Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Goud discussie
Cyprus moet in ieder geval 10 ton van z'n goudvoorraad verkopen van de Troika. Dat kunnen ze bij Italië desnoods ook nog doen, die staan trouwens in de TOP 5 van de wereldvoorraden.
De volgende fase dus om de goudprijs te drukken, laat ze maar doen. Het betekent in ieder geval dat ze d'er belang aan hechten.
De volgende fase dus om de goudprijs te drukken, laat ze maar doen. Het betekent in ieder geval dat ze d'er belang aan hechten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Volgens Goldman Sachs zou de goudprijs verder blijven zakken in 2013.
Zie dit artikel (voor wat het waard is?).
http://www.kitco.com/reports/KitcoNews20130410DeC.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie dit artikel (voor wat het waard is?).
http://www.kitco.com/reports/KitcoNews20130410DeC.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Hier een artikel over hetzelfde Goldman. Berichtgeving is wat ze is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
in september zagen Goldman en JP nog 1800-1840 tegen het einde van het jaar, de piek was 1796.50 en tegen het einde 1650
http://www.marketoracle.co.uk/Article36385.html
in januari zag Goldman nog 1825 binnen drie maanden, drie maand later zitten we aan 1550
http://www.bloomberg.com/news/2013-01-2 ... ation.html
dan krijg ik eerder de indruk dat ze stijgingen voorspellen als ze willen dat we kopen, en daling als ze willen dat we verkopen
http://www.marketoracle.co.uk/Article36385.html
in januari zag Goldman nog 1825 binnen drie maanden, drie maand later zitten we aan 1550
http://www.bloomberg.com/news/2013-01-2 ... ation.html
dan krijg ik eerder de indruk dat ze stijgingen voorspellen als ze willen dat we kopen, en daling als ze willen dat we verkopen
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Nu raad Goldman z'n klanten aan van goud te shorten... er kondigen zich mooie tijden aan. 
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Reageren op m'n eigen post, straks wordt ook ik geklasseerd bij "een bepaalde groep".
Goud is deze middag héél even tot $1.526/Oz gegaan (toen 37.650€/kg!), een bodem in USD die ook in mei 2012 en december 2011 werd gezet. Een mooie vertrekpositie?
Comex-papier is héél strak aan het krimpen, gouddealers kunnen hier in België de vraag maar moeilijk aan. Langere leveringstermijnen soms 2,5 week.
Zelfs bij The Silvermountain, quasi alles op "wachten" (uitzondering van "1g" - "2,5g" - "10g" in de baren en de "Panda" bij de munten, wat een verzamelaarsmunt is) Zelfs de grotere baren (500g en 1kg) staan op "wachten". Misschien moeten ze bij Umicore maar eens de 48u week invoeren, maar hebben ze nog voldoende aanvoer van grondstoffen?
Bij zilver is de toestand nog "slechter" (met slechter bedoel ik moeilijker te leveren
)
Heb dus ook wat begrip dat de contactpersonen bij de gouddealers wat minder spraakzaam zijn, het syndroom heet: stress.
Het moment de de fysieke markt het gaat overnemen van de papierslag?
Goud is deze middag héél even tot $1.526/Oz gegaan (toen 37.650€/kg!), een bodem in USD die ook in mei 2012 en december 2011 werd gezet. Een mooie vertrekpositie?
Comex-papier is héél strak aan het krimpen, gouddealers kunnen hier in België de vraag maar moeilijk aan. Langere leveringstermijnen soms 2,5 week.
Zelfs bij The Silvermountain, quasi alles op "wachten" (uitzondering van "1g" - "2,5g" - "10g" in de baren en de "Panda" bij de munten, wat een verzamelaarsmunt is) Zelfs de grotere baren (500g en 1kg) staan op "wachten". Misschien moeten ze bij Umicore maar eens de 48u week invoeren, maar hebben ze nog voldoende aanvoer van grondstoffen?
Bij zilver is de toestand nog "slechter" (met slechter bedoel ik moeilijker te leveren
Heb dus ook wat begrip dat de contactpersonen bij de gouddealers wat minder spraakzaam zijn, het syndroom heet: stress.
Het moment de de fysieke markt het gaat overnemen van de papierslag?
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Moeilijker te leveren?
LOL.
Welnee. Of msch hebben ze hun spul te duur gekocht en zijn ze "out of stock" en kopen ze zelf eerst lager in. Eerst zeker spelen of ze zelf wel aangeleverd krijgen.
Ik was laatst bij argentor, BAKKEN zilver achter de kassier, wsch gekocht van paniekverkopers.
Als de prijzen dalen is het aanbod groter dan de vraag he... Ijzeren wet.
Op een bepaalde Waalse dealer kan ik zo mn mandje vullen met wat ik maar wil.
LOL.
Welnee. Of msch hebben ze hun spul te duur gekocht en zijn ze "out of stock" en kopen ze zelf eerst lager in. Eerst zeker spelen of ze zelf wel aangeleverd krijgen.
Ik was laatst bij argentor, BAKKEN zilver achter de kassier, wsch gekocht van paniekverkopers.
Als de prijzen dalen is het aanbod groter dan de vraag he... Ijzeren wet.
