd van enorme kosten die het effectieve resultaat fors drukken. Echter, daar merk je op het eerste zicht niets van als je via de site de rendementen bekijkt. "Ergo Life Optimix" staat op de site te blinken op de 1e plaats als je sorteert op "totaal rendement 2010" met liefst 4,15% NETTO rendement.
Dus mijn vraag: Hoe "netto" is dit "netto" als mensen komen klagen dat ze in werkelijkheid een negatief rendement hebben?
Hier op de site lees ik:
Kosten: Instapkosten: Maximum 7% + 10 € forfaitair. Beheerskosten: 0%
Soortgelijke reacties verschenen hier al n.a.v. ERGO, waar gewag gemaakt werd van enorme kosten die het effectieve resultaat fors drukken. Echter, daar merk je op het eerste zicht niets van als je via de site de rendementen bekijkt. "Ergo Life Optimix" staat op de site te blinken op de 1e plaats als je sorteert op "totaal rendement 2010" met liefst 4,15% NETTO rendement.
Dus mijn vraag: Hoe "netto" is dit "netto" als mensen komen klagen dat ze in werkelijkheid een negatief rendement hebben?
Re: Generali Self Life loodzware kostenstructuur
Wanneer je aan Ergo informatie vraagt geven ze nooit een antwoord erop of draaien ze gewoon rond de pot.
Deze firma zoekt geen klanten maar slachtoffers. Eenmaal je een contract hebt getekend hebben ze u te pakken en is hun buit binnen. Je bent dan gewoon nog een pulleke lucht voor hen.
Van hun beloofde winstdeelnames heb ik er ook al nul gekregen. En vraag je uitleg dan zwijgen ze gewoon.
Deze firma zoekt geen klanten maar slachtoffers. Eenmaal je een contract hebt getekend hebben ze u te pakken en is hun buit binnen. Je bent dan gewoon nog een pulleke lucht voor hen.
Van hun beloofde winstdeelnames heb ik er ook al nul gekregen. En vraag je uitleg dan zwijgen ze gewoon.
-
denolfkoen
- Newbie

- Contacteer:
Ik zit nu bij Ergo en hou mijn hart vast dat ik niet weer hetzelfde meemaak als bij Generali. Ik denk van niet echter, omdat ik bij intake alle dekkingen afgetikt heb, iets waar ik bij Generali nooit de kans toe gehad heb. Winstdeelname zal ik pas binnen een jaar kunnen beoordelen.
Ik zit ook bij een andere makelaar - Belgische Financiële Dienst - iemand daar (goede of slechte) ervaringen mee?
Ik zit ook bij een andere makelaar - Belgische Financiële Dienst - iemand daar (goede of slechte) ervaringen mee?
Het feit dat je bij Ergo zit wil zeggen dat je hoedanook gerold bent.
Je zal verschieten hoeveel winstdeelname je zal krijgen. Niks zal het zijn en vraag je uitleg dan wordt het stil; je kan vloeken, dreigen en ik weet niet allemaal maar het helpt niks. Ge loopt met uw kop tegen de muur. Maar sexfeestjes organiseren voor hun verkopers en de Rode Duivels sponsoren dat kunnen ze goed.
Ik hoop dat die wantoestanden voor eens en altijd aangeklaagd worden.
Je zal verschieten hoeveel winstdeelname je zal krijgen. Niks zal het zijn en vraag je uitleg dan wordt het stil; je kan vloeken, dreigen en ik weet niet allemaal maar het helpt niks. Ge loopt met uw kop tegen de muur. Maar sexfeestjes organiseren voor hun verkopers en de Rode Duivels sponsoren dat kunnen ze goed.
Ik hoop dat die wantoestanden voor eens en altijd aangeklaagd worden.
Laatst gewijzigd door Lukske op 28 december 2011, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
denolfkoen
- Newbie

- Contacteer:
Wel, bedankt om mij een zorgeloos eindejaar te bezorgen
Ik kijk het een jaartje aan, is het niet goed, dan raus damit.
Is er dan werkelijk geen enkele maatschappij die goede, eerlijke en transparante tarieven aanbiedt?
Is er dan werkelijk geen enkele maatschappij die goede, eerlijke en transparante tarieven aanbiedt?
Welkom op het forum ! Alleen heb je het forum blijkbaar te laat ontdekt.denolfkoen schreef:Ik zit nu bij Ergo en hou mijn hart vast dat ik niet weer hetzelfde meemaak als bij Generali.
Gebruik maar eens de zoekknop van het forum (tussen FAQ en Leden) en gebruik als zoektermen: Ergo onkosten
Veel leesplezier !
Van de regen in de drop, heet dat dan. Opnieuw de zoekknop gebruiken met als zoekterm BFD of Belgische Financiële Dienst.Ik zit ook bij een andere makelaar - Belgische Financiële Dienst - iemand daar (goede of slechte) ervaringen mee?
Opnieuw veel leesplezier !
Raus Damit met Ergo?denolfkoen schreef:Wel, bedankt om mij een zorgeloos eindejaar te bezorgen![]()
Het is te laat. Bij Uw eerste storting(en) ben je massa's geld verloren. Zij hebben u reeds gepluimd. Dat is hun strategie. Tegen dat je ziet dat je bent gerold is het te laat.
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Of het gewoon iemand van BFD zelf die hier wa reclame komt maken en generali komt zwwartmaken
-
anonymous6
Bon. Back on topic: Kostenstructuur van (pensioen)fondsen. Hoe zit dat nu? Hoe netto is netto?
Moet ik nu echt richting bank trekken met een document en hen laten ondertekenen dat er naast een duidelijk bepaalde instapkost en beheerskost, géén andere verborgen kosten zijn?
Dus, feitelijk: Als ik 1000 € wens te beleggen, en de instapkost is 3%, en de beheerskost 10 €, dan betaal ik 1040 € en vervolgens brengt die 1000 € op wat men belooft: de 40 € dekt de instapkost plus één jaar beheerskost. En elk volgend jaar breng ik (of stort ik) braaf € 10 beheerskost naar de bank. En als men mij dan 2,85% per jaar belooft, dan heb ik na één jaar exact 1028,5 €. Geen cent meer of minder.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om 'n beetje 'n transparant product op de markt te brengen, zodat als mensen naar grafieken kijken, ze ook 'n correct beeld hebben van de (historische) opbrengsten.
Moet ik nu echt richting bank trekken met een document en hen laten ondertekenen dat er naast een duidelijk bepaalde instapkost en beheerskost, géén andere verborgen kosten zijn?
Dus, feitelijk: Als ik 1000 € wens te beleggen, en de instapkost is 3%, en de beheerskost 10 €, dan betaal ik 1040 € en vervolgens brengt die 1000 € op wat men belooft: de 40 € dekt de instapkost plus één jaar beheerskost. En elk volgend jaar breng ik (of stort ik) braaf € 10 beheerskost naar de bank. En als men mij dan 2,85% per jaar belooft, dan heb ik na één jaar exact 1028,5 €. Geen cent meer of minder.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om 'n beetje 'n transparant product op de markt te brengen, zodat als mensen naar grafieken kijken, ze ook 'n correct beeld hebben van de (historische) opbrengsten.
Naar aanleiding van de post van Koen ben ik weer het noorden kwijt. MIsschien is het wel ietsje paranoïa, maar heb zo het gevoel dat makelaars u de meest dubieuze producten eerst aansmeren, vanwege een hogere Commissie. Ik zat bij Hamburg-Mannheimer met een Pensioenspaarverzekering en heb die dan drie jaar terug ingeruild voor een Dynamico Self Life. Ga ik bij Rabobank.be kijken, dan zie ik dat men daar belegt in fondsen die het - gelet op de afgelopen beurzencrisis begrijpelijkerwijse - zeer slecht hebben gedaan.denolfkoen schreef:het lijkt inderdaad zo dat je bij Generali een hoog rendement krijgt, de realiteit is anders.
Kan er iemand een enigszins stabiel alternatief geven. Argenta denk ik dan spontaan? Zijn er nog?
Waarvoor dank,
Mats
qua kosten is Argenta pensioenfonds wel goed, maar het nadeel is hier het risico van de beurs.
Vroeger had je bvb Ethias first pensioensparen, nul risico en met heel goede opbrengsten en bijna nihil kosten.
Wanneer je risico wil elimineren word je nogal dikwijls in het zak gezet door de verzekeringen zoals bvb Ergo en ook Generali nu blijkt.
Verdoken kosten (en verdoken reglementen) vreten aan je winst. De staat zou hiertegen moeten optreden. Misschien als het hier op spaargids genoeg herhaald wordt dat de mensen in toekomst ook wel eens 2 keer zullen nadenken. Ze zullen het niet graag lezen de verzekeraars in kwestie (en wees gerust dat ze meelezen) maar ze zoeken het zelf.
Jammer dat integrale geen pensioensparen aanbiedt; ik zou niet meer twijfelen.
Vroeger had je bvb Ethias first pensioensparen, nul risico en met heel goede opbrengsten en bijna nihil kosten.
Wanneer je risico wil elimineren word je nogal dikwijls in het zak gezet door de verzekeringen zoals bvb Ergo en ook Generali nu blijkt.
Verdoken kosten (en verdoken reglementen) vreten aan je winst. De staat zou hiertegen moeten optreden. Misschien als het hier op spaargids genoeg herhaald wordt dat de mensen in toekomst ook wel eens 2 keer zullen nadenken. Ze zullen het niet graag lezen de verzekeraars in kwestie (en wees gerust dat ze meelezen) maar ze zoeken het zelf.
Jammer dat integrale geen pensioensparen aanbiedt; ik zou niet meer twijfelen.
Mats,Mats schreef: en heb die dan drie jaar terug ingeruild voor een Dynamico Self Life.
Kan jij eens de afkoopwaarde opvragen van je Generali DSL ? En vergelijken met de stortingen die je tot nu toe gedaan hebt ?
We hebben nu 1 iemand die beweringen maakt rond verborgen kosten, het zou interessant zijn dat dit door meerdere mensen wordt bevestigd voor dit als waar wordt aangenomen.
@andere bezitters: graag ook dezelfde feedback.
*** Mats, het is niet nodig een citaat te gebruiken als je reageert op het voorgaande bericht, iedereen weet wat je bedoelt. Mod K. ***
Het desbetreffende mailtje is onderweg. Volgens de servicedeskmedewerker zou ik sowieso 33% verliezen in geval van afkoop:-(
Wait and see. Meer nieuws volgt van zodra ik de nodige info krijg toesteuurd.
Mvg,
Mats
Het desbetreffende mailtje is onderweg. Volgens de servicedeskmedewerker zou ik sowieso 33% verliezen in geval van afkoop:-(
Wait and see. Meer nieuws volgt van zodra ik de nodige info krijg toesteuurd.
Mvg,
Mats