Gezocht personen die in Sales werken
Re: Gezocht personen die in Sales werken
Ik wil ook gewoon even meedelen dat OP het idee om een job in Sales te zoeken nastreeft omdat dit hem op reddit werd aangeraden.
Het bericht is inmiddels verwijderd, maar de commentaren zijn nog leesbaar.
https://www.reddit.com/r/BEFire/comment ... urce=share
Het bericht is inmiddels verwijderd, maar de commentaren zijn nog leesbaar.
https://www.reddit.com/r/BEFire/comment ... urce=share
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Ik heb een achtergrond in de sales. Het leek mij inderdaad een beter spoor., ik twijfelde al tussen die 2. Je moet nu niet doen alsof het idee gans van een ander komt. Wat moet dat eigenlijk, wat nut heeft dat, dat je dat gewoon even moet mededelen?
Ja goed... en ik wist ook niet waar de goudprijs zich naartoe ging bewegen 9 maanden geleden.ludo schreef: ↑2 mei 2020, 18:55 Als je hier al raad moet komen vragen wat je moet doen om een job in de sales te krijgen, ben je volgens mij al niet geschikt voor die job.. Tenzij in een of andere supermarkt om de rekken mee aan te vullen, en af en toe eens de kassa te doen, dat is ook een job in de sales..
Een verkoper wordt je niet, dat ben je gewoon, enige techieken kan je in de loop van je carriere wel aandikken..
Een verkoper moet ook over een degelijke dosis mensenkennis en overtuigingskracht beschikken wil hij de koper leiden naar het artikel dat de verkoper hem wil laten kopen..
Produktkennis is daarbij ook een meerwaarde,alhoewel deze alle dagen wijzigen...
Zoals in de volksmond al wel een gezegd wordt " een rasverkoper verkoopt in Antartica een ijskast en deepfreezer aan een inwoner daar.. "
Een verkoper moet ook over een degelijke dosis mensenkennis en overtuigingskracht beschikken wil hij de koper leiden naar het artikel dat de verkoper hem wil laten kopen..
Produktkennis is daarbij ook een meerwaarde,alhoewel deze alle dagen wijzigen...
Zoals in de volksmond al wel een gezegd wordt " een rasverkoper verkoopt in Antartica een ijskast en deepfreezer aan een inwoner daar.. "
-
neo
Poldermol schreef: ↑2 mei 2020, 17:54 Ambitie hebben is goed en lovenswaardig. Maar oppassen dat u met deze mentaliteit geen deksels op de neus krijgt die u een nieuwe burn-out opleveren, en een overlopende emmer frustraties.
Uw baas heeft toevallig geen interesse in het openen van een nieuwe snackbar zodat hij u kan aanstellen als manager?
RGiskard schreef: ↑2 mei 2020, 18:18 Lees je alvorens te solliciteren ook even in in het werk van Dunning en Kruger. Altijd handig om eens over je eigen kunnen na te denken.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dunning ... ger_effect
...zijn allemaal goeden adviezen ongeacht of ze bij U van toepassing zijn. Beter 1 keer te veel dan te weinig nadenken of men een bepaalde eigenschap bij zichzelf kan aanpassen. Uiteindelijk maakt het niet uit of ik mijzelf goed zie voor een bepaalde functie, wel of anderen (hier HR) van dezelfde mening zijn.ludo schreef: ↑2 mei 2020, 18:55 Als je hier al raad moet komen vragen wat je moet doen om een job in de sales te krijgen, ben je volgens mij al niet geschikt voor die job.. Tenzij in een of andere supermarkt om de rekken mee aan te vullen, en af en toe eens de kassa te doen, dat is ook een job in de sales..
Wie weet, misschien zit er op deze spaardersforum een iemand die op zoek is naar een salespersoon....
Ja helemaal juist want in de sneeuw heb je geen rekjes en lampje die bij een ijskast horen. Het toont het ook niet bepaald netjes in je iglo als al het eten daar op een hoopje ligt en buitenshuis kan het door ijsberen opgegeten worden of gestolen worden. Als u geen slot op u iglo hebt zit er wel een op u ijskast.ludo schreef: ↑2 mei 2020, 19:57 Een verkoper wordt je niet, dat ben je gewoon, enige techieken kan je in de loop van je carriere wel aandikken..
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Zo van die ijsberen die pinguins eten?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
KendrickR schreef: ↑2 mei 2020, 20:04Ja helemaal juist want in de sneeuw heb je geen rekjes en lampje die bij een ijskast horen. Het toont het ook niet bepaald netjes in je iglo als al het eten daar op een hoopje ligt en buitenshuis kan het door ijsberen opgegeten worden of gestolen worden. Als u geen slot op u iglo hebt zit er wel een op u ijskast.ludo schreef: ↑2 mei 2020, 19:57 Een verkoper wordt je niet, dat ben je gewoon, enige techieken kan je in de loop van je carriere wel aandikken..
Beter argument:
Op Antarctica kan het wel -50 worden. Zo een -18 diepvriezer is dus een hele goeie voorverwarmer om je maaltijd alvast wat te ontdooien.
Deze discussie gaat werkelijk nergens meer naartoe. Ik zou toch maar die wikipediapagina die ik gelinkt heb eens nalezen.
Misschien ergens een korte opleiding of cursus volgen? Bij ons op het werk zijn ze heel tolerant voor IT'ers zonder ervaring, maar met een (niet-technisch) diploma en met veel motivatie om bij te leren. Zonder diploma kom je er echter niet in.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
@KendrickR .. Zoals je zelf al aangeeft "" Deze discussie gaat werkelijk nergens meer naartoe. "" en op goede feedback moet je hier precies niet op rekenen..
Beste is je eigen gedacht te volgen, en sukses te hebben in je zoektocht..
Je kan je niet "alsof " voordoen als je de kwaliteiten niet hebt, want dan val je sowieso door de mand..
Misschien een dag of avond cursus "sales " of " sales management " volgen,anders ga je gewoon winkelbediende blijven..
Je mag niet vergeten dat een koper in beginsel altijd gelijk heeft, het is aan de verkoper er op zodanige wijze hem te overtuigen dat het beter is een ander beter produkt te kopen dat jij hem aanbeveelt, en als verkoper moet je met enige kritiek of opmerking overweg kunnen, en daar heb je " mijn bescheiden mening " niet de capaciteit of attidude voor als ik je antwoorden hier overlees..
Beste is je eigen gedacht te volgen, en sukses te hebben in je zoektocht..
Je kan je niet "alsof " voordoen als je de kwaliteiten niet hebt, want dan val je sowieso door de mand..
Misschien een dag of avond cursus "sales " of " sales management " volgen,anders ga je gewoon winkelbediende blijven..
Je mag niet vergeten dat een koper in beginsel altijd gelijk heeft, het is aan de verkoper er op zodanige wijze hem te overtuigen dat het beter is een ander beter produkt te kopen dat jij hem aanbeveelt, en als verkoper moet je met enige kritiek of opmerking overweg kunnen, en daar heb je " mijn bescheiden mening " niet de capaciteit of attidude voor als ik je antwoorden hier overlees..
Laatst gewijzigd door ludo op 3 mei 2020, 00:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Van welke regio ben je, en hoever wil je je verplaatsen voor een job als machine-operator in een 2-ploegen systeem in de farmaceutische sector?
Is geen sales maar wel een zeer goed betaalde job met doorgroeimogelijkheden ( maar ook weer geen sales).
Is geen sales maar wel een zeer goed betaalde job met doorgroeimogelijkheden ( maar ook weer geen sales).
Ik denk inderdaad dat als operator in ploegen eenvoudiger zou zijn. Bij ons zijn de sales allemaal masters of mensen met veel ervaring.
Waarom volg je geen bachelor in avondonderwijs? Is goed doenbaar en het zal je kansen sterk verhogen. Bovendien toont het aan dat je iets wilt veranderen en nu wel meer doorzettingsvermogen hebt dan vroeger.
Ik heb nog een manama actuariaat gevolgd terwijl ik full time werkte. Dus alles is mogelijk, zolang je maar wilt.
Zonder diploma of cursus wordt het volgens mij nagenoeg onmogelijk. Meeste recruiters screenen in een eerste ronde puur op cv en daar gaat het erg moeilijk worden voor jou...
Waarom volg je geen bachelor in avondonderwijs? Is goed doenbaar en het zal je kansen sterk verhogen. Bovendien toont het aan dat je iets wilt veranderen en nu wel meer doorzettingsvermogen hebt dan vroeger.
