Goedkoopste formule gsm bij weinig bellen
Re: Goedkoopste formule gsm bij weinig bellen
Waarom geen Jim Mobile? 1 cent/min en 1 cent/sms. Ideaal denk ik.
https://jimmobile.be/nl/
bellen: 8cent/minfahhya schreef: ↑11 juli 2019, 09:25 Waarom geen Jim Mobile? 1 cent/min en 1 cent/sms. Ideaal denk ik.
Ook mijn eerste idee maar Jim is hetzelfde bedrijf als mobile vikings.... en hij wil daar net weg.
Een probleem bij B zal zich ook wel voordoen bij A.
Een probleem bij B zal zich ook wel voordoen bij A.
Het is geen smartphone dat hij heeft (tis zo een nieuwe versie van Nokia 3310).
Als Mobile vikings zegt dat de enige manier om het in orde te krijgen is dat hij moet online betalen via bancontact, dan is er een probleem. Betalen via terminal (kan dat nog?), manuele overschrijving etc tellen allemaal niet. het moet via online bancontact. En dat gaat niet, dus het wordt uitkijken naar ander abonnement.
Als Mobile vikings zegt dat de enige manier om het in orde te krijgen is dat hij moet online betalen via bancontact, dan is er een probleem. Betalen via terminal (kan dat nog?), manuele overschrijving etc tellen allemaal niet. het moet via online bancontact. En dat gaat niet, dus het wordt uitkijken naar ander abonnement.
Het probleem dat hier wordt aangekaart is niet Mobile Vikings.Lanius schreef: ↑11 juli 2019, 11:07 Het is geen smartphone dat hij heeft (tis zo een nieuwe versie van Nokia 3310).
Wat gaat betrokkene doen als binnen enkele jaren cash niet meer mogelijk is.
Het digitale komt er sowieso aan.
Beter vroeger in de digitale wereld stappen dan als het niet anders meer kan.
Blijkbaar kijken die mensen nog analoge tv , maar zullen wel al digitaal kijken.
Dus in het een gaan ze mee met de tijd , met iets anders blijven ze hangen in de sixties.
Maar als de kinderen al afkerig zijn , hoe zullen de ouders dan reageren.
Maar ja is nu de schuld van Mobile Vikings,
binnen een paar maanden dan weer de schuld van de nieuwe provider ?
En wie gaat de volgende zijn die de schuld krijgt wegens geen papieren factuur meer.
Estate Guru believer.
Wat hier aangehaald wordt als "moeten meegaan met je tijd" is niet zo simpel als sommigen wel denken.
Men moet niet denken dat het alleen bepaalde "ouderen" zijn die moeite hebben met de digitale wereld.
Je zou er van schrikken moest je weten hoeveel jonge mensen daar ook niet toe in staat zijn.
Mijn (stief)zoon (en een groot aantal van zijn kennissenkring) hoort ook tot die groep van mensen.
Voor zijn "nieuwe Nokia" GSM koopt hij prepaid herlaadkaarten. Tegen de vervaldag om zich te identificeren, krijgt hij een SMS met de melding dat hij zich daarvoor kan aanmelden bij een BASE-winkel.
Waarom kunnen andere bedrijven daar dan niet in meegaan en rekening houden met mensen die het ongeluk hebben om "anders" te zijn?
Men moet niet denken dat het alleen bepaalde "ouderen" zijn die moeite hebben met de digitale wereld.
Je zou er van schrikken moest je weten hoeveel jonge mensen daar ook niet toe in staat zijn.
Mijn (stief)zoon (en een groot aantal van zijn kennissenkring) hoort ook tot die groep van mensen.
Voor zijn "nieuwe Nokia" GSM koopt hij prepaid herlaadkaarten. Tegen de vervaldag om zich te identificeren, krijgt hij een SMS met de melding dat hij zich daarvoor kan aanmelden bij een BASE-winkel.
Waarom kunnen andere bedrijven daar dan niet in meegaan en rekening houden met mensen die het ongeluk hebben om "anders" te zijn?
