GlaxoSmithKline
TIP
GlaxoSmithKline
Blijkbaar was er hier nog geen topic over dus op ik er eentje.
Straks keuzedividend.; Wat denken jullie cash of aandelen?
Straks keuzedividend.; Wat denken jullie cash of aandelen?
Re: GlaxoSmithKline
Ik kies bij mijn buitenlandse aandelen altijd voor dividend in aandelen, maar heb geen GSK. Vind het wel een interessant aandeel.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Cash aangezien keuzedividend bij Binck beperkt is tot Euronext beurzen.
Je kiest dus voor cash omdat je geen keuze hebt. Wat indien je wel de keuze had?
Persoonlijk denk ik aan aandelen omdat er volgens mij nog heel wat koerspotentieel is.
Persoonlijk denk ik aan aandelen omdat er volgens mij nog heel wat koerspotentieel is.
dividend 2x belast...moet niet lang nadenken dan
Als je het aandeel niet koopwaardig meer vindt, waarom zou je het nog in port houden?
Dus kies je normaal altijd voor een keuzedividend in aandelen.
Vermijden van roerende voorheffing maakt de keuze helemaal makkelijk.
Dus kies je normaal altijd voor een keuzedividend in aandelen.
Vermijden van roerende voorheffing maakt de keuze helemaal makkelijk.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Worden alle taksen niet verrekend in het aandelendividend?
Door een uitbetaling van het dividend in aandelen, vermijd je de RV niet. Bij buitenlandse aandelen wordt het aantal verworven aandelen berekend via het bruto dividend. Achteraf betaal je zelf de RV (gaat in cash van je rekening), eveneens berekend op dit bruto dividend. Soms slik je wel even van de factuur achteraf.reteiP schreef:...Vermijden van roerende voorheffing maakt de keuze helemaal makkelijk.
Merci voor deze info dat wist ik niet
Ja maar dat is toch enkel de buitenlandse RV?Belca2 schreef:Door een uitbetaling van het dividend in aandelen, vermijd je de RV niet. Bij buitenlandse aandelen wordt het aantal verworven aandelen berekend via het bruto dividend. Achteraf betaal je zelf de RV (gaat in cash van je rekening), eveneens berekend op dit bruto dividend. Soms slik je wel even van de factuur achteraf.reteiP schreef:...Vermijden van roerende voorheffing maakt de keuze helemaal makkelijk.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
@reteIp: Nee, het gaat wel degelijk over de Belgische RV. De berekening gaat als volgt:
Bruto dividend - Buitenlandse RV = Basis waarop aantal aandelen berekend wordt
-Opmerking: sommige landen zijn vrijgevig en laten hun RV vallen als je voor aandelen kiest.
Deze aandelen komen in je Belgische portefeuille en worden dan beschouwd als het dividend waarop de Belgische RV moet betaald worden.
Gezien deze Belgische RV nergens afgehouden is, moet je ze dus zelf betalen.
De bank/broker zal meestal zo vriendelijk zijn dit van je rekening af te houden.
Bruto dividend - Buitenlandse RV = Basis waarop aantal aandelen berekend wordt
-Opmerking: sommige landen zijn vrijgevig en laten hun RV vallen als je voor aandelen kiest.
Deze aandelen komen in je Belgische portefeuille en worden dan beschouwd als het dividend waarop de Belgische RV moet betaald worden.
Gezien deze Belgische RV nergens afgehouden is, moet je ze dus zelf betalen.
De bank/broker zal meestal zo vriendelijk zijn dit van je rekening af te houden.
Ondertussen gekozen voor aandelen.
Niemand hier die GSK nog opvolgt? Begrijp niet dat dit aandeel niet meer wordt opgepikt door institutionele dividendzoekers, zeker nu met de lage rente. GSK geeft momenteel 5,63% dividend.. klopt het dat daar eerst 10(?)% Britse en dan 27% RV afgaat?
Maar dan nog geeft dat vrij veel dividend en is er is geen reden om te denken dat GSK nog lager zou vallen (is vorig jaar afgestraft na verloop van een belangrijk patent dacht ik). De Belegger acht het koopwaardig: "Kwartaalcijfers beter dan verwacht. Ziet winst p.a. dit jaar met 10 à 12% stijgen. Bevestigde dividend van 80 pence p.a. over 2016 en 2017." Niet dat daarom dit aandeel spectaculair zou moeten stijgen, maar vandaag blijkbaar weer al -1,4%. Iemand een verklaring waarom GSK dus niet opgepikt wordt door institutionelen (die uiteindelijk de markt maken) zeker nu dus met de lage rente overal?
Maar dan nog geeft dat vrij veel dividend en is er is geen reden om te denken dat GSK nog lager zou vallen (is vorig jaar afgestraft na verloop van een belangrijk patent dacht ik). De Belegger acht het koopwaardig: "Kwartaalcijfers beter dan verwacht. Ziet winst p.a. dit jaar met 10 à 12% stijgen. Bevestigde dividend van 80 pence p.a. over 2016 en 2017." Niet dat daarom dit aandeel spectaculair zou moeten stijgen, maar vandaag blijkbaar weer al -1,4%. Iemand een verklaring waarom GSK dus niet opgepikt wordt door institutionelen (die uiteindelijk de markt maken) zeker nu dus met de lage rente overal?
£0.80 dividend per jaar, gaat enkel 27% Belgische RV af.
Aandeel staat al een tijd onder druk gezien het bedrijf door een lastige periode gaat. Het is ook niet zeker of het dividend op deze hoogte zal blijven, GSK beloofde het gelijk te houden tot en met 2017 maar daarna gaat het afhangen van de bedrijfsprestaties.
Aandeel staat al een tijd onder druk gezien het bedrijf door een lastige periode gaat. Het is ook niet zeker of het dividend op deze hoogte zal blijven, GSK beloofde het gelijk te houden tot en met 2017 maar daarna gaat het afhangen van de bedrijfsprestaties.
- Gulden Draak
- Jr. Member

- Contacteer:
Idd, ik bezit aandelen GSK en er is geen bronbelasting. Zeer hoog dividend, maar het aandeel zelf heeft de laatste jaren weinig tot niets gedaan.ThomasDM schreef:£0.80 dividend per jaar, gaat enkel 27% Belgische RV af.