Ik heb nog een manama actuariaat gevolgd terwijl ik full time werkte. Dus alles is mogelijk, zolang je maar wilt.
Zonder diploma of cursus wordt het volgens mij nagenoeg onmogelijk. Meeste recruiters screenen in een eerste ronde puur op cv en daar gaat het erg moeilijk worden voor jou...
Kan iemand mij vertellen wat een broodje verkopen in een snackbar met sales te maken heeft ? Ik stap daar binnen met het idee dat ik een broodje wil, ik kies welk broodje ik wil (meestal Martino full option). Kendrick moet dat broodje dan klaar maken en aan mij overhandigen. Ik betaal mijn broodje en eet het smakelijk op. Saleservaring heb ik daar niet in gemerkt. De klant heeft al beslist.
Sales is mij overtuigen dat ik geen broodje wil, maar een volledig 3-gangen menu. En mij dit dan ook verkocht krijgen. Dat wil ik Kendrick wel eens zien doen in die snackbar.
Over Hamburg Manheim wil ik het zelfs niet hebben. Want daar moet je voor je commissie heel je vriendenkring in het zak zetten. Vaak eindigt dit zonder commissie en zonder vrienden. Degene die ik dat weten doen heb is haar vriendenkring kwijt en een depressie rijker.
Sales is mij overtuigen dat ik geen broodje wil, maar een volledig 3-gangen menu. En mij dit dan ook verkocht krijgen. Dat wil ik Kendrick wel eens zien doen in die snackbar.
Over Hamburg Manheim wil ik het zelfs niet hebben. Want daar moet je voor je commissie heel je vriendenkring in het zak zetten. Vaak eindigt dit zonder commissie en zonder vrienden. Degene die ik dat weten doen heb is haar vriendenkring kwijt en een depressie rijker.
Hmm, nu ook niet te negatief of neerbuigend doen.
De inrichting van een winkel zet wel degelijk aan tot (extra) aankopen die men oorspronkelijk niet van plan was.
Dus als Kendrick effectief die shop aantoonbaar heringericht heeft op zo´n manier dat er meer omzet en winst gegenereerd wordt, dan is dat wel degelijk relevant.
Weliswaar eerder marketing dan pure sales, maar een talent is het wel.
Overigens is het opbouwen van stands in warenhuizen ook een (niche) job. Coca-Cola bvb heeft zo´n mensen in dienst die in supermarkten gaan bepalen waar welk item van de groep hoort te staan.
De inrichting van een winkel zet wel degelijk aan tot (extra) aankopen die men oorspronkelijk niet van plan was.
Dus als Kendrick effectief die shop aantoonbaar heringericht heeft op zo´n manier dat er meer omzet en winst gegenereerd wordt, dan is dat wel degelijk relevant.
Weliswaar eerder marketing dan pure sales, maar een talent is het wel.
Overigens is het opbouwen van stands in warenhuizen ook een (niche) job. Coca-Cola bvb heeft zo´n mensen in dienst die in supermarkten gaan bepalen waar welk item van de groep hoort te staan.
Het ging om meer dan dat... Ik was daar niet enkel iemand die broodjes smeerde... ik stond er ook in voor de dagelijkse werking van de zaak. Afhalen producten, in orde houden van het eetgedeelte, etc... het was ook niet zomaar een snackbar maar een snackbar met xyz eraan. Is wel net wat anders dan je je voorstelt.Natal schreef: ↑3 mei 2020, 10:21 Kan iemand mij vertellen wat een broodje verkopen in een snackbar met sales te maken heeft ? Ik stap daar binnen met het idee dat ik een broodje wil, ik kies welk broodje ik wil (meestal Martino full option). Kendrick moet dat broodje dan klaar maken en aan mij overhandigen. Ik betaal mijn broodje en eet het smakelijk op. Saleservaring heb ik daar niet in gemerkt. De klant heeft al beslist.
Upselling heb je zeker wel in snackbars, macdonalds wilt u een XL voor maar 1 euro meer, moet dat drankje groot of klein zijn. Ook het visualiseren van combo deals, studentenkortingen, bedrijfskorting, etc... allemaal dingen die onderhouden moeten worden.Sales is mij overtuigen dat ik geen broodje wil, maar een volledig 3-gangen menu. En mij dit dan ook verkocht krijgen. Dat wil ik Kendrick wel eens zien doen in die snackbar.