Mobile vikings heeft geen fysieke winkels waar je terecht kunt. Maar misschien kan je terecht bij het zustermerkNefertari schreef: ↑11 juli 2019, 13:26 Wat hier aangehaald wordt als "moeten meegaan met je tijd" is niet zo simpel als sommigen wel denken.
" JIM Mobile " die hebben misschien wel verkooppunten en hebben ook goedkope tarieven.
https://jimmobile.be/nl/shop-locator/
Facebook en aanverwanten Whats app zal voor die jongeren dan ook een probleem zijn ?Nefertari schreef: ↑11 juli 2019, 13:26 Wat hier aangehaald wordt als "moeten meegaan met je tijd" is niet zo simpel als sommigen wel denken.
Internet gebruiken ze ook niet. ( veel heel groter gevaar dan bvb bankieren )
Die hebben dan ook geen smartphone zeker.
Hebben ook nog geen bankkaart , creditcard.
Niet willen , niet kunnen is een groot verschil.
Probleem zal wel zijn met een kaart betalen is gat in de handen. ( daarom cash )
Ken nochthans meerdere niet zo hoogbegaafde die mee zijn met de tijd.
En als ouders afkerig zijn , zullen de kinderen dat ook zijn zeker.
Vast klampen aan vroeger is stilstaan en achterop raken.
Of dit alles vooruitgang is, dat is een andere discussie.
Estate Guru believer.
Wat mijn stiefpa betreft:
zit inderdaad niet op facebook.
Whatsapp kent hij niet (geen mobiele data)
Hij weet tegenwoordig wel al als hij iets online wil kopen, hoe hij het moet opzoeken. Maar als er moet betaald worden, kloppen ze bij mij aan. ik betaal, zij schrijven over naar mij.
zit inderdaad niet op facebook.
Whatsapp kent hij niet (geen mobiele data)
Hij weet tegenwoordig wel al als hij iets online wil kopen, hoe hij het moet opzoeken. Maar als er moet betaald worden, kloppen ze bij mij aan. ik betaal, zij schrijven over naar mij.
Ik kan je garanderen dat ik toch vrij goed mee ben met mijn tijd (uiteindelijk ben ik opgegroeid als kind van mijn ma en stiefpa). dus dat slaat nergens op.En als ouders afkerig zijn, zullen de kinderen dat ook zijn zeker
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet voor meteen zal zijn. Mijn stiefpa zal dat niet meer meemaken en ikzelf ook niet.Wat gaat betrokkene doen als binnen enkele jaren cash niet meer mogelijk is.
Lyca pre-paid card van 5€ te koop bij Delhaize (cash). Bel/SMS zo weinig …. dat ik met die 5€ gedurende 12 maanden met mijn bea fon Aldi GSM voor senioren (grote toetsen grote letters/cijfers op scherm) van 50€ bel/SMS en vooral oproepen ontvang van kinderen en kleinkinderen... bovenal als die OOK lyca hebben kost mij dat NIETS in Belgie ... 

Lyca heeft al een paar keer boetes gehad omdat ze niet voldoende hun klanten identificeren.
Het gaat stilaan tijd worden om aan te passen of ik zie ze nog van de markt te verdwijnen hier.
Het gaat stilaan tijd worden om aan te passen of ik zie ze nog van de markt te verdwijnen hier.
Huidige klantenidentificatie bij Lyca: ongeacht pre-paid card gebruik, ad random uitgekozen ?, voor mij in okt 2018 en in juni 2019 naar Lyca verkooppunt moeten gaan voor identificatie/verificatie anders werd SIM kaart geblokkeerd; voor mijn vrouw en 1 dochter (die een veel hoger pre-paid card en "bundle" verbruik hebben op hun "smartphone") was dat ook zo om de 6 maanden. 

Ik neem aan dat Platin in een wereld leeft, met alleen maar "sociaal aangepaste" normaal- tot hoger-begaafde mensen, die bovendien in kansrijke gezinnen opgroeiden.platin schreef: ↑11 juli 2019, 13:55Facebook en aanverwanten Whats app zal voor die jongeren dan ook een probleem zijn ?
