Goud ETF in EUR of USD ?
TIP
Goud ETF in EUR of USD ?
Ik zou een klein bedrag in goud willen beleggen.
Ik stel me alleen de vraag of ik dit best in EUR(ETF Securities GBS) of USD(ETF Securities Gold Bul) kan doen ?
Ik stel me alleen de vraag of ik dit best in EUR(ETF Securities GBS) of USD(ETF Securities Gold Bul) kan doen ?
Re: Goud ETF in EUR of USD ?
Bij de huidige dollarkoers zou ik voor euro gaan. Ik schat de kans hoger in dat de dollar dit jaar zal dalen ipv stijgen tegen de euro. Als ik nog een gokje mag doen schat ik die kans op 65%. Niet heel overtuigend, I know.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het verschil in opbrengst in euro of in dollar zal exact gecompenseerd worden door de fluctuatie van de wisselkoers. Het maakt met andere woorden totaal niets uit. Als je dollars op een rekening hebt, kan je dus beter in dollar blijven met je goud ETF. Zoniet, dan is GBS een betere keuze.
Ik ga er vanuit dat karine geen dollarrekening heeft. Als ze er wel één zou hebben en er voldoende op zou staan zou ik die aanwenden voor obligaties in usd. En dan het goud in euro's kopen. My 2 cents.
Waarom obligaties in USD?
Maar als je denkt dat de dollar gaat dalen tov de euro kan je dat toch beter niet doen?
Op korte termijn zie ik dat idd gebeuren. Maar ik houd mij dollars aan tot er ergens tussen morgen en 2028 een kans voordoet om ze om te zetten naar euro. ( 1,1 of lager).
Ondertussen haal je netto rendementen tot 4% en ooit hoop ik daar nog eens éénmalig 10% winst op de valuta te nemen. Mijn huidige dollars zijn aangekocht rond de 1,24 ...
Ondertussen haal je netto rendementen tot 4% en ooit hoop ik daar nog eens éénmalig 10% winst op de valuta te nemen. Mijn huidige dollars zijn aangekocht rond de 1,24 ...
OK het goud dus in EUR.
@pukkie007,
Waar valt er met obligaties in USD nog iets te rapen, anders dat ook eens mee bekijken ?
@pukkie007,
Waar valt er met obligaties in USD nog iets te rapen, anders dat ook eens mee bekijken ?
Obli in usd: ABI, J&J, Hertz, Bombardier, Kraft Heinz, GM, Teva.
Buiten J&J vervallen ze allemaal binnen de 5 jaar.
Zoals elders al vermeld, durf ik bij een usd-koers van 1,1 Hertz verkopen en omzetten in euro. Omgekeerd dus ook, bij usd-koers van 1,24: euro's omzetten in usd en J&J bijkopen.
Het is zekere niet de heilige graal, maar 2018 indachtig ( ben wel al 15 jaar actief op de beurzen), is dit mijn huidige werkwijze.
Buiten J&J vervallen ze allemaal binnen de 5 jaar.
Zoals elders al vermeld, durf ik bij een usd-koers van 1,1 Hertz verkopen en omzetten in euro. Omgekeerd dus ook, bij usd-koers van 1,24: euro's omzetten in usd en J&J bijkopen.
Het is zekere niet de heilige graal, maar 2018 indachtig ( ben wel al 15 jaar actief op de beurzen), is dit mijn huidige werkwijze.
Obligatie J&J(AAA) en Ab Inbev(A-) is nog niet zo slecht.
J&J netto rendement van 2,564 %.
AB Inbev 2022, koers 94,8 USD , netto 3,297%
Nog eens over het goud.
Als ik de ETF bekijk http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P0000I5AF of de goudprijs https://www.goudstandaard.com/koersgrafiek stel ik mij de vraag of goud nog een koopje is ?
Die prijzen zijn toch al aardig hoog ?
J&J netto rendement van 2,564 %.
AB Inbev 2022, koers 94,8 USD , netto 3,297%
Nog eens over het goud.
Als ik de ETF bekijk http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P0000I5AF of de goudprijs https://www.goudstandaard.com/koersgrafiek stel ik mij de vraag of goud nog een koopje is ?
Die prijzen zijn toch al aardig hoog ?
Alles staat of valt natuurlijk met de aan -en verkoopkoers van de dollars. Zeker op korte termijn.
Hopelijk krijg/lees je hier nog andere tips voor je beleggingen. Good luck.
Edit: Ik zie persoonlijk weinig heil in goud momenteel. Daarom dat ik u de optie van obligaties geef.
Hopelijk krijg/lees je hier nog andere tips voor je beleggingen. Good luck.
Edit: Ik zie persoonlijk weinig heil in goud momenteel. Daarom dat ik u de optie van obligaties geef.
'k Heb vandaag in TA-Invest, Trends (meerdere artikels) en ik dacht ook De Tijd gelezen dat ze verwachten dat de Dollar op zijn hoogtepunt zit en gaat dalen.
Dat kan best zo zijn. Vraag is, over welke periode spreken we: 6 maanden, een jaar, 3 jaar, 10 jaar, voor altijd, ... ?
In een van de artikels (vraag me niet meer welk) werd gezegd dat de dollar eigenlijk ook cyclische bewegingen maakt. Ik heb zelf nog geen grafieken bekeken om dit na te kijken en om te zien hoelang zo'n trend duurt.