Op een bepaalde Waalse dealer kan ik zo mn mandje vullen met wat ik maar wil.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
"Bakken zilver" ... is 30-40 kilo? (@700€/kilo = 21.000€ tot 28.000€)
Dat kan een aankoop zijn van één klant. Vandaag betaal je voor die 30-40 kg slechts 19.800€-26.400€ voor.
Dat kan een aankoop zijn van één klant. Vandaag betaal je voor die 30-40 kg slechts 19.800€-26.400€ voor.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Pfieuw, je zou haast blij zijn dat t weekend is...
Wat een vrijdag zeg.
Wat een vrijdag zeg.
heb weer wreed pech... eind oktober voor een mooi bedrag goud & zilver gekocht... en nu:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... llar.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... llar.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En het zal er niet beter op worden, net als in de Ronde Van Vlaanderen komen eerst de kasseistroken, nadien de klimmen. Het zal de kunst zijn deze woelige periode uit te zitten (goud uit de slappe handjes krijgen) om te kunnen doorstijgen naar de grote wave. Geduld. 
In de duik van deze namiddag ($1.545-> $1.492) is er volgens Andrew Maguire (voor wat het waard is) 500 ton papiergoud uit de goudmarkt. In zover dat we de financiële cijfers kunnen vertrouwen zal dit de komende dagen boven water moeten komen.
In de duik van deze namiddag ($1.545-> $1.492) is er volgens Andrew Maguire (voor wat het waard is) 500 ton papiergoud uit de goudmarkt. In zover dat we de financiële cijfers kunnen vertrouwen zal dit de komende dagen boven water moeten komen.
Ff in mensentaal : zilver en goud kopen nu ze beiden zo gezakt zijn ?
Zo ja : wat koop ik dan best en waar ?
Of zou na het weekend de daling zich verder zetten ?
Kan er iemand mij ook uitleggen waarom ze beide nu plots zo zakken ?
Alvast bedankt
Zo ja : wat koop ik dan best en waar ?
Of zou na het weekend de daling zich verder zetten ?
Alvast bedankt
Mijn gok: de markt anticipeert op mogelijke verkoop van de goudvoorraad van Cyprus (Cyprus moet 6 miljard extra vinden, bijna evenveel als ze enkele weken geleden moesten samenschrapen)Dekay schreef: Of zou na het weekend de daling zich verder zetten ?
Of het verder gaat zakken? Geen idee... Allesinds, deze dumping vlak voor het weekend belooft niet veel goeds: mensen hebben een volledig weekend om te panikeren en te beslissen om maandag hun goud en zilver te verkopen.
-
Coike
Weet alleen dat ik misschien deze week veel te vroeg heb gekocht ..doeme toch 
But don't worry ...be happy .
Mai phen rai
But don't worry ...be happy .
Mai phen rai
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Troost je Coike ... ik was slechts 26 uur te vroeg. Ik dacht 'n goeie zaak gedaan te hebben op 38.150€ 
Volgens mij gaan het aan de eindmeet niet veel uitmaken. Het waarom ?? Waarom zakt alles, ook de olie, de beurzen?
Combinatie van tal van oorzaken zeker: Goldmann Sachs die z'n klanten aanraadt om short te gaan in goud, ondanks de massale kapitaalsinjecties van de FED zakt de economie weg in de VS, dreiging Korea, ...
Die 10 ton waar het hem over gaat van Cyprus is mogelijk ook 'n factor maar dan is het toch over-reacting. Wat is 10 ton goud op 'n gewone marktdag, da's de fysiek die China en Rusland kopen op één beursdag.
De zaak van het Cyprus-goud zou ik eerder als fysiekhouder als iets positief zien, 'n punt dat de Trojka goud belangrijk vind.
Voor goud zelf zie ik niet echt 'n probleem, volgens mij is het gewoon 'n gebrek van vertrouwen waardoor iedereen uit het papiergoud vlucht. D'er is in ieder geval veel papiergoud van de markt, niet alleen vandaag maar ook de vorige weken/maanden . Fysiek kunnen ze niet tijdig genoeg leveren.
Voor wie het in z'n handen heeft blijft 'n Oz nog steeds 'n Oz. 
Volgens mij gaan het aan de eindmeet niet veel uitmaken. Het waarom ?? Waarom zakt alles, ook de olie, de beurzen?
Combinatie van tal van oorzaken zeker: Goldmann Sachs die z'n klanten aanraadt om short te gaan in goud, ondanks de massale kapitaalsinjecties van de FED zakt de economie weg in de VS, dreiging Korea, ...
Die 10 ton waar het hem over gaat van Cyprus is mogelijk ook 'n factor maar dan is het toch over-reacting. Wat is 10 ton goud op 'n gewone marktdag, da's de fysiek die China en Rusland kopen op één beursdag.
De zaak van het Cyprus-goud zou ik eerder als fysiekhouder als iets positief zien, 'n punt dat de Trojka goud belangrijk vind.
Voor goud zelf zie ik niet echt 'n probleem, volgens mij is het gewoon 'n gebrek van vertrouwen waardoor iedereen uit het papiergoud vlucht. D'er is in ieder geval veel papiergoud van de markt, niet alleen vandaag maar ook de vorige weken/maanden . Fysiek kunnen ze niet tijdig genoeg leveren.