Internet gebruiken ze ook niet. ( veel heel groter gevaar dan bvb bankieren )
Die hebben dan ook geen smartphone zeker.
Hebben ook nog geen bankkaart , creditcard.
Niet willen , niet kunnen is een groot verschil.
Probleem zal wel zijn met een kaart betalen is gat in de handen. ( daarom cash )
Ken nochthans meerdere niet zo hoogbegaafde die mee zijn met de tijd.
En als ouders afkerig zijn , zullen de kinderen dat ook zijn zeker.
Vast klampen aan vroeger is stilstaan en achterop raken.
Of dit alles vooruitgang is, dat is een andere discussie.
Maar die wereld is FAKE! De werkelijkheid is niet zo rooskleurig.
Ik kom regelmatig in contact met mensen die aan de rand van de maatschappij leven. Hetzij doordat ze lagerbegaafd zijn, hetzij doordat ze uit kansarme gezinnen komen, hetzij doordat ze psychisch niet in staat zijn om hun draai te vinden in onze "ideale" wereld.
Ook ken ik een groot aantal jongvolwassenen die "zogezegd wél meekunnen met hun tijd", maar eigenlijk alleen maar handig zijn op Facebook en soortgelijke.
Mijn (stief)zoon kent geen Facebook, geen Whatsapp enz...; hij heeft geen internet, heeft geen smartphone, geen creditcard. Wijzelf (als zijn ouders) behoren dan wel al tot de oudere generatie, maar wij werken sinds meer dan 15 jaar met online banken en doen onze administratie en budgetbeheer via internet.
Dus de schuld of het slechte voorbeeld bij de "de ouders" leggen, is hier dus niet van toepassing.
Ik ben daar ook van overtuigd.
Sterker nog: ik geloof niet dat cash geld ooit volledig zál of kán gebannen worden.
[quote=Nefertari post_id=403471 time=1562923125 user_id=1065]
[quote=platin post_id=403332 time=1562846139 user_id=7829]
Ik neem aan dat Platin in een wereld leeft, met alleen maar "sociaal aangepaste" normaal- tot hoger-begaafde mensen, die bovendien in kansrijke gezinnen opgroeiden.
Ik leef wel degelijk niet in de ideale wereld.
En bedoel hiermee ze hebben een gewone gsm en daarin zit een proximus prepaid kaartje in waar ze mee bellen
aan een prijs van 0,30 € cent de minuut. ( kunnen het herladen voor 5 € en 17 minuten bellen)
Als deze mensen dan via sociale organisaties worden geholpen en bvb een nieuwe koelkast nodig hebben.
Ze centjes krijgen om een nieuwe dure verslindende energie koelkast aan te kopen , waardoor die kans armen nog wat dieper in de problemen allerhande terechtkomen.
En het topic was goedkoopste formule gsm bij weinig bellen.
Blijkbaar is een prepaid kaartje van 5 € nog te veel geld.
[quote=platin post_id=403332 time=1562846139 user_id=7829]
Ik neem aan dat Platin in een wereld leeft, met alleen maar "sociaal aangepaste" normaal- tot hoger-begaafde mensen, die bovendien in kansrijke gezinnen opgroeiden.
Ik leef wel degelijk niet in de ideale wereld.
En bedoel hiermee ze hebben een gewone gsm en daarin zit een proximus prepaid kaartje in waar ze mee bellen
aan een prijs van 0,30 € cent de minuut. ( kunnen het herladen voor 5 € en 17 minuten bellen)
Als deze mensen dan via sociale organisaties worden geholpen en bvb een nieuwe koelkast nodig hebben.
Ze centjes krijgen om een nieuwe dure verslindende energie koelkast aan te kopen , waardoor die kans armen nog wat dieper in de problemen allerhande terechtkomen.
En het topic was goedkoopste formule gsm bij weinig bellen.
Blijkbaar is een prepaid kaartje van 5 € nog te veel geld.
Estate Guru believer.