Gilead Sciences
TIP
Re: Gilead Sciences
Ben je niet eerder zelf prooi als je toch zo goedkoop noteert?
Dat is inderdaad ook een optie. Het zou me niet verwonderen moest een andere grote speler Gilead opslorpen. Gilead is wel een hele brok natuurlijk.
ik zie niet snel iemand met 110 à 140 Miljard dollar (incl. premie) smijten in deze sector?
J&J is wss de enige die zoiets kan financieren?
Was ik ook aan het denken.Umi schreef:ik zie niet snel iemand met 110 à 140 Miljard dollar (incl. premie) smijten in deze sector?
Het management heeft in het verleden al getoond dat ze verstandige overnames kunnen doen. Ik heb dan liever dat ze een afwachtende houding aannemen dan lukraak maar een of ander bedrijfje opkopen. Diworsificaton.Naick schreef:Je kan je bijvoorbeeld ook vragen stellen bij het management en hun beslissingen (berg cash en geen overnames).
Net ingestapt.
Kleine positie, als het alsnog serieus zou verder zakken, kan ik m'n aankoopkoers wat verlagen.
Denk dat als ik nog veel langer wacht de kans zal voorbij zijn; vandaar.
Kleine positie, als het alsnog serieus zou verder zakken, kan ik m'n aankoopkoers wat verlagen.
Denk dat als ik nog veel langer wacht de kans zal voorbij zijn; vandaar.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Mijn enige positie (naast een kleine short) die in het rood staat. -5% bijna. But no worries, zelfs bij horizontaal koersverlopen brengen de div'n genoeg op om na inflatie iets over te houden. Hoop natuurlijk wel op nominale stijging van het aandeel zelf, maar we hebben geduld.
Het is ook mijn enige verliespositie op -8% gisteren bij sluiting. Aandeel gaat niet uit zichzelf herstellen zonder een stevige trigger. Maar aan deze koers is er al heel veel slecht nieuws in de prijs opgenomen. Als je kijkt naar de huidige cashflow/winst die goed is, het dividendrendement en de pipeline is er veel opwaarts potentieel.
Ik zit op -16%. En ik zit met een enorm "Apple" gevoel. Een groot bedrijf met enorme cashflow, een beetje een monocultuur en vooral een enorm pessimistisch publiek. Apple had ook afgedaan, wie had er nu nog een iPhone nodig, iedereen had er al een? Bij Apple heb ik me laten vangen en ben ik niet ingestapt, ook niet gefaseerd. Dit keer zullen ze mij niet liggen hebben. Het kan gerust nog een eindje duren, maar dit soort opportuniteiten zijn niet dik gezaaid. Ik heb mijn gemiddelde prijs al kunnen laten zakken tot €76, ik denk dat ik nog een pakketje ga inslaan en op €72,5 gemiddeld ga uitkomen.
Consensus te pessimistisch met omzet- en winstdalingen van 20-25% dit jaar? Lage multiples maar die zullen bij een stabiele koers vanzelf stijgen. Over 2 jaar heb je dan misschien nog een vrijekasstroomrendement van 10%, afgezien van eventuele overnames.
Oh, en dit is geen aanval
Oh, en dit is geen aanval
Het enige aandeel dat nog in de port zit. Ik sta momenteel op - 7% maar ik ga het niet meteen buiten gooien. Er zal wel een moment komen dat "men erop vliegt". No worries over here.
jens_dev schreef: ↑29 mei 2017, 10:26 Consensus te pessimistisch met omzet- en winstdalingen van 20-25% dit jaar? Lage multiples maar die zullen bij een stabiele koers vanzelf stijgen. Over 2 jaar heb je dan misschien nog een vrijekasstroomrendement van 10%, afgezien van eventuele overnames.
Oh, en dit is geen aanval![]()
Ja, dat zei je dus ook bij Apple verleden jaar
Dit is ook geen aanval, hoor
Die focus op omzetdaling zit hem vooral in het hepatitis-segment. Alleen al hun HIV producten zijn de huidige prijs waard.
Ik denk nu niet dat Apple en Gilead vergelijkbaar zijn
En gewoon omdat iets stijgt, beklaag ik het me nog niet dat ik niet ben ingestapt. Soms vind ik de risico's gewoon te groot in vergelijking met andere potentiële bestemmingen van kapitaal.
---
Ik zie inderdaad forse dalingen in het HCV-segment, die lang niet gecompenseerd worden door HIV (& HBV). Sales in dat laatste segment stegen in Q1 ook slechts met 14%. Ze zouden hun gezonde balans beter aan het werk zetten.
En gewoon omdat iets stijgt, beklaag ik het me nog niet dat ik niet ben ingestapt. Soms vind ik de risico's gewoon te groot in vergelijking met andere potentiële bestemmingen van kapitaal.
---
Ik zie inderdaad forse dalingen in het HCV-segment, die lang niet gecompenseerd worden door HIV (& HBV). Sales in dat laatste segment stegen in Q1 ook slechts met 14%. Ze zouden hun gezonde balans beter aan het werk zetten.
Die redenering snijdt uiteraard hout. Ik heb dergelijke houding tegenover de Koekskensfabriek.
De omzet wordt momenteel wel niet gecompenseerd, maar dat is niet wat ik schreef. Ik bedoelde dat de HIV franchise op zich al goed is om de $65 te verantwoorden dat Gilead nu kost. Uiteraard zijn waarderingen subjectief, dus misschien vind jij van niet. Nu al rekent Gilead voor 2/3 die niet-HCV lijn (DCF, 2/3 van de vrije kasstroom, nulgroei en 12% kom ik aan $62, OK, net niet, maar ça va).Ik zie inderdaad forse dalingen in het HCV-segment, die lang niet gecompenseerd worden door HIV (& HBV). Sales in dat laatste segment stegen in Q1 ook slechts met 14%. Ze zouden hun gezonde balans beter aan het werk zetten.
En ja, het gaat niet prima op dit moment in de HCV business, maar patiënten genoeg, die misschien even de kat uit de boom kijken omdat er publieke commotie is rond de exorbitante bedragen die voor een pilleke Harvoni gevraagd worden, maar ooit moeten die over de brug komen. Een levenslange chronische aandoening of een paar weken een kuurtje (en zwaar geript worden, ik heb nooit beweerd dat Gilead bestaat uit filantropen).
Vandaag een mooi stuk erbij +2% (momenteel 67,06).
Koers zit daarmee doorheen de 50day average, maar nog steeds onder de 100d.
Nog niet duidelijk als de trend sinds juli 2015 doorbroken zal zijn, maar het is al een begin.
En om de TA haters een hand uit te rijken: dit was al verschillende keren voordien ook een hoopvol moment; zie hieronder.

Koers zit daarmee doorheen de 50day average, maar nog steeds onder de 100d.
Nog niet duidelijk als de trend sinds juli 2015 doorbroken zal zijn, maar het is al een begin.
En om de TA haters een hand uit te rijken: dit was al verschillende keren voordien ook een hoopvol moment; zie hieronder.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor