Getrouwheidspremie op ING oranje boekje
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Getrouwheidspremie op ING oranje boekje
Hallo,
Stel dat ik medio januari 2011 een flink bedrag stort op de oranje rekening, kan ik dan de volledige rente dus incl.getrouwheid, al opstrijken in januari 2012, of moet ik wachten tot december 2012 ??
mvg.
Ferna
Stel dat ik medio januari 2011 een flink bedrag stort op de oranje rekening, kan ik dan de volledige rente dus incl.getrouwheid, al opstrijken in januari 2012, of moet ik wachten tot december 2012 ??
mvg.
Ferna
Re: ING oranje boekje ...
Je zal moeten wachten tot eind december 2012 ofwel moet je rekening afsluiten na 1 jaar en dan krijg je getrouwheid en rente uitbetaald.Basisrente zul je al ontvangen eind 2011.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Getrouwheidspremie op ING oranje boekje
bij het openen van je oranje boekje kun je wel de maand kiezen waarin je getrouwheidspremie uitbetaald wordt.
standaard is dat inderdaad december. maar ik heb wegens een gelijkaardige reden (ontvangst groot bedrag in augustus) ook ervoor gekozen om de berekening van de premies te regelen op 31/8 van elk jaar.
dus: vragen aan je kantoor bij opening.
standaard is dat inderdaad december. maar ik heb wegens een gelijkaardige reden (ontvangst groot bedrag in augustus) ook ervoor gekozen om de berekening van de premies te regelen op 31/8 van elk jaar.
dus: vragen aan je kantoor bij opening.
Wie weet waarom ING in de voorwaarden van het Oranje boekje van "kalendermaanden" spreekt voor de getrouwheidspremie daar de wettekst van "maanden" spreekt?
Ook bij ING gaat het over boeking en in de wettekst gaat het over storting?
ING Oranje spaarrekening
Artikel 9 – Getrouwheidspremie
De getrouwheidspremie wordt verleend op alle kapitalen die geboekt blijven op het ING Oranje Boekje gedurende een periode van 12 opeenvolgende kalendermaanden (hierna “de getrouwheidsperiode”).
De getrouwheidsperiode vangt ten laatste aan op de eerste kalenderdag volgend op de boeking van de kapitalen of volgend op het einde van de vorige getrouwheidsperiode.
KB 22/12/2008 Art. 1 > Art.2,4°,b
De getrouwheidspremie wordt toegekend, ofwel voor de bedragen die gedurende twaalf opeenvolgende maanden op dezelfde rekening ingeschreven bleven, ofwel per kalenderjaar, voor de bedragen die gedurende ten minste 11 opeenvolgende maanden van datzelfde kalenderjaar op dezelfde rekening ingeschreven bleven.
De getrouwheidspremie begint te lopen ten laatste vanaf de kalenderdag die volgt op de kalenderdag van de storting. Opvragingen worden aangerekend op de sommen waarvoor de premieverwerving het minst ver gelopen is;
Is de bedoeling te laten begrijpen dat het over volle maanden gaat zodanig bv. dat een storting op 4 maart maar pas op 1 april het volgend jaar aanspraak kan doen op getrouwheidspremie?
Mvg,
Vraag is gesteld aan ING.
Ook bij ING gaat het over boeking en in de wettekst gaat het over storting?
ING Oranje spaarrekening
Artikel 9 – Getrouwheidspremie
De getrouwheidspremie wordt verleend op alle kapitalen die geboekt blijven op het ING Oranje Boekje gedurende een periode van 12 opeenvolgende kalendermaanden (hierna “de getrouwheidsperiode”).
De getrouwheidsperiode vangt ten laatste aan op de eerste kalenderdag volgend op de boeking van de kapitalen of volgend op het einde van de vorige getrouwheidsperiode.
KB 22/12/2008 Art. 1 > Art.2,4°,b
De getrouwheidspremie wordt toegekend, ofwel voor de bedragen die gedurende twaalf opeenvolgende maanden op dezelfde rekening ingeschreven bleven, ofwel per kalenderjaar, voor de bedragen die gedurende ten minste 11 opeenvolgende maanden van datzelfde kalenderjaar op dezelfde rekening ingeschreven bleven.
De getrouwheidspremie begint te lopen ten laatste vanaf de kalenderdag die volgt op de kalenderdag van de storting. Opvragingen worden aangerekend op de sommen waarvoor de premieverwerving het minst ver gelopen is;
Is de bedoeling te laten begrijpen dat het over volle maanden gaat zodanig bv. dat een storting op 4 maart maar pas op 1 april het volgend jaar aanspraak kan doen op getrouwheidspremie?
Mvg,
Vraag is gesteld aan ING.
Laatst gewijzigd door Flytox op 16 december 2010, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Allen die gereageerd hebben op mijn vraag, mijn hartelijke dank.
Ik zal het op het kantoor proberen te regelen, dat ik inderdaad in januari 2012 de volledige rente uitgekeerd krijg.
En dan - (afhankelijk van de voorwaarden)-eventueel opnieuw beginnen.
Ik heb gezien dat ook Record bank met een dergelijke rekening is gekomen ( 1.00 + 1.50)
Vriendelijke groeten,
Ferna
Ik zal het op het kantoor proberen te regelen, dat ik inderdaad in januari 2012 de volledige rente uitgekeerd krijg.
En dan - (afhankelijk van de voorwaarden)-eventueel opnieuw beginnen.
Ik heb gezien dat ook Record bank met een dergelijke rekening is gekomen ( 1.00 + 1.50)
Vriendelijke groeten,
